goed back up programma

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-12-2025
Beste mede Tweakers,

Ik ben opzoek naar een goed back-up programma om mijn schoolbestanden op te slaan zodat ik nooit iets kwijt kan raken. Ik heb verschillende programma's op google gevonden, dit zijn toch vaak trials, wazige programma's of iets wat ik niet wil.

Ik zoek een programma dat voor mij om het uur of dag de map waar mijn schoolbestanden op staan te back-uppen naar dropbox (waarom sla ik niet standaard alles op dropbox?, omdat ik niet altijd toegang tot internet heb) Ook wil ik kan kan kiezen of hij de vorige back-up overschrijft zodat ik de opslag van dropbox overschrijd.

Hebben jullie tips/tools wat gratis is of bij hoge uitzondering een paar euro kost?

Alle reacties

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Hou er wel rekening mee dat mocht je bijv een crypto virus hebben dat ook gesynced kan worden naar dropbox zodat je dan in dropbox naar vorige versies van je files terug moet, binnen 30 dagen bij free en pro..

En er gaat niks boven een losse hdd op een andere locatie naast wat je ook verder doet. Just in case.. (als je dat al niet hebt)

Ik vind Duplicati wel leuk, encrypt, compressed en met versioning volgens een zelf gedefineerd schema.

specs

• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-12-2025
maratropa schreef op maandag 12 september 2016 @ 22:07:
Hou er wel rekening mee dat mocht je bijv een crypto virus hebben dat ook gesynced kan worden naar dropbox zodat je dan in dropbox naar vorige versies van je files terug moet, binnen 30 dagen bij free en pro..

En er gaat niks boven een losse hdd op een andere locatie naast wat je ook verder doet. Just in case.. (als je dat al niet hebt)

Ik vind Duplicati wel leuk, encrypt, compressed en met versioning volgens een zelf gedefineerd schema.
Kan je met free 30 dagen terug naar je oude bestanden ja? Dit heb ik niet op de website kunnen lezen.

Ik heb ook al aan een losse HDD gedacht, zitten alleen 2 nadelen aan
1. HDD gaat mee de laptoptas in, mocht de tas inc. laptop en HDD gejat worden, ben ik alsnog alles kwijt.
2. Ik ga geheid dagen vergeten/overslaan om te back uppen 8)7 (eigen nadeel)

• doc
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-12-2025

doc

Veeam Endpoint Backup Free is wel goed voor backup, niet heel veel opties, maar wel gratis en kan ook naar netwerkschijf. Data wordt in een .vib bestand opgeslagen, Weet niet of crypotlockers die overslaan eigenlijk, anders eens nas met een dagelijkse/wekelijkse copy van de ene naar de andere disk, dan kan je ingeval van virus makkelijk een dag/week terug (dus niet in RAID zetten)

Me Tarzan, U nix!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ze sluiten hier free niet uit lijkt het maar ik zou eens in dropbox zelf checken..
https://www.dropbox.com/help/11

Die losse HDD is niet voor dagelijks, en ik bedoel het als extra'tje. Je wilt gewoon in een kast bij familie een schijf hebben liggen waar je een paar keer per jaar jouw data op zet. Als laatste redmiddel. Als je jaren aan data hebt en er gebeurd een keer wat heb je tenminste iets.. Bij je hebben is idd niet slim backup-wise.. ;)

Ik zou zelf nooit exclusief vertrouwen op een clouddienst.

Als je een trans-ip stack accountje te pakken kunt krijgen heb je gratis 1 TB online..

specs