Is mijn videokaart defect of ligt het aan Windows 7?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Eric_1993
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 12:41
Mijn vraag

Ik krijg sinds kort geen beeld meer via mijn videokaart wat in mijn laptop zit. Het opstarten verloopt goed tot het windows logo verschijnt, daarna wordt het scherm zwart. Via veilige modus krijg ik wel gewoon beeld, als ik schakel over Intel HD Graphics, heb ik ook gewoon beeld. Als ik de driver installeer van de videokaart, wordt het beeld zwart. Ik heb al meerdere dingen geprobeerd, maar ik snap nu niet meer of het nou softwarematig is of dat het aan de videokaart zelf ligt.

Zou de videokaart defect kunnen zijn?

Relevante software en hardware die ik gebruik

Laptop: HP G62-b05SD
Moederbord: HP 143A
RAM: 4 GB
CPU: Intel Core i3 350 M
Videokaart: ATI Mobility Radeon HD 5470

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

- Schone installatie windows 7
- Drivers geupdate,
- Systeemherstel
- Image teruggezet

Beste antwoord (via Eric_1993 op 14-09-2016 23:27)

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
Waarschijnlijk inderdaad die HD5470 stuk. Als het een MXM model is zou ik hem er gewoon uit halen, als je hem in de BIOS/UEFI uit kan zetten zou ik dat doen, als geen van beide werkt is je beste optie de iGPU van Intel te gebruiken in de instellingen en de HD5470 op een of andere manier ongeinstalleerd houden.

Alle reacties

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:30

nelizmastr

Goed wies kapot

De 5470M staat slecht bekend qua betrouwbaarheid. Als hij alleen met die GPU geen beeld geeft kan je er vanuit gaan dat-ie het begeven heeft.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

Acties:
  • Beste antwoord

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
Waarschijnlijk inderdaad die HD5470 stuk. Als het een MXM model is zou ik hem er gewoon uit halen, als je hem in de BIOS/UEFI uit kan zetten zou ik dat doen, als geen van beide werkt is je beste optie de iGPU van Intel te gebruiken in de instellingen en de HD5470 op een of andere manier ongeinstalleerd houden.

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:13
wrs is je kaart stervende idd.
Maar als ik het goed lees werkt het wel met de Win7 drivers, en niet met de ati-drivers?
Dan gewoon niet de ati-drivers installeren, zo'n dramatisch verschil zal het niet zijn.
Voor gewoon werkt is de intel ook afdoende, dus wat al gezegd is: uitschakelen of fysiek verwijderen.
(scheelt ook accutijd)

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor