Liqpsync: Denon N9 vs Heos Amp?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-10 11:08
In mijn zoektocht naar een mini versterker/streamer had ik de Denon N9 of de Heos AMP in gedachten om op mijn bestaande speakers aan te sluiten.

Bedoeling is om hierop de volgende apparaten op aan te sluiten......

Sony Tv: via optisch UIT naar de versterker optisch IN.
Apple Tv4: HDMI naar de tv en via optisch UIT naar de versterker.
Settopbox: HDMI naar de tv en via optisch UIT weer naar de versterker.

Mijn grootste zorg is of ik met deze 2 Denon apparaten eventuele lipsync problemen kan hebben/ oplossen?
Iemand die hier ervaring mee heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-10 18:52

DjVe

Hatsaflats!

Als je via de optische uitgang van de TV gaat werken, heb je geen problemen met lipsync. Echter kan het zijn dat je TV geen DD5.1 of DTS doorgeeft op de optische uitgang en dat je dus gebonden bent aan stereo weergave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
DjVe schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 08:10:
Als je via de optische uitgang van de TV gaat werken, heb je geen problemen met lipsync. Echter kan het zijn dat je TV geen DD5.1 of DTS doorgeeft op de optische uitgang en dat je dus gebonden bent aan stereo weergave.
Wauw, over de optische uitgang van de TV geen problemen met lipsync....dat zou echt fantastisch zijn :)
Aangezien ik met deze setup enkel stereo weergeef, zijn DD5.1, DTS, enz... geen noodzaak.

Er rest me enkel nog de keuze te maken tussen Denon N9 vs Heos Amp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Het is vrij simpel: Je krijgt lipsync problemen doordat het beeld en geluid niet op hetzelfde moment verwerkt worden. Een TV heeft meer tijd nodig om bijvoorbeeld het beeld te verbeteren (als je die opties aan hebt staan), terwijl je geluid via een andere weg al uit je speakers weg is. Door beide signalen door de TV te sturen, zal de TV zelf voor een sync zorgen. Dus tenzij de bron zelf niet goed is, ga je geen problemen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
DjVe schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 08:51:
Het is vrij simpel: Je krijgt lipsync problemen doordat het beeld en geluid niet op hetzelfde moment verwerkt worden. Een TV heeft meer tijd nodig om bijvoorbeeld het beeld te verbeteren (als je die opties aan hebt staan), terwijl je geluid via een andere weg al uit je speakers weg is. Door beide signalen door de TV te sturen, zal de TV zelf voor een sync zorgen. Dus tenzij de bron zelf niet goed is, ga je geen problemen krijgen.
Hmmm, ik had voorheen een Sonos Amp die niet voorzien is van een spdif-ingang, maar aan de hoofdtelefoonuitgang van de gekoppeld, met deze setup had ik duidelijk last van lip sync.
Gelukkig was dit deels op te lossen door in de Sonos app. audio compressie uit te zetten.

De Denon is gelukkig wel voorzien van een spdif-ingang om het geluid van de tv te versterken.
Aan de tv zijn dus de volgende apparaten via hdmi gekoppeld, apple TV4 + Tv-decoder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Als de Sonos een compressie toepast, heb je inderdaad weer een proces wat tijd kost. Echter weet de TV niets af van dat proces, want er wordt niet gecommuniceerd. Dit is echter niet normaal (en in mijn ogen ook een beetje dom in het ontwerp van Sonos).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Oké, bedankt voor de toelichting ;)
Als het lipsync probleem via spdif zou worden weggenomen, lijkt me de voorgestelde Denon's een mooie aanwinst te zijn.
Pagina: 1