Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Game PC +-1400

Pagina: 1
Acties:

• BorisH
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 24-02-2024
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Alle programmas voor mijn studies (Acces,Excel,etc). Daarbuiten wil ik ook een build die toekomstgericht is qua gaming performance (Eventueel VR). En zonder problemen 1440 p kan gamen op High settings. Ook zijn er standaard 2 monitors aangesloten.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1400 euro

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Scherm, muis en toetsenbord heb ik al.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zeker een goede koeling want het kan zeer warm worden op mijn kot. En buiten mijn SSD nog een HD van zoek ik ook nog een gepaste HDD van 1tb. Ook Windows 10 moet ik nog aankopen.
Maar neig momenteel naar dit systeem :
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600K Boxed€ 247,-€ 247,-
1MSI Z170A GAMING M3€ 133,-€ 133,-
1MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G€ 506,-€ 506,-
1NZXT S340 Colour Edition Zwart/Rood€ 70,49€ 70,49
1Microsoft Windows 10 Home EN 32/64bit, USB€ 109,40€ 109,40
1Cryorig R1 Universal€ 72,-€ 72,-
1G.Skill Ripjaws V F4-2800C15D-16GVRB€ 80,50€ 80,50
1Corsair RM550x€ 94,25€ 94,25
1Sandisk SSD Plus 480GB€ 117,43€ 117,43
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.430,07

Dit is het filmpje van de build, spoel maar is eve door tot het einde, echt eenvoudig en knap : https://www.youtube.com/watch?v=5nJvMwIoe5s

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
MSI

Ga je overklokken?
Ja

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik vind dit een zeer mooi kast en een degelijk systeem maar ik vroeg mij af of er nog plaats is voor eventuele aanpassingen of verbeteringen. Wel zou ik liefst de ethiek van het systeem willen behouden (MSI videokaart en Moederbord) (rood/zwart thema)

CPU : Is de Intel Core i5-6600K goed genoeg of zou ik eerder voor i7 gaan ?

Moederbord : Zou de M3 Volstaan , of zou ik eerder voor een M5 gaan ?

Alvast bedankt!

[ Voor 56% gewijzigd door BorisH op 12-09-2016 21:50 ]

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Even handiger dat je een lijstje maakt in de pricewatch ipv een of ander ding met dollars.
Handiger voor ons, handiger voor jouw want dan weet je meteen wat het kost.

• BorisH
Even mss een domme vraag, maar hoe voeg je z'on pricewatch toe ?

• Reepje
  • Niet online
BorisH schreef op maandag 12 september 2016 @ 21:28:
Even mss een domme vraag, maar hoe voeg je z'on pricewatch toe ?
Handleiding Pricewatch

• BorisH

• Reepje
  • Niet online
Voor het overklokken betaal je een prijs. Het is wel een goed gebalanceerd systeem dat je hebt neergezet.

Als ik echter kijk naar het best buy high end systeem (niet overklokbaar) maar wel met een i7, zou ik die toch prefereren. Is bovendien iets goedkoper.
reviews: Desktop Best Buy Guide - September 2016

• BorisH
Toch prefereer ik liever deze build voor de mooie look etc... zijn er nog dingen die ik eventueel moet aanpassen ? En bij deze build is windows 10 al bijgerekend + een HDD van 1tb ipv enkel de ssd. En denk niet dat de i7 zon groot verschil is van de i5 voor wat ik wil doen? Alvast bedankt!

[ Voor 40% gewijzigd door BorisH op 12-09-2016 22:27 ]

• Reepje
  • Niet online
Voor gaming zal het niet veel uitmaken. Voor andere toepassingen kan een i7 voordeel hebben.

Hou er rekening mee dat overklokken vooral leuk is voor de hobby. Zelfs op een site als tweakers is er tegenwoordig minder animo voor. Het geld dat je bespaart met een niet overklok systeem kan je bijv steken in een betere grafische kaart en grotere SSD, waardoor je wel een snellere bak krijgt, is de gedachte. In jouw geval kan je daar dus flink besparen, zonder echt op prestaties in te leveren.

Kast is natuurlijk een persoonlijke keuze.

• BorisH
En welk verschil in componenten is dat dan ?

• BorisH
Wat zou volgens jou dan met het merendeel van de componenten een betere build zijn ?

Verwijderd

Hmmz, als je de i5-6600 neemt, en MSI gaming B150 M3 moederbord, dan bespaar je ongeveer 50 euro. Ik ben het ermee eens dat overklokken niet veel nut meer heeft, maar als BorisH het leuk vind.. Tsja.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2016 23:51 ]

• BorisH
En wat is het verschil dan in componenten om niet of wel te overklokken ? En voor de rest nog aanpassingen of is het goed ? Bedankt!

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
BorisH schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 00:10:
En wat is het verschil dan in componenten om niet of wel te overklokken ? En voor de rest nog aanpassingen of is het goed ? Bedankt!
Je koeler past niet op de socket.... :)

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

• Brandonvds
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 30-11 00:23
Oc voor gaming is misschien 2-3 fps winst voor een hoge meerprijs. Dus in principe is het de meerprijs dan ook gewoon niet waard. Met een non k processor en b150 mobo bespaar je zoals zacharo al zei rond de €50.
Ook windows kan veel goedkoper pricewatch: Microsoft Windows 10 Pro EN 1u 64bit OEM €30 :) bespaar je ook al weer €80 mee

Als je voor een non k i5 gaat is je gekozen koeler ook zwaar overkill en zou je deze pricewatch: Arctic Freezer i32 kunnen nemen.

En de voeding kan vervamgen worden voor deze pricewatch: Corsair CX450M

• BorisH
Het prijsverschil maakt op zich niet zoveel , wil dan liever dat ik mogelijkheid tot overclocking ( heb de benchmarks gezien en scheelt voor de i5 wel gemiddeld 7-10 fps) dus is misschien iets meer toekomstgericht?
En moest ik dan toch gaan voor de Msi 170A m3 en i5 6600k, is de arctic freezer en voeding nog steeds genoeg ? Of zou ik dan toch voor de RM550 gaan en zwaardere koeler ( wel 1 die in de socket past)?
Alvast bedankt voor alle reacties, ik ben zeker geen expert in computers en wil zeker zijn voor ik alles bestel ;)

[ Voor 8% gewijzigd door BorisH op 13-09-2016 15:32 ]

• BorisH
Het prijsverschil maakt op zich niet zoveel , wil dan liever dat ik mogelijkheid tot overclocking ( heb de benchmarks gezien en scheelt voor de i5 wel gemiddeld 7-10 fps) dus is misschien iets meer toekomstgericht?
En moest ik dan toch gaan voor de Msi 170A m3 en i5 6600k, is de arctic freezer en voeding nog steeds genoeg ? Of zou ik dan toch voor de RM550 gaan en zwaardere koeler ( wel 1 die in de socket past)?
Alvast bedankt voor alle reacties, ik ben zeker geen expert in computers en wil zeker zijn voor ik alles bestel
Brandonvds schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 12:47:
Oc voor gaming is misschien 2-3 fps winst voor een hoge meerprijs. Dus in principe is het de meerprijs dan ook gewoon niet waard. Met een non k processor en b150 mobo bespaar je zoals zacharo al zei rond de €50.
Ook windows kan veel goedkoper pricewatch: Microsoft Windows 10 Pro EN 1u 64bit OEM €30 :) bespaar je ook al weer €80 mee

Als je voor een non k i5 gaat is je gekozen koeler ook zwaar overkill en zou je deze pricewatch: Arctic Freezer i32 kunnen nemen.

En de voeding kan vervamgen worden voor deze pricewatch: Corsair CX450M

• GLR89
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20-11 10:27
waarom hecht je zo veel waarde aan die 7-10fps extra? wil je bang voor buck, zou ik voor goedkopere onderdelen gaan. Wil je gewoon veel geld uitgeven een een plaatje van een systeem neer zetten dan vallen wmb de meerkosten te verdedigen.

Zelf heb ik een i5-6600k op 4,5GHz draaien icm een Scythe Mugen 4, deze wordt bij mij niet veel warmer dan 60graden met af en toe een uitschieter naarboven. waarom zou je dus een koeler nemen die bjina 2x zo duur is?
btw wat Pjot1 zegt is onzin, de koeler past wel op op je Mobo/cpu. (socket 1150 en 1151 zijn hardware matig bijna identiek, muv de processor zelf die er op past)

Verder kies je voor het M3 moederbord, deze ondersteunt geen SLI, dus mocht je in de toekomst een 2e Nvidia kaart in je pc willen steken dan zul je voor de M5 of een compleet ander bord moeten gaan.

zoals al eerder aangehaald door anderen, de meeste games werken niet beter op een i7, (in somige gevallen zelfs slechter) maar mocht je andere zaken willen gaan doen dan kan een i7 een betere keuze zijn. Op dit moment is streamen van games behoorlijk hot, wil je dit gaan doen zou ik wel een i7 adviseren!

je gekozen voeding is een beest, maar wel een erg dure. de CX450 is bijna de helft goedkoper en presteert ook prima. Je gehele build zal aan 450Watt op dit moment voldoende hebben. Mocht je in de toekomst SLI willen gaan draaien (2e videokaart) zul je waarschijnlijk wat meer ademruimte nodig hebben en dan kun je beter voor een wat zwaarder model gaan ~600/750 watt.
Pagina: 1