Tv meubel aan cellenbetonnen muur ophangen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 744969

Topicstarter
Hallo,

Ik ben een nieuw tv meubel aan het maken en moet daarvoor rekening houden met het gewicht want het meubel moet aan een cellenbetonnen muur komen te hangen. Als ik het uitreken kom ik aan ongeveer 90kg inclusief tv, digicorder, radioinstallatie,... (Neen, de tv kan niet aan de muur gehangen worden). Ik weet dat er cellenbotonnen pluggen bestaan of andere methodes maar met zo'n gewicht kan je niet zomaar iets aan de muur hangen.. iemand die raad kan geven hoe ik het meubel aan de muur kan hagen en welke pluggen, chemische ankers, vijzen enz kan gebruiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

talin

ES-MA

hoe zit het met de achterkant van die muur?
kan je daarbij?

dan zou je bevestigingen aan de achterkant kunnen doen.

wat ook een optie is om een houten plaat op die muur te bevestigen en daar alles op te bevestigingen i.p.v. direct op de muur.
de plaat met constructie lijm en die weer met pluggen en schroeven op de muur bevestigen.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-06 20:59
Toggler maakt (massieve) pluggen hiervoor (groene zakjes, elke bouwmarkt), maar dan nog moet je het gewicht wel verdelen over meerdere punten. Zo hadden die pluggen geen antwoord op een overbelaste kapstop die met maar 2 plugjes vast zat. Verder bevallen ze uitstekend in zachte wanden.

[ Voor 6% gewijzigd door Señor Sjon op 13-09-2016 11:37 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
talin schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 11:20:
hoe zit het met de achterkant van die muur?
kan je daarbij?

dan zou je bevestigingen aan de achterkant kunnen doen.

wat ook een optie is om een houten plaat op die muur te bevestigen en daar alles op te bevestigingen i.p.v. direct op de muur.
de plaat met constructie lijm en die weer met pluggen en schroeven op de muur bevestigen.
Een plaat aan de achterkant van de muur kan ik niet bevestigen. Ik had gehoord van iemand een plaat aan de muur hangen met een hoek van 45° naar boven en die met verschille de pluggen vasthangen en een plaat aan het meubel hangen ook met een hoek van 45° maar naar beneden, zodat die maw in elkaar passen. Is dat een stevige bevestiging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Een french cleat bedoel je? Hangt ook weer af van het aantal pluggen.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Laatst online: 09-06 20:59
Dat is de standaard keukenkastjes oplossing.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matthis
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-06 21:33
gewoon even naar een bouwspeciaalzaak gaan? Ze gaan je wel kunnen adviseren over het juiste type pluggen, nodige hoeveelheid, de lengte en diameter van je vijzen, etc.

Anders kun je nog voor een chemische verankering gaan: gat boren in de muur, chemisch anker inspuiten en draadstang er in duwen. Komt nooit meer los (nooit als in: "niet zonder een stuk uit je muur te hakken"). Chemische ankers en M8 stangen hebben iets van 300kg trekkracht per bout ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Toggler alligator pluggen inderdaad. Grote. En veel.

[ Voor 10% gewijzigd door CyBeR op 14-09-2016 00:06 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:24
Zorg ook dat je pluggen zo hoog mogelijk aan het meubel zitten. Een plug in het midden doet niets omdat je dan een draai moment krijgt die de plug uit de muur kan trekken.

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14:46
Idd. Meubel zo veel mogelijk op zoveel mogelijk punten vastzetten met Toggler alligator pluggen. Staan op dun ijs of liggen op dun ijs. Het is precies hetzelfde maar dan verticaal. Krachten verdelen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt allemaal voor jullie hulp ik zal de adviezen opvolgen.

• ebk71
  • Laatst online: 11:04
En wat ik al 2x heb gedaan, is een houten balkje onder het betrefende meubel eerst op de muur vast zetten(met slagpluggen) en zie je niets van.
Pagina: 1