Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reynouts
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Mijn situatie:

Ik heb een privé mobiele telefoon en een zakelijke mobiele telefoon. Nu is mijn privé telefoon gesneuveld en wil ik deze simkaart in mijn zakelijke telefoon doen, en mijn zakelijke simkaart doorschakelen naar mijn privé nummer. Het is een Android telefoon.

Mijn vraag:

Is dit mogelijk? Ik begrijp niet precies hoe doorschakelen werkt, ik lees dat je door kunt schakelen, ook als je telefoon uitstaat. Is dit simkaart gebonden, telefoon gebonden, of beide?
Ik zou dus mijn zakelijke simkaart in mijn zakelijke telefoon kunnen doen, dan doorschakelen naar mijn privé nummer. Vervolgens mijn privé simkaart erin. Werkt het doorschakelen dan nog steeds zoals ik zou willen?

Beste antwoord (via Reynouts op 12-09-2016 21:50)

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-06 12:57
Doorschakelen wordt door de provider gedaan, je sim kaart kan er dus gewoon uit na het aanzetten. Je kan het vaak zelfs online regelen i.p.v. op je telefoon zelf.
Let wel op, het kan zijn dat de kosten van doorschakelen buiten de bundel gaan. Misschien dus even slim om bij je werkgever te informeren of dit mag/kan.

[ Voor 9% gewijzigd door Remz op 12-09-2016 21:27 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-06 20:10
Hier kan niks over gezegd worden zonder dat we weten welke provider je hebt. En als je die dan toch al zelf hebt kan je een kijkje nemen op hun site. Misschien even twitter gebruiken.. Mogelijkheden zat.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-06 12:57
Doorschakelen wordt door de provider gedaan, je sim kaart kan er dus gewoon uit na het aanzetten. Je kan het vaak zelfs online regelen i.p.v. op je telefoon zelf.
Let wel op, het kan zijn dat de kosten van doorschakelen buiten de bundel gaan. Misschien dus even slim om bij je werkgever te informeren of dit mag/kan.

[ Voor 9% gewijzigd door Remz op 12-09-2016 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reynouts
  • Niet online
Mijn privé simkaart is van Simyo en de zakelijke simkaart van KPN.
Deze laatste wil ik doorschakelen.

Op de site van KPN vind ik alleen dat het doorschakelen in te schakelen is met *21* en daarna het target telefoonnummer. Maar als ik dit intoets krijg ik dat het nummer (*21* niet in gebruik is).

@Remz: Bedankt, inderdaad slim dat even na te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

En hoe ga je met je zakelijke nummer je klanten bellen dan?

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reynouts
  • Niet online
Dat is niet nodig, ik heb geen echte "klanten", een incidenteel belletje naar collega's kan met mijn privé nummer. Dit is slechts een tijdelijke (nood)situatie.

Eerst maar even zoals Remz aanraadde met mijn werkgever overleggen, mochten er extra kosten gerekend worden voor het direct doorschakelen is dat natuurlijk niet netjes.

[ Voor 37% gewijzigd door Reynouts op 12-09-2016 21:42 ]

Pagina: 1