Advies Hi-Fi systeem voor appartement

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speculaasje
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:39
Beste tweakers,

Op het moment ben ik voor mijn appartementje aan het kijken voor een Hi-Fi set voor bij de TV (55" Sony 4K UHD).

In mijn zoektocht naar geschikte speakers heb ik een voorkeur voor de volgende opstelling:

#ProductPrijsSubtotaal
1Dali SUB E-9F (Zwart)€ 499,-€ 499,-
2Dali Zensor 5 (Zwart)€ 329,-€ 658,-
1Dali Zensor Vokal (Zwart)€ 279,-€ 279,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.436,-

In eerste instantie zal dit een 3.1 opstelling worden gezien ik niet echt ruimte heb om fatsoenlijk rear speakers te plaatsen. Graag zou ik jullie advise willen m.b.t. een fatsoenlijke versterker om het geheel aan te sturen.

Ik zoek een?
AV receiver die mij de mogelijkheid geeft om later uit te breiden naar 5.1 (of meer) en tegelijkertijd de speakers van voldoende vermogen te voorzien

Wat is je budget?
Totaalbudget ~2000 euro (minder mag altijd).

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Hoofdzakelijk films en series af te spelen en daarnaast muziek af te spelen d.m.v. streaming (Spotify, NAS etc.)

Wat heb je zelf al gevonden?
De receivers welke ik zelf heb gevonden:

#ProductPrijsSubtotaal
1Marantz SR5010 - Zwart€ 599,-€ 599,-
1Onkyo TX-NR656 Zwart€ 527,33€ 527,33
1Yamaha RX-V481D Zwart€ 399,-€ 399,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.525,33

Ik ben een behoorlijke leek op het vlak van Hi-Fi. Dus mochten jullie andere suggesties hebben sta ik daar ook zeker voor open.

Mijn idee is om sowieso een Hi-Fi zaakje hier in de buurt te zoeken (Alkmaar) om de speakers te gaan beluisteren, maar zou graag ook jullie advies willen meenemen hierin.

Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:00
Die receivers zullen elkaar niet ver ontlopen.
Ga maar eens naar die speakers luisteren.
Ziet er niet verkeerd in?

Sony A7 iv en wat recycled glas

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:13
Bij een receiver kijk je vooral naar de aansluitingen en mogelijkheden. Met de door jouw gestelde eisen, voldoet eigenlijk elke receiver wel. Aan het genoemde rijtje kun je ook nog de Denon x2200w toevoegen. Deze is qua aansluitingen bijna identiek aan de Onkyo. Mijn persoonljike voorkeur zou van die twee dan toch naar Denon gaan ivm het gebruik van een betere "room equalisation", te weten Audyssey.

De Yamaha is een zeer basic receiver, welke zeer waarschijnlijk alle noodzakelijke dingen ondersteund. In tegenstelling tot de Yamaha, is de Marantz de meest uitgebreide van het viertal. De grootste feature waarin deze zich onderscheidt is dat hij van alle kanalen ook een pre-out aansluiting heeft. Waarschijnlijk ga je dat echter nooit nodig hebben. Het wordt gebruikt wanneer je je speakers van een aparte versterker wilt voorzien, bijvoorbeeld een losse stereoversterker van een goede bouwkwaliteit welke de speakers tot hun maximale potentie kan aansturen. Echter denk ik dat dat voor deze speakers en in een gewone woonkamer nooit noodzakelijk gaat zijn.

Wat betreft speakers, daar valt weinig over te vertellen. Er zijn meerdere, gelijkgeprijsde speakers verkrijgbaar van andere fabrikanten. Het is belangrijk dat je deze dus gaat vergelijken en daarna een keuze maakt. Men schrijft altijd dat de Dali Zensor reeks een vrij neutrale speaker is. Bij een korte luistersessie kan dat wel eens tegenvallen tov andere, warmer klinkende speakers, maar bij een langere luistersessie zouden neutrale speakers minder snel gehoormoeheid veroorzaken. Ik heb ze zelf ook en ik vind ze mooi klinken.

De genoemde subwoofer is verder niet zo'n grote jongen. Het zal afhangen van de plek waar ie komt te staan, de grootte van de kamer en jouw eigen verwachtingen of deze subwoofer gaat voldoen. Als je toch gaat beluisteren, neem dan zeker ook verschillende subwoofers mee in jouw vergelijking en luister ook naar de verschillen tussen gepoorte en gesloten modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsM
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:00
Wellicht niet de luidsprekers met het meeste vermogen in het laag, maar eentje om zéker een keer geluisterd te hebben. De Kef LS50. Voor een appartement uitermate geschikt naar mijn idee.