hdd vervangen in iMac 20, 2,66.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:52
Hoi

Heb een iMac 20 inch, 2,66 GHz, 2009/2010.
De hdd is kapot. Al op iFix gekeken. Front glasplaat moet daar dus af.
Vraagje, iemand daar ervaring mee en is dat voor een leek te doen? Mijn ervaring gaat niet verder dan het vervangen van een mobo bij pc of plaatsen van geheugen of gfx card.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Volgens mij is dat niet zo heel moeilijk, alleen een nauwkeurig werkje. Je zou 't sebastius eens kunnen vragen, volgens mij heeft hij dit al talloze keren gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Thnx. Ik wacht nog een uurtje of hij hier komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:12

nelizmastr

Goed wies kapot

Desnoods een ad op de v&a zetten of iemand het voor je wil doen.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05 22:01

HeatWave

Back to my tweakersroots!

Ik heb het pas toevallig nog gedaan. Als je een paar zuignappen hebt is het echt een fluitje van een cent.

Glasplaat trek je er zo af, paar schroeven los en je kan zo de HDD eruit halen, SSD erin, ff goed op het kabeltje letten in het midden (videoverbinding, die was een tikje los bij mij dus strepen), Ding weer dicht. MacOS installeren en het bekende tooltje ssdfancontrol installeren zodat je fan niet op max gaat omdat hij de HD niet kan uitlezen.

Ik ben echt niet zo'n geweldige hardware-tweaker, maar dit was echt 15 min werk.

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Ad gezet, reaxie gehad en vriend en zuignappen gevonden.

Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Wel opletten met de connectors en dat alles heel precies op de juiste plek zit en weer moet zitten! Nagenoeg geen van de PCB connectors kan het hebben als je aan de draadjes gaat trekken, je moet echt voorzichtig met een nylon spudger ze los wippen. Wat de backlight connectors betreft: die kan je het beste met een stukje tape in positie houden terwijl je met 1 hand het paneel omhoog houdt en met de andere de stekker er weer in duwt tijdens het assembleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dat is een kwestie van goed lezen wat er op iFixit staat, geen aannames doen wanneer je een connector los moet hebben.

Desnoods vul je de omschrijving van iFixit aan met de videobeelden van YouTubers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Thjx.

Nu eerst nog uitvogelen of het idd enkel de hdd is. Ik ga eens op zoek naar een live cd van Linux. Of usb. Whatever.
Pagina: 1