Android 6.0 processing.org print() werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itcouldbeanyone
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 12-09 21:49
hi na een x aantal apps gemaakt te hebben op android lollipop
heb ik nu android 6.0, eerste wat in me op kwam wat een **** update van google.

eerste issue was dat ik dus niet de tablet (samsung galaxy tab A ) met de pc kon verbinden.
ik kreeg de hele tijd de melding connection lost while installing.

sdk's geupdate, nog geen resultaat.
andere USB driver geinstaleert, toen werkte het pas.

maargoed mijn app die zeer goed werkte op voorgaande android versies, moet nu gaan werken op 6.0
vanuit de app store draait hij erg instabiel, of doet niet wat ik wil.

af en toe crashed die, soms krijg ik een melding, en soms verdwijnt hij op mysterieuze wijze.
dus ik dacht ik koppel hem weer aan de computer een print() bepaalde berichten.
zelf in de setup.

de app start op, maar ik krijg nooit het resultaat van print() te zien.

Ben niet slim, maar wel dom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-10 23:48

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Debuggen met print is leuk maar niet de manier om het te doen. Hang je mobiel/tablet aan de pc en start via de ontwikkel omgeving (android studio?) een debugging sessie op je apparaat. Als het dan crasht heb je alle gegevens bij de hand.

Zonder te weten wat je applicatie doet en uberhaubt meer informatie kunnen we niks beginnen lijkt mij.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzalucht
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:19

Pizzalucht

Snotneus.

Het beste is om de interne debug functies te gebruiken en die vervolgens met adb logcat te bekijken. Hier krijg je dan ook gelijk exceptions te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itcouldbeanyone
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 12-09 21:49
njah het punt is, dat niks meer werkt met processing.org in combinatie met android 6.0

voordat ik de basics van android studio een beetje onder de knie heb zijn we al weer een paar dagen verder.

Ben niet slim, maar wel dom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12:37

steveman

Comfortabel ten onder

In welke omgeving ontwikkel je nu dan? Voordat ik met Android Studio aan de gang ging (had eerst ook veel tegenzin, maar na gebruik van IntelliJ op het werk (voor Go) is het m'n nieuwe favoriet geworden voor Android) werkte ik met Eclipse. En allebei ondersteunen ze debugging :)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-10 22:16

ikt

Als je je app vanuit Android Studio start (uiteraard met debugging aan op je Android-apparaat) krijg je bij een crash erg mooi te zien waar de exceptie wordt gegooid, dat zal je erg veel helpen.

Voor mijzelf was 6.0 vooral een struikelpunt om de permissies goed te krijgen, hier heb ik domweg een try/catch omheen gezet omdat de deadline voor de app zo'n 6 uur later was :+ Buiten dat waren er alleen maar backward-compatibility problemen, dus ik denk dat het aanvragen van permissies een probleem kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmail
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-10 18:48

Hmail

Doet ook maar wat.

Als ik het zo lees is Processing een IDE/taal in één en is het een wrapper over Java. Ik raad je aan toch een stap lager te maken en te leren programmeren met Java in Android Studio. Je blijft nu continu een vertaalslag maken, en het is erg ingewikkeld om problemen te tackelen als je niet weet hoe die vertaalslag gemaakt wordt.

Als je in Processing wilt blijven is het wellicht beter daar support te zoeken, ik vrees dat de meeste tweakers liever met Java werken dan een laag daar overheen.

[ Voor 7% gewijzigd door Hmail op 13-09-2016 21:25 ]

It might sound as if I have no clue what I'm doing, but I actually have a vague idea.

Pagina: 1