Toon posts:

Game PC upgrade

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een game PC en wil hiervoor graag een nieuwe videokaart en nieuwe processor.

Dit zijn de duurste delen maar ik weet niet wat de beste keuze is.

Kunnen jullie mij hierin adviseren ?

Mijn moederbord is de volgende:

GA-970A-DS3 van Gigabyte.

Ik beschik momenteel over de volgende  overige componenten;

AMD Radeon HD 6870 serie videokaart van 1Gb

AMD FX-4100 Quadcore processor 3.6 Ghz

8 Gb intern geheugen van  Corsair (2x 4Gb)

SSD van 256 Gb + Oude HDD van 500Gb

Voeding is 700W 

Ik weet dus niet goed wat de beste videokaart en processor zal zijn voor mijn huidige PC.

Mijn Budget is €550,- wat ik er voor te besteden heb.

Ook heb ik bij azerty.nl opgevraagd wat hun mij kunnen aanbieden.
Zij kwamen met de volgende suggestie;
Gigabyte Radeon RX480 8G voor videokaart
AMD FX-8370 Black Edition Wraith voor processor.

Zijn dit goede upgrades ? Ik hoop dat jullie mij kunnen adviseren of dit goede componenten zijn voor het budget wat ik heb.
Het moederbord en geheugen zijn ongeveer 2 jaar oud dus die wou ik eigenlijk behouden tenzij jullie een oplossing weten wat in de buurt komt van mijn budget.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:10

FeaR

In GoT we trust

Consumentenelektronica Aankoopadvies is voor TV's, speakers, versterkers, mediaspelers, et cetera. PC's vallen onder Harde Waren.

CEA > CAA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Neem even CAA beleid en Handleiding Pricewatch door. Maak even een lijstje van onderdelen die je hebt gevonden vanuit de Pricewatch.

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09:40

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

De FX-8370 is te "sterk" voor het moederbord wat je nu hebt. Het werkt wel, maar onder full-load zal de CPU meer stroom door de VRMs (die 12V > 1.4V zetten) trekken dan waar het voor ontworpen is. Gevolg is dat je in bepaalde situaties CPU throttleling gaat zien wat betekend dat de clocksnelheid wordt verlaagd. Een ander extreem uiterste is dat je VRM's er op lange termijn mee gaan ophouden.

Wat is het type van je 700W voeding? De ene 700W voeding is de andere namelijk niet, en als je echt een C-merk Chinese plofvoeding hebt is dat het eerste wat je moet vervangen.

Wil je boven 1920x1080 gaan gamen? Als dat wel het geval is zou je de 8GB versie van de RX480 kunnen overwegen, anders zou ik het op de 4GB versie houden (als die überhaupt als fatsoenlijk aftermarket model te krijgen is).

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Die cpu staat niet op de supported list voor je moederbord. De FX8370E wel. Die is goedkoper en presteert beter bij TDP van 95 watt.
Dus die en een die kaart is een goede upgrade voor jouw systeem.

Verwijderd

Een 8370 BE staat niet eens op de cpu support list. http://www.gigabyte.co.nl...pport-popup.aspx?pid=4297 Wel de 'energiezuinige' 8370E.

Edit: net een paar tellen te laat :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2016 22:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
De voeding die ik heb is ocz
Model: ocz700mxsp

De huidige componenten heb ik 2 jaar geleden gekocht voor een lager budget. Had dus de bedoeling om nu een goeie processor en videokaart te kopen. Die heb ik destijds over gezet vanuit mijn oude pc.

Maar welke processor kan nu wel goed functioneren en is de videokaart die azerty adviseerde te zwaar of juist goed ? Met met de nieuwe processor en videokaart weer een aantal jaren vooruit kunnen en heb nu wat meer budget.

Ik speel veel battlefield en daarnaast guild wars 2. Hoef niet op het hoogste te spelen maar in ieder geval meer als wat ik nu kan.

Verwijderd

Waarom probeer je niet eerst een nieuwe videokaart. Valt dat alsnog tegen dan kan je er een 8370E (dus niet de Black Edition) in prikken.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is ook nog een optie. Maar welke videokaart kan ik dan het beste nemen ? De 8 Gb ? Wil graag goeie componenten kopen zodat ik er nog een aantal jaar mee voorruit kan op game gebied. Wil wel graag zo goed mogelijk gamen en als die 8gb goed werkt met de rest van mijn systeem?

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Of een grafische kaart bij jouw past, dat ligt aan de resolutie die je hebt.
Als je 1080p gamed, dan is de rx480 inderdaad een mooie keuze.

Of je huidige cpu dan te zwak is, weet ik niet, maar lijkt me wel. Dat is gewoon een heel zwak ding. Gewoon een kwestie van uitproberen hoe het met je huidige cpu gaat.

Verwijderd

Nu ben ik geen expert maar is onderstaand geen optie:

Nieuw moederbord a 100 euro
intel core i5 6600k a 230 euro
asus gtx 970 a 200 euro

ik weet dan alleen niet hoe je zit met je geheugen.

ik heb begrepen dat de i5 6600k een hele goede processor is.

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09:40

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2016 @ 10:55:
Nu ben ik geen expert maar is onderstaand geen optie:

Nieuw moederbord a 100 euro
intel core i5 6600k a 230 euro
asus gtx 970 a 200 euro

ik weet dan alleen niet hoe je zit met je geheugen.

ik heb begrepen dat de i5 6600k een hele goede processor is.
Met die optie haal je inderdaad veruit het meeste uit het budget, maar je moet wel gaan shoppen naar DDR4 geheugen. Je kunt natuurlijk ook een 6600-non K pakken met een H170 bord en van dat verschil je RAM kopen.

Geloof me, de stap van een FX83xx naar een 6700K was al 5x dag en nacht in games, met een FX4xxx zal dat minimaal zo zijn..

En ik had eerlijk gezegd niet op de CPU supportlijst gekeken, aangezien Gigabyte voor mijn oude bordje (de UD3) wel support voor de nieuwe CPU's kreeg.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Pagina: 1