Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
Ik zoek een?
gsm met veel space, we draaien niet zoveel apps maar continue " ruimte gebrek"
We maken vooral gebruik van googleapps/whatsapp/facebook, en wat games (3 oid) mail gaat al amper..
- camera met flitser, gps,bt,wifi
- sdkaart (vereist)
- dual sim niet nodig (wel nice to have maar niet tenkoste van sd)
- energie zuinig(er)
liefst weinig last van stock apps,
5" scherm is voldoende .. accu "verwisselbaar"
- android
- 64 bit

Wat is je budget?
budget ongeveer 100,- per gsm .. iets meer mag best .. maar geen 200,-

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik zit een beetje te kijken naar de "china" devices .. ben niet merk gebonden eerder de "opties" ..
en hoe energie zuiniger hoe beter ..

Welke vragen heb je hier nog over?
liefst gewoon "stock" of updates voor device .. draai nu Cynogen mod .. bevalt me toch niet helemaal .. iets wat goed community ondersteund word is wel erg prettig.
ook wallet case (iets voor bankpassjes is gewenst)

Gsm's hebben gewoon niet mijn "tweak" intresse het is voor mij een hamer het moet functioneren 24x7 en hierdoor ben ik snel het overzicht kwijt

Tja vanalles

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:20

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
vso schreef op maandag 12 september 2016 @ 21:55:
Gsm's hebben gewoon niet mijn "tweak" interesse het is voor mij een hamer het moet functioneren 24x7 en hierdoor ben ik snel het overzicht kwijt
Als je dit graag wilt, ben ik bang dat de meeste (zo niet alle) China devices geen optie voor je zijn. Veel China devices worden geleverd met chinese apps, rommel en taal, waardoor je zelf aan de slag moet om het te verwijderen. Verder is eigenlijk alleen OnePlus en Xiaomi goed met het updaten van hun telefoons. (Al update Xiaomi wel, maar vaak niet naar een nieuwe major versie).

Dan blijft nog het feit dat je in de prijsklasse gaat kijken van 100 euro, dat daar updates en ondersteuning sowieso al schaars zijn.

Ga je in een iets hogere prijsklasse zitten kan ik de Wileyfox Spark + of Wileyfox Swift aanraden.

De Swift is de voorloper van de Spark + en is het afgelopen jaar een geduchte low-end topper geweest die goed wordt ondersteund door Wileyfox.

In de prijsklasse 100~€150,- heb je ook veel Samsung toestellen, maar mijn ervaring is dat het allemaal bagger is. Traag, weinig opslag, geen updates e.d. dus zou daar van weg blijven. Huawei toestellen heb je ook in die prijsklassen en die hebben eigenlijk hetzelfde probleem als de Samsung modellen.

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
rens-br schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 09:19:
[...]

Als je dit graag wilt, ben ik bang dat de meeste (zo niet alle) China devices geen optie voor je zijn. Veel China devices worden geleverd met chinese apps, rommel en taal, waardoor je zelf aan de slag moet om het te verwijderen. Verder is eigenlijk alleen OnePlus en Xiaomi goed met het updaten van hun telefoons. (Al update Xiaomi wel, maar vaak niet naar een nieuwe major versie).

Dan blijft nog het feit dat je in de prijsklasse gaat kijken van 100 euro, dat daar updates en ondersteuning sowieso al schaars zijn.

Ga je in een iets hogere prijsklasse zitten kan ik de Wileyfox Spark + of Wileyfox Swift aanraden.

De Swift is de voorloper van de Spark + en is het afgelopen jaar een geduchte low-end topper geweest die goed wordt ondersteund door Wileyfox.

In de prijsklasse 100~€150,- heb je ook veel Samsung toestellen, maar mijn ervaring is dat het allemaal bagger is. Traag, weinig opslag, geen updates e.d. dus zou daar van weg blijven. Huawei toestellen heb je ook in die prijsklassen en die hebben eigenlijk hetzelfde probleem als de Samsung modellen.
_/-\o_ Held, met deze uitleg kan ik leven .. ik ga eens op internet spitten naar revieuws etc..

hmm ik zoek dus een low-end topper .. enige "min" is dat het een "oud" model is . van je linkjes zou ik eerder voor de swift gaan dan de spark+ gevoelsmatig.. wegens de zuinigheid ..
gezien de features etc . is 150 nog wel te doen..

Tja vanalles

• rens-br

rens-br

vso schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 11:13:
[...]
hmm ik zoek dus een low-end topper .. enige "min" is dat het een "oud" model is . van je linkjes zou ik eerder voor de swift gaan dan de spark+ gevoelsmatig.. wegens de zuinigheid ..
gezien de features etc . is 150 nog wel te doen..
Dat is inderdaad het enige minpunt en Android geschiedenis leert dat Android updates maar maximaal twee jaar geleverd worden op bijna alle modellen. Hierdoor kun je eigenlijk met soort van zekerheid zeggen dat de Swift vanaf Juni 2017 geen updates meer ontvangt. Wellicht is het daarom interessanter om voor de Spark + te gaan.

Echter zijn van de Spark + nog niet zo heel veel reviews verschenen.

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
rens-br schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 11:25:
[...]

Dat is inderdaad het enige minpunt en Android geschiedenis leert dat Android updates maar maximaal twee jaar geleverd worden op bijna alle modellen. Hierdoor kun je eigenlijk met soort van zekerheid zeggen dat de Swift vanaf Juni 2017 geen updates meer ontvangt. Wellicht is het daarom interessanter om voor de Spark + te gaan.

Echter zijn van de Spark + nog niet zo heel veel reviews verschenen.
hmmm is de ram niet krap ?

volgens de specs
http://www.samsung.com/nl...martphones/GT-S7580UWAPHN

Geheugen
6 Gb RAM (LPDDR) + 4GB* eMMC

Tja vanalles

• osmanov
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 12-11 01:49
Voldoet niet aan al je eisen, maar de General Mobile Android One 4G lijkt mij de beste budget telefoon die je nu kunt halen. Gaat nog wel even mee met updates(die komen direct van Google) en heeft genoeg opslag + sdkaart.

• rens-br

rens-br

vso schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 18:22:
[...]
hmmm is de ram niet krap ?
De Swift en de Spark + hebben beide 2GB ram en 16GB opslag.

Jou oude toestel. De Samsung Galaxy Trend Plus heeft 6Gb(let op de kleine b) RAM en 4GB opslag. Omgerekend naar GB is dat 0,768GB.

Overigens staat in de titel dat je de Galaxy Trend Duos had maar je geeft een linkje van de Galaxy Trend Plus. De Duos heeft zelfs maar 0,512GB.

Kijk ook maar eens in de Pricewatch naar het verschil in toestellen.
osmanov schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 19:09:
Voldoet niet aan al je eisen, maar de General Mobile Android One 4G lijkt mij de beste budget telefoon die je nu kunt halen. Gaat nog wel even mee met updates(die komen direct van Google) en heeft genoeg opslag + sdkaart.
Waarom voldoen de Swift en Spark + niet aan de eisen als ik vragen mag?
Het toestel wat jij noemt heeft geen Dual Sim, is een telefoon van ruim één jaar oud (Google geeft 18 maanden updates op zulke toestellen, dus februari 2017 is het uit met de pret. Dus lijkt nog minder aan de eisen te voldoen. Het enige voordeel van de GM 4G is dat het toestel al Android 7.0 heeft.

Daarbij is dat toestel en de Swift intern precies hetzelfde, maar de Swift is goedkoper en heeft wel Dual Sim.

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
rens-br schreef op woensdag 14 september 2016 @ 07:52:
[...]
De Swift en de Spark + hebben beide 2GB ram en 16GB opslag.

Jou oude toestel. De Samsung Galaxy Trend Plus heeft 6Gb(let op de kleine b) RAM en 4GB opslag. Omgerekend naar GB is dat 0,768GB.

Overigens staat in de titel dat je de Galaxy Trend Duos had maar je geeft een linkje van de Galaxy Trend Plus. De Duos heeft zelfs maar 0,512GB.

Kijk ook maar eens in de Pricewatch naar het verschil in toestellen.
Scherp, inderdaad 7xx mb .. overgens .. dan moet de toestelen die je noemt wel voldoen..
Waarom voldoen de Swift en Spark + niet aan de eisen als ik vragen mag?
Het toestel wat jij noemt heeft geen Dual Sim, is een telefoon van ruim één jaar oud (Google geeft 18 maanden updates op zulke toestellen, dus februari 2017 is het uit met de pret. Dus lijkt nog minder aan de eisen te voldoen. Het enige voordeel van de GM 4G is dat het toestel al Android 7.0 heeft.

Daarbij is dat toestel en de Swift intern precies hetzelfde, maar de Swift is goedkoper en heeft wel Dual Sim.
lol nu is dual sim LB factor, alleen hoe word het toestel vanuit de community ondersteund .. een toestel moet wel 2 jaar minimaal volhouden .. nu moet ik eerlijk zijn ik weet niet hoe lang ik die van mij heb :p .. maar ruim een jaar tot 2 jaar ? ze zijn nu echt op ..

Tja vanalles

• rens-br

rens-br

vso schreef op woensdag 14 september 2016 @ 13:51:
[...]
lol nu is dual sim LB factor, alleen hoe word het toestel vanuit de community ondersteund .. een toestel moet wel 2 jaar minimaal volhouden .. nu moet ik eerlijk zijn ik weet niet hoe lang ik die van mij heb :p .. maar ruim een jaar tot 2 jaar ? ze zijn nu echt op ..
offtopic:
Bijzonder dat een na één tot twee jaar al 'op' is, is toch zonde

Bedoel je met ondersteuning vanuit de community de community als in custom roms of ondersteuning vanuit de fabrikant?

Daar zit nogal verschil in namelijk.

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
rens-br schreef op woensdag 14 september 2016 @ 14:00:
[...]
offtopic:
Bijzonder dat een na één tot twee jaar al 'op' is, is toch zonde
ik vind het niet offtopic, informatie kan waardevol zijn voor anderen..

We hebben er ieder 1, accu's zijn al vervangen .. btw

#1 Heeft de accu "bol" gestaan en het scherm is blijvend "bol", CW13 verbetert iets de prestaties maar nog steeds geheugen/disk issues .. (ruimte te kort) + crashes (vanaf het begin) van elke dag weer opnieuw pincode intoetsen.

#2 geen updates, ruimte issues, crasht continue, foto's zijn niet bruikbaar... 90% bij het overzetten naar pc is dan ook digitale troep.. (soms lukt het wat door te appen..) accu is ook sneller leeg.

nu is #3 wat intensiever in gebruik maar beetje overdreven gezegd haal je 4 uur niet zonder "bijladen" in dit geval intensiever is elk uur ff 5 min met het toestel freubelen.. #1 haalt het net 24 uur .. (niet altijd) ..
Bedoel je met ondersteuning vanuit de community de community als in custom roms of ondersteuning vanuit de fabrikant?

Daar zit nogal verschil in namelijk.
Maakt mij niet zoveel uit .. de huidige zijn volgens mij 1 a 2x geupdate. . na het kopen (of factory reset)
android 4.x geloof ik .. ik heb cw 12 en cw13 geprobeerd .. alleen lost niet zoveel op..
Wat ik echt merk is dat community meuk .. helaas wat features mist (sync telefoonbook bv) ..
ik ben al wat nummers kwijt waarvan ik dacht dat deze opgeslagen waren .. bah ..

Maar het antwoord is, als ik maar "recent" kan blijven .. liefst met minimaal customized/locked meuk .. zolang het niet defect is hoeft het niet gefixed te worden.

Tja vanalles

• rens-br

rens-br

vso schreef op woensdag 14 september 2016 @ 14:16:
[...]
Maar het antwoord is, als ik maar "recent" kan blijven .. liefst met minimaal customized/locked meuk .. zolang het niet defect is hoeft het niet gefixed te worden.
Alle drie de toestellen hebben gewoon prima ondersteuning vanuit de fabrikant, waarbij ik verwacht dat de Spark + de langste ondersteuning heeft, doordat die het nieuwst is.

Ondersteuning vanuit de community is lastig in te schatten, aangezien het er gewoon vanaf hangt hoe populair de telefoon is.
Pagina: 1