Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil graag een nieuwe PC ter vervanging van een PC (9 jaar oud) en laptop (5jaar oud). Deze PC zal gebruikt worden voor alledaagse dingen, maar voornamelijk om te gamen. Ik wil graag voor de komende jaren recente games op high/ultra settings kunnen spelen op een 1080p monitor.
Volgende games zullen gespeeld worden: Skyrim (met mods), Total War-serie, Grand theft auto-serie, Assassins Creed-serie, WoW, The Witcher3, Battlefield1, Far cry, …
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget ligt rond de 1400,00 EUR voor de PC+Windows. Het mag natuurlijk een beetje meer zijn, maar geen 100,00 EUR boven deze richtprijs.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Externe HDD, muis en toetsenbord heb ik al.
Eventueel kan ik ook nog mijn oud computerscherm gebruiken, of zou ik beter voor een nieuw scherm gaan? Ik heb momenteel dit scherm:
Indien ik een nieuw scherm zou kopen, dan wil ik hiervoor max 275,00 EUR uitgeven.
Ik twijfel hierbij tussen volgende schermen:
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een goede videokaart en een i5-processor.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Liefst Intel-CPU en Nvidea-GPU.
Aangezien mijn gekozen behuizing een window heeft, zou ik graag hebben dat de onderdelen samengaan qua kleur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb liever dat de pc niet veel geluid maakt, maar een beetje geluid stoort me niet zoveel.
Ga je overklokken?
Nee, ben niet van plan om te gaan overklokken.
Wat verwacht je van ons?[i]
Dit is mijn eerste build. Ik ben nog onzeker over de setup en ik hoop dat jullie mijn build kunnen nakijken. Zijn alle onderdelen complementair? Zijn er zwakke plekken in mijn build of zijn bepaalde onderdelen overkill?
Alvast bedankt voor de tips!
Ik wil graag een nieuwe PC ter vervanging van een PC (9 jaar oud) en laptop (5jaar oud). Deze PC zal gebruikt worden voor alledaagse dingen, maar voornamelijk om te gamen. Ik wil graag voor de komende jaren recente games op high/ultra settings kunnen spelen op een 1080p monitor.
Volgende games zullen gespeeld worden: Skyrim (met mods), Total War-serie, Grand theft auto-serie, Assassins Creed-serie, WoW, The Witcher3, Battlefield1, Far cry, …
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget ligt rond de 1400,00 EUR voor de PC+Windows. Het mag natuurlijk een beetje meer zijn, maar geen 100,00 EUR boven deze richtprijs.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Externe HDD, muis en toetsenbord heb ik al.
Eventueel kan ik ook nog mijn oud computerscherm gebruiken, of zou ik beter voor een nieuw scherm gaan? Ik heb momenteel dit scherm:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Samsung Syncmaster 2333T Zwart | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 0,- | |
Indien ik een nieuw scherm zou kopen, dan wil ik hiervoor max 275,00 EUR uitgeven.
Ik twijfel hierbij tussen volgende schermen:
| 1 | Asus VG248QE Zwart | € 269,- | € 269,- |
| 1 | BenQ Gaming LED RL2460HT Zwart | € 199,- | € 199,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 468,- | |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een goede videokaart en een i5-processor.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Liefst Intel-CPU en Nvidea-GPU.
Aangezien mijn gekozen behuizing een window heeft, zou ik graag hebben dat de onderdelen samengaan qua kleur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb liever dat de pc niet veel geluid maakt, maar een beetje geluid stoort me niet zoveel.
Ga je overklokken?
Nee, ben niet van plan om te gaan overklokken.
Wat verwacht je van ons?[i]
Dit is mijn eerste build. Ik ben nog onzeker over de setup en ik hoop dat jullie mijn build kunnen nakijken. Zijn alle onderdelen complementair? Zijn er zwakke plekken in mijn build of zijn bepaalde onderdelen overkill?
| 1 | Intel Core i5-6600 Boxed | € 230,- | € 230,- |
| 1 | MSI B150A GAMING PRO | € 104,89 | € 104,89 |
| 1 | MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G | € 506,- | € 506,- |
| 1 | WD Blue WD20EZRZ, 2TB | € 70,95 | € 70,95 |
| 1 | Phanteks Eclipse P400S Zwart Window | € 74,50 | € 74,50 |
| 1 | Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM | € 35,75 | € 35,75 |
| 1 | Scythe Mugen 4 | € 39,95 | € 39,95 |
| 1 | Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16 | € 77,98 | € 77,98 |
| 1 | Corsair RM550x | € 94,25 | € 94,25 |
| 1 | Samsung 750 EVO (retail) 500GB | € 125,95 | € 125,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.360,22 | |