• speedyty
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 27-01 15:42
Hallo,

Ik heb:
https://tweakers.net/pric...396;349125;547973;208044/

Probleem wat ik nu heb:
Als ik mijn PC opstart gaat hij de hele tijd om de 5-8sec aan en uit.
Ik heb al geprobeerd het moederbord te resetten maar dit helpt niet.

Hier komt nog bij dat hij het eerst wel gewoon deed, ik had 2 x 4GB RAM, waarvan 1 kapot was, ik heb een paar uur (pak em beet 5 uur) de PC met 4 GB RAM gebruikt (toen werkte hij perfect), maar ze werden per 2 verkocht dus moest ik beide inleveren om de kapotte te vervangen en sinds dien heb ik dit probleem.
Op de site:
http://outervision.com/power-supply-calculator
had ik uitgerekend hoeveel watt voeding ik nodig had, hierbij kwam ik uit op iets onder de 450watt (430). Ook anderen confirmen dat dit genoeg is zie:
PilatuS in "Voeding"

Wat ik tot nu toe heb geprobeerd:
1) beide 4 GB RAM tegelijkertijd er in en dan moederbord resetten.
2) beide 4 GB RAM omstebeurt in de “DDR4_1” en dan moederbord resetten.
3) alle draden controleren of ze er goed in zaten
4) een uur lang de PC om de 5-8 sec laten aan en uit gaan na +10x hem gereset te hebben

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Is het ram wel compatible ? Je kunt ook rustig met 1 stick testen.

• speedyty
ja, het is de zelfde RAM (plaat/schijf/hoe je het ook noemt) als als toen hij nog werkte

• Sjeurs
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-05-2025
Zelf heb ik dit probleem ook gehad dat de pc met exact hetzelfde moederboard om de 5-10 seconde opnieuw opstart. Wat bij mij heeft geholpen is de 2 ram sticks in slot 2 en 4 te plaatsen in plaats van 1 en 3 (weet niet of ze bij jou ook in 1 en 3 zitten).

• speedyty
ram in slot 2 en 4 verandert niks helaas.

• speedyty
met of zonder Ram sticks, de pc blijft het zelfde doen.
misschien nog van belang, er zit geen videokaart in. maar volgens mij is die niet nodig om op te kunnen starten.

• speedyty
is het niet raar dat er het zelfde gebeurt zonder ram als met ram?

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-01 17:43
Jouw i5 heeft gewoon een iGPU dus opstarten zonder videokaart moet geen enkel probleem zijn.
Het lijkt erop dat er een defect onderdeel tussen zit, ik vermoed je RAM of Moederbord, maar het kan ook de Voeding zijn.

Test deze onderdelen los in een andere pc om te zien of ze het daar wel doen, zo niet dan heb je het kapotte onderdeel gevonden.

Edit:

Doe liever een edit dan de hele tijd je eigen topic te bumpen. Hier zijn regels over.

[ Voor 12% gewijzigd door Nycrea op 13-09-2016 13:38 ]

🇺🇦

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-01 15:03
Graag wat minder dubbelposten/tripleposten. We snappen dat je graag wil dat het gaat werken :p

Heb je al getest met echt de basis setup? Mobo, cpu, 1 geheugenbank + HDD/SSD waar windows op staat?

Wat gebeurt er als je een andere voeding er op prikt?

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• speedyty
RAM kan ik me niet voorstellen net nieuwe gehaald. zou betekenen dat ik 2 x kapotte ram sticks heb gekregen.

moederbord zou in theorie kunnen maar dat zou raar zijn want hij heeft het 2 dagen geleden nog gewoon perfect gedaan.

voeding zou raar zijn want hij heeft het gedaan toen alles er in zat, (met een stukke RAM stick,
na een tijdje liep hij dan vast maar goed hij deed het...) bovendien:
PilatuS in "Voeding"

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
speedyty schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 13:52:
moederbord zou in theorie kunnen maar dat zou raar zijn want hij heeft het 2 dagen geleden nog gewoon perfect gedaan.
Of het mobo stuk is weet ik niet, maar de reden die je aanhaalt is natuurlijk ruk.

Bijna alles dat op een gegeven moment kapot is, daarvan kan je zeggen : je maar gisteren deed die het nog.

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-01 15:03
speedyty schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 13:52:
RAM kan ik me niet voorstellen net nieuwe gehaald. zou betekenen dat ik 2 x kapotte ram sticks heb gekregen.

voeding zou raar zijn want hij heeft het gedaan toen alles er in zat, (met een stukke RAM stick,
na een tijdje liep hij dan vast maar goed hij deed het...) bovendien:
PilatuS in "Voeding"
Ja, en wat zegt die link? Dat je geen kapotte voeding kan hebben? Dat er totaal geen kans is dat het aan de voeding ligt.

Als je wil uitsluiten zal je alle opties mee moeten wegen. Niet alleen degene die je wil horen.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Het enige dat je hebt gedaan is ram eruit en erin ? Helemaal niets anders (net per ongeluk tegen je cooler aangestoten of iets dergelijks ? Denk daar even goed over na, want dat is belangrijk.
Begin met basis troubleshooten:
Demonteer je mobo en leg die even op de kartonnen doos van je mobo of een houten oppervlak.
Sluit de voeding aan en zet de boel aan. kijk of het gedrag verandert.
Zo niet kun je nog even overwegen om je cpu cooler te demonteren en je cpu te reseaten.

Check ook buiten de kast even goed je ramsloten, kan best zijn dat je die beschadigd hebt.

Tenslotte kan het ook nog zo zijn dat je oude ram niet kapot was, maar dat je mobo aan het overlijden was en dat dit slechts een symptoom was.

Verwijderd

Het lijkt me een logische stap om te kijken of je oude werkende geheugenmodule het nog wel doet.

• Robus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-01 07:36
Nieuwe ramsticks? Check: staan ze ook vermeld op de QVL van je Mobo? If so, check: draait je Mobo het laatste BIOS? If not: fix what is not broken en update je BIOS. Lees aandachtig je FM en volg de instructies op.

"A man has got to know his limitations..."

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:34

nelizmastr

Goed wies kapot

Robus schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 21:54:
Nieuwe ramsticks? Check: staan ze ook vermeld op de QVL van je Mobo? If so, check: draait je Mobo het laatste BIOS? If not: fix what is not broken en update je BIOS. Lees aandachtig je FM en volg de instructies op.
Niet elk bord ondersteunt het flashen van je BIOS zonder überhaupt in de BIOS te kunnen komen zoals hier. Zeker met een budgetbord zie ik het somber in.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

RvL

corset schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 14:35:
[...]

Ja, en wat zegt die link? Dat je geen kapotte voeding kan hebben? Dat er totaal geen kans is dat het aan de voeding ligt.

Als je wil uitsluiten zal je alle opties mee moeten wegen. Niet alleen degene die je wil horen.
De ene voeding is de andere niet. Als je voeding van een twijfelachtige kwaliteit is (en die zijn er nogal wat) dan zou het dus zomaar kunnen dat het wel aan je voeding ligt. Je zal niet de eerste en ook niet de laatste zijn die een kwalitatief slechte voeding heeft (gekocht) en daardoor allerlei problemen krijgt. Of dat de voeding vroegtijdig aan z'n eind komt.

Kortom: welke voeding heb je?

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Hij heeft de gm450.
Maar goed, TS moet eerst aan de slag met de tests en troubleshooten. Oeverloos lullen heeft geen zin.

• speedyty
sorry voor mijn iets wat late response, 1ramstick er in moederbord resetten, 2de ramstick in DDR4_3 (i.p.v. DDR_2) toevoegen did the trick.

het blijft raar want als ik één in DDR_1 en één DDR_2 stop blijft hij aan en uit gaan.
vermoedelijk de moederbord maar a.t.m. ben ik al lang blij dat hij het doet.
een paar maanden voor de garantie verloopt ga ik er nog eens naar kijken.

toch bedankt voor de tips O+

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 29-01 14:33

Dutchredgaming

ICT Beheerder

speedyty schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 19:53:
sorry voor mijn iets wat late response, 1ramstick er in moederbord resetten, 2de ramstick in DDR4_3 (i.p.v. DDR_2) toevoegen did the trick.

het blijft raar want als ik één in DDR_1 en één DDR_2 stop blijft hij aan en uit gaan.
vermoedelijk de moederbord maar a.t.m. ben ik al lang blij dat hij het doet.
een paar maanden voor de garantie verloopt ga ik er nog eens naar kijken.

toch bedankt voor de tips O+
Dan is Slot 1 en 2 van de RAM-sloten kappot.
Ik zou met garantie terug sturen

Review QNAP TS-230 NAS

Pagina: 1