Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Bsod: page fault in nonpaged area, nu geen internet.

Pagina: 1
Acties:

• rikislief
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:14
Ik draai Windows 10, en mijn computer is via een switch aangesloten op de (tele2) modem. Hij gaf vanmorgen bij het opstarten een blauw scherm met page fault in nonpaged area. Toen stond er na opnieuw opstarten een rood kruisje bij de internetverbinding.

Wat heb ik geprobeerd?
De stekkers op de switch verwisselen werkte niet (de poort van de switch werkte wel), de kabel vervangen werkte niet (de kabel werkt wel), de drivers van de ethernet controller weggooien werkte niet, een nieuw netwerk aanmaken werkte niet. Wat kan ik nu het beste proberen?

Edit: systeemherstel uitgevoerd zonder resultaat. Probleemoplossing geeft aan dat de ethernetcontroller goed werkt, maar geen kabel is aangesloten.

[ Voor 11% gewijzigd door rikislief op 13-09-2016 13:12 . Reden: Toevoeging ]

• rikislief
Dank voor je reactie. Ik heb systeemherstel uitgevoerd zonder resultaat. Ik denk dat het probleem niet ligt bij de bsod, maar dat mijn ethernetcontroller geen kabel meer ziet.

• erwin26
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-04 13:15
Driver geupdate? Wifi stickje erin gedaan? En draai je toevallig norton?

• rikislief
Ik draai avast. Ik heb de driver verwijderd en Windows hem zelf (zonder internet)opnieuw laten installeren. Wifistick krijg ik zonder internet niet goed geïnstalleerd.

• erwin26
Gelukkig avast is goed. Drivers verwijderen en windows laten zoeken is een no-go. Download van internet eentje op je andere pc en probeer die eens ;). Wifistick zijn bijna altijd plug en play lijkt me sterk dat je die zonder internet niet kan gebruiken.

• rikislief
Ik heb maar 1 pc :( en die wifistick heb ik al vaker geprobeerd, maar zegt toch echt dat hij zich niet volledig kan installeren.

• erwin26
Buren, familie, vrienden? Drivers van de fabrikant werken vaak stukken beter dan windows laten zoeken. Toevallig safe mode geprobeerd met netwerk mogelijkheden, om zeker te zijn dat geen third part programma het blokkeert? Als ik jouw was zal ik ook eens kijken naar je wifi stick haha. Gebruik ze ook bij PC's waar ik geen kabel naar toe kan trekken, maar tot nu toe altijd plug en play gehad :) Toch handig in zo'n geval.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:28

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Om drivers uit te sluiten: boot eens met een LiveUSB/LiveCD met willekeurig ander OS erop (meestal is Linux Mint het makkelijksts). Als je probleem hardwaregerelateerd is, gaat dat evenmin werken. Is het puur software/drivers, dan werkt de NIC daar prima.

Oslik blyat! Oslik!

• rikislief
Oh oh. Met linux doet hij het wel. Nu dus maar op zoek naar de drivers. Die zitten denk ik in het pakket van het moederbord.

Edit: oké hij doet het weer, bedankt jongens en of meisjes!

[ Voor 20% gewijzigd door rikislief op 14-09-2016 10:32 ]

Pagina: 1