Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroy
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 21-05-2022
Hoi Tweakers,

Ik vroeg mij af of je een iPhone 7 uit Amerika kan halen? Ik zag dat je in Amerika namelijk de iPhone 7 per maand kan aflossen, maar kan dat ook als je hier in Nederland bent? Ook zag ik dat de iPhone 7 hier in Nederland stukken duurder is dan in Amerika dus daarom vroeg ik mij dat af, en werkt de iPhone 7 dan hier ook qua provider als je die hier gebruikt met je simkaart?

Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-08 21:13
zeroy schreef op maandag 12 september 2016 @ 18:45:
Hoi Tweakers,

Ik vroeg mij af of je een iPhone 7 uit Amerika kan halen? Ik zag dat je in Amerika namelijk de iPhjone 7 per maand kan aflossen maar kan dat ook als je hier in Nederland bent? Ook zag ik dat de iPhone 7 hier in Nederland stukken duurder is dan in Amerika dus daarom vroeg ik mij dat af, en werkt de iPhone 7 dan hier ook qua provider als je die hier gebruikt met je simkaart?

Bedankt alvast!
Ik gok dat je voor financiele diensten een adres in de VS nodig hebt

Ja, dat kan, maar reken ook even de importtarieven aub, dus sowieso komt er 21% btw bij :)

Volgens mij heeft/had de iphone in de VS soms iets anders specs ivm 4g signaal, maar dit weet ik niet zeker meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-08 07:49

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Als het aflossen als een criterium is, moet je je wel even gaan afvragen of je dat toestel zou moeten willen (los van dat het waarschijnlijk al niet eens kan omdat je voor hen in het buitenland woont). Voor wat betreft het gebruik zou ik zelf eens beginnen met zoeken. Met betrekking tot frequenties/banden kan het spannend worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01-08 15:29
Als je dan op "afbetaling" wilt kopen kun je ook een "mobiel abonnement" (met telefoon op afbetaling) nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:08
Kan gewoon en je kan de iPhone hier gewoon gebruiken. Maar ik neem aan dat je die daar niet in termijnen kan afbetalen.

Wel een andere oplader, en je hebt met deze iPhone maar 1 jaar garantie ipv 2 jaar in Nederland.
Verder moet je de iPhone officieel aangeven zodra je naar Nederland vliegt.

Met de gunstigere Euro/dollar koers een tijd geleden was het misschien nog lonend maar op dit moment eigenlijk niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techrvw
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 31-07 16:35

Techrvw

https://techrvw.com/ | TikTok

Fuwor schreef op maandag 12 september 2016 @ 20:14:
Wel een andere oplader, en je hebt met deze iPhone maar 1 jaar garantie ipv 2 jaar in Nederland.
Verder moet je de iPhone officieel aangeven zodra je naar Nederland vliegt.
In Nederland heb je niet standaard 2 jaar garantie. Je hebt, bij Apple, 1 jaar garantie. Als je hem consument koopt, heeft Europa geregeld dat in je recht hebt op het Europees Consumenten recht. Dat is wat anders dan garantie ;)

[ Voor 44% gewijzigd door Techrvw op 13-09-2016 00:07 ]

https://techrvw.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:49

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Hoi Tweakers,

Ik vroeg mij af of je een iPhone 7 uit Amerika kan halen? Ik zag dat je in Amerika namelijk de iPhone 7 per maand kan aflossen, maar kan dat ook als je hier in Nederland bent? Ook zag ik dat de iPhone 7 hier in Nederland stukken duurder is dan in Amerika dus daarom vroeg ik mij dat af, en werkt de iPhone 7 dan hier ook qua provider als je die hier gebruikt met je simkaart?

Bedankt alvast!
Je kan van alles halen uit Amerika of dat wijs is een tweede. Afbetalen? Dit zal gewoon een abonnement zijn en nee dat gaan ze niet doen. Basis redenen zijn al: dat je een Amerikaans post adres nodig hebt ,een betaal rekening en een credit score (als je niks geleend hebt en afbetaald krijg je ook geen lening in Amerika)

Apparatuur lijkt goedkoper in Amerika omdat winkel namelijk prijzen zonder BTW weergeven (dit betaal je gewoon aan de kassa). Met simlock is het in Amerika nog gebruikelijk om telefoons te locken of te merk branden.

[ Voor 4% gewijzigd door 42dpi op 13-09-2016 00:54 ]

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Hoi Tweakers,

Bedankt alvast!
Denk je dat je als niet US burger een iPhone daar op afbetaling kunt kopen? 8)7
Als je wat research had gedaan had je ook geweten dat de prijzen in de US zonder tax (btw) zijn. Daarnaast corrigeert Apple de prijzen voor euro/dollar. En officieel moet je als je je iPhone uit de US haalt invoerzaken betalen...
Daarnaast, als je een telefoon koopt op afbetaling, kun je dan niet beter een goedkopere kopen? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Nou, zoveel verschil is er nu ook weer niet.
iPhone 7 32GB grijs.
$649 + 8.225%* = $702 = €624
Hier is hij voor grofweg €700 te krijgen.
Mocht je volle belasting/invoer moeten betalen op schiphol dan is het bijna 800 euro. Levert niet de winst meer op die je wil. Dollarkoers is niet gunstig.

*op basis van mijn iPhone 6, california, oktober 2015.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dennisk.
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Roboafca schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 00:07:
[...]

In Nederland heb je niet standaard 2 jaar garantie. Je hebt, bij Apple, 1 jaar garantie. Als je hem consument koopt, heeft Europa geregeld dat in je recht hebt op het Europees Consumenten recht. Dat is wat anders dan garantie ;)
Niet helemaal juist..

In de Europese Richtlijn Koop en Garantie is wel een termijn genoemd van twee jaar garantie, echter heeft Nederland er voor gekozen dit niet over te nemen. In plaats daarvan heeft Nederland opgenomen dat het een deugdelijk product moet zijn, waar de levensduur per product weer verschillend is. Over het algemeen mag je er met elektronische apparatuur van uitgaan dat deze zeker minimaal twee jaar meegaan.
Bron

Zoals ook bij Apple Nederland is aangegeven: http://www.apple.com/nl/legal/statutory-warranty/
Verwachte levensduur van het product (geen vaste duur). De verkoper moet op de hoogte worden gesteld binnen een redelijke termijn na ontdekking van het gebrek.
Desalniettemin mag je er van uitgaan dat je twee jaar garantie hebt bij een aankoop in Nederland, ook als deze koop rechtstreeks bij Apple wordt gedaan.

[ Voor 3% gewijzigd door dennisk. op 13-09-2016 09:39 ]

Reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 01-08 13:58
Verenigd Koninkrijk is vaak een betere optie om de iPhone aan te schaffen als je er toevallig bent. Scheelt op het goedkoopste model ongeveer 70 euro met Nederland. Je loopt dan ook geen risico met belastingen die je op Schiphol moet betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draak42
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 01-08 16:12
Als je al in amerika bent en hem daar wil kopen is het denk ik geen probleem. Als je hem via de post wil versturen zul je inderdaad extra moeten betalen. Je krijgt een andere oplader erbij, en op afbetaling zou ik niet doen.

Oost west 127.0.0.1 best

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-08 21:13
draak42 schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 10:48:
Als je al in amerika bent en hem daar wil kopen is het denk ik geen probleem. Als je hem via de post wil versturen zul je inderdaad extra moeten betalen. Je krijgt een andere oplader erbij, en op afbetaling zou ik niet doen.
Behalve als je ermee teruggaat, De douane is best goed daarin. Ze kijken bv prima zo in je telefoon om te kijken naar serienummers, welke frequenties ze ondersteunen e.d. Zo kunnen ze dus bepalen of je importeert of niet :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-07 23:24

hmr

qqqqqqqqq
Roboafca schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 00:07:
[...]

Dat is gewoon niet waar wat je zegt. Het recht op conformiteit (2 jaar) onder de Consumentenrichtlijn heet gewoon "Wettelijke Garantie".

Kan je overigens wel een losse iphone kopen in de states?

[ Voor 6% gewijzigd door hmr op 13-09-2016 11:37 ]

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techrvw

Techrvw

hmr schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 11:34:
qqqqqqqqq
[...]

Dat is gewoon niet waar wat je zegt. Het recht op conformiteit (2 jaar) onder de Consumentenrichtlijn heet gewoon "Wettelijke Garantie".

Kan je overigens wel een losse iphone kopen in de states?
De Apple Beperkte Garantie voor één (1) jaar is een fabrieksgarantie op vrijwillige basis. De rechten die u op grond van deze garantie hebt, staan los van de rechten die u op grond van de consumentenwetgeving geniet, met inbegrip van, maar niet uitsluitend rechten ten aanzien van non-conforme goederen.

Komt van de Apple website af. 1 jaar standaard garantie, naast de consumenten rechten.
http://www.apple.com/lega...s-universal-warranty.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr

hmr

Roboafca schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 11:40:
[...]

De Apple Beperkte Garantie voor één (1) jaar is een fabrieksgarantie op vrijwillige basis. De rechten die u op grond van deze garantie hebt, staan los van de rechten die u op grond van de consumentenwetgeving geniet, met inbegrip van, maar niet uitsluitend rechten ten aanzien van non-conforme goederen.

Komt van de Apple website af. 1 jaar standaard garantie, naast de consumenten rechten.
http://www.apple.com/lega...s-universal-warranty.html
Die garantie geldt voor iedereen met een Apple telefoon, ongeacht of je hem hebt gekocht bij de MM of bij coolblue.com.

Dit hoeft apple niet te doen, maar leveren ze als extra service. De wettelijke garantie dient te worden verzorgt door de winkel waar je hem hebt gekocht. Als dit de MM is, dan hoeft Apple jou geen garantie te geven. Zij hebben echter besloten dit wel te doen. Groot verschil en vaak wordt dit door elkaar gehaald door veel mensen.

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techrvw

Techrvw

hmr schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 11:43:
[...]

Die garantie geldt voor iedereen met een Apple telefoon, ongeacht of je hem hebt gekocht bij de MM of bij coolblue.com.

Dit hoeft apple niet te doen, maar leveren ze als extra service. De wettelijke garantie dient te worden verzorgt door de winkel waar je hem hebt gekocht. Als dit de MM is, dan hoeft Apple jou geen garantie te geven. Zij hebben echter besloten dit wel te doen. Groot verschil en vaak wordt dit door elkaar gehaald door veel mensen.
Dat klopt. Het eerste jaar is bij de winkel van aankoop maar ook bij Apple geldig. Wil je echter aanspraak maken op het consumentenrecht, zal je naar de verkopende partij moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr

hmr

Roboafca schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 11:44:
[...]

Dat klopt. Het eerste jaar is bij de winkel van aankoop maar ook bij Apple geldig. Wil je echter aanspraak maken op het consumentenrecht, zal je naar de verkopende partij moeten gaan.
Dat zeg ik...

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DedSec85
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 31-07 07:15
Ik zit zelf te twijfelen om de Apple Watch 2 in New York te kopen als ik daar over een paar weken ben.
De BTW zit er inderdaad niet bij, dat is wel iets om rekening mee te houden.

Verder misschien slim om het verpakkingsmateriaal weg te gooien en te zeggen dat je de telefoon al had voordat je op reis ging....al leveren Apple producten bij tweedehands verkoop meer op als je de verpakking nog hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sam100
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 01-08 11:21
jeroen3 schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 09:37:
Nou, zoveel verschil is er nu ook weer niet.
iPhone 7 32GB grijs.
$649 + 8.225%* = $702 = €624
Hier is hij voor grofweg €700 te krijgen.
Mocht je volle belasting/invoer moeten betalen op schiphol dan is het bijna 800 euro. Levert niet de winst meer op die je wil. Dollarkoers is niet gunstig.

*op basis van mijn iPhone 6, california, oktober 2015.
Hier kost hij toch 769 euro en geen 700? Scheelt dan bijna 150 euro. Niet slecht als je toevallig toch al in Amerika bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sam100 schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 12:16:
Hier kost hij toch 769 euro en geen 700? Scheelt dan bijna 150 euro. Niet slecht als je toevallig toch al in Amerika bent.
Behalve dat je dus de importkosten moet betalen. Denk niet dat je de douane makkelijk belazert, want die hebben vaker met dat bijltje gehakt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sam100
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 01-08 11:21
Is inderdaad een risico, maar kans is niet zo heel groot. Douane gaat echt niet van alle mensen uit het vliegtuig de iPhones controleren. Dus als je toch al in Amerika bent en je wilt een iPhone, dan zou ik 'm gewoon daar kopen. Waarschijnlijk spaar je dan 150 euro uit; maar als je pech hebt ben je iets duurder uit dan in Nederland. Maar je hebt in ieder geval een mooie iPhone. ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

De vraag van de TS is inmiddels wel beantwoord, en de discussie glijdt nu wel erg af naar het aanzetten tot belastingfraude. Dit topic gaat derhalve op slot.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.