Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfuse
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-08 11:48
Ik heb een klein jaar een Samsung Galaxy S6, en sinds een tijdje werken roaming en tethering niet meer. Omdat ik beide niet zo vaak gebruikte, merkte ik het niet direct, maar ik heb het nu (na buitenlandreis) wel met zekerheid vastgesteld. Ik weet hoe je beide moet instellen - heb het op eerdere Android telefoons altijd met succes gebruikt (en ook live met die van anderen vergeleken).
Gewoon mobiel internet (4g, Vodafone) in Nederland werkt prima. Ik vind vooral de combinatie van geen roaming en tethering apart, is er misschien een (hardwarematig) verband tussen die twee?

Iemand een idee voor ik 'm terugstuur naar de winkel?

Beste antwoord (via redfuse op 13-09-2016 14:29)

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Bekend issue met sommige Samsung toestellen, het is waarschijnlijk eenvoudig op te lossen door in de APN instellingen door "APN Type" leeg te maken of daar een * in te zetten.

[ Voor 6% gewijzigd door ik222 op 13-09-2016 11:24 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:18

D4NG3R

kiwi

:)

Werkt thethering wel als je je op een Nederlands netwerk begeeft? Ik kan mij goed voorstellen dat thethering word geweerd op buitenlandse netwerken.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:57

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Je moet het denk ik als twee verschillende problemen zien, aangezien ik me niet kan voorstellen dat het één iets met het andere te maken heeft.

Je tethering probleem kan ik zo geen logische oorzaak voor vinden. Maar om problemen met je provider / simkaart uit te sluiten. Werkte tethering wel in een andere telefoon?

Dan je roaming probleem. Weet je zeker dat het vinkje 'roaming' aanstond in de instellingen en dat de juiste APN instellingen waren geselecteerd in het buitenland? En ook hier werkte dit wel in een andere telefoon?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Bekend issue met sommige Samsung toestellen, het is waarschijnlijk eenvoudig op te lossen door in de APN instellingen door "APN Type" leeg te maken of daar een * in te zetten.

[ Voor 6% gewijzigd door ik222 op 13-09-2016 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfuse
Bedankt voor de antwoorden - ik heb nog eens goed naar de APN settings gekeken, en het kan goed zijn dat daar iets verkeerds instond. Heb het nu helemaal ingevuld zoals de Vodafone gids beschrijft. Dat ga ik volgende keer in het buitenland uittesten.

Het tetheren is inderdaad een los probleem, wat helaas nog niet opgelost is (dus niet alleen in het buitenland, het werkt in NL ook niet). Ik heb alles geprobeerd, en apparaten maken wel verbinding, maar er komt geen internet door. Ik heb het met verschillende apparaten geprobeerd. Enige oplossing terugsturen naar de winkel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01:30

MsG

Forumzwerver

Soms gebruiken providers een aparte APN voor tethering, zodat ze ook kunnen monitoren wat tethering-gebruik is en wat regulier gebruik is.

Hoeveel APN's heb je in je lijstje?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfuse
Ik tel 18 APN's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfuse
ik222 schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 11:23:
Ik heb net dit geprobeerd, en nu werkt tethering ook weer! Dit wijkt af van wat er in de vodafone gids staat. Superbedankt!

Dus als eindconclusie: Blijkbaar waren de APN instelling zo out-of-whack dat zowel tethering als roaming niet meer werkte. Roaming moet ik binnenkort nog testen, maar ik heb goede hoop.

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken om iets toe te voegen. Twee reacties onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet toegestaan.

[ Voor 28% gewijzigd door rens-br op 13-09-2016 14:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:57

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
MsG schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 14:23:
Soms gebruiken providers een aparte APN voor tethering, zodat ze ook kunnen monitoren wat tethering-gebruik is en wat regulier gebruik is.
Dit mag niet. Er mag geen onderscheid gemaakt worden tussen data verkeer. Dus of je het nou via een laptop, tablet, telefoon of lan-party doet. Je provider mag er niet naar kijken en moet het gewoon doorlaten.

@TS. Fijn dat het is opgelost.

[ Voor 3% gewijzigd door rens-br op 13-09-2016 14:31 ]

Pagina: 1