Gisteren een soort shootje gedaan met de D7100, en bij overzetten (via cardreader in de notebook) bleek dat een flink deel van de foto's verknald was: aan de onderkant (en soms over de hele oppervlakte) was het beeld horizontaal verschoven en allemaal vreselijke kleurstrepen groene, rode en blauwe balken, niet om aan te zien. Vooral foto's van later op de middag.
Ik heb de gewoonte om de camera tussen opnames in uit te zetten - komt omdat ik ook wel wat met EVF-camera's doe, en die accu's zijn leeg als je even niet kijkt. Er zat een Samsung EVO 16Gb kaartje in, maar voor zover ik me kan herinneren niet in de camera geformatteerd. Ik hoop dus maar dat het te vroeg uitschakelen of niet in de camera formatteren de oorzaak is. Of deugen de Samsung EVO kaartjes niet, of erger, ligt het aan de camera?
(Een geruststellend antwoord zou welkom zijn)
Ik heb de gewoonte om de camera tussen opnames in uit te zetten - komt omdat ik ook wel wat met EVF-camera's doe, en die accu's zijn leeg als je even niet kijkt. Er zat een Samsung EVO 16Gb kaartje in, maar voor zover ik me kan herinneren niet in de camera geformatteerd. Ik hoop dus maar dat het te vroeg uitschakelen of niet in de camera formatteren de oorzaak is. Of deugen de Samsung EVO kaartjes niet, of erger, ligt het aan de camera?
(Een geruststellend antwoord zou welkom zijn)
Sony, Canon, van alles wat en steeds wat anders. En nu ook nog een een website met verhaaltjes