Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[AD Algemeen] Incompatibele FSMO rollen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Topicstarter
The local domain controller is both a global catalog and the infrastructure operations master. These two roles are not compatible.
Bon, de melding an sich is duidelijk, al zijn de andere DCs in dat domein 2003 en wou ik eigenlijk vermijden dat daar nog rollen liggen.

Maar waarom? Waarom zijn IM en GC incompatibel? Deze melding op het net geeft welgeteld 15 identieke resultaten zonder meer informatie. Of moet ik genoegen nemen met "daarom"?

Beste antwoord (via YellowOnline op 12-09-2016 17:37)

• Semt-x
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-11 14:41

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• Semt-x
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-11 14:41

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Topicstarter
Neen - maar dankuwel, want het beantwoordt exact mijn vraag.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-11 16:59

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Let wel even op deze zin:
If every domain controller in a domain is a global catalog server, no cross-domain references exist, and the problem in the impact statement will not appear.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Topicstarter
Ja - dat heb ik als verdediging tov. mijn collega's gebruikt :+ Die zin komt trouwens automatisch in de event viewer te staan ook.

Maar goed, dan is besloten om per domein maar 1 GC te hebben en heb ik alsnog de IM verschoven.

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Dan heb je dus wel een single point of failure momenteel, in elk domain één.

Waarom zou je niet alle DC's Global Catalog maken?

[ Voor 7% gewijzigd door Question Mark op 13-09-2016 12:50 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Topicstarter
Question Mark schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 12:50:
Dan heb je dus wel een single point of failure momenteel, in elk domain één.

Waarom zou je niet alle DC's Global Catalog maken?
Ik werk in the forest of doom, met een 15-tal domeinen, een doolhof van trusts, op veel locaties in veel landen, met vaak zeer slechte uplinks, replicatieproblemen à gogo en alle OSen tussen NT4 en 20112R2.

Mijn baas zal daar wel ergens een reden in gevonden hebben om slechts één GC per domein te doen. :+

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Fantastische oplossing, een SPOF in 15 domeinen introduceren om een niet relevante melding in eventlogs te voorkomen...

Overigens vind het een beetje vreemd dat je baas nu de schuld krijgt. Jullie beheren de omgeving, jullie moeten dan de instellingen bepalen. Aan jullie dan de taak om hem daarvan te overtuigen.

Niet persoonlijk bedoeld :)

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Topicstarter
Question Mark schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 13:44:
Fantastische oplossing, een SPOF in 15 domeinen introduceren om een niet relevante melding in eventlogs te voorkomen...

Overigens vind het een beetje vreemd dat je baas nu de schuld krijgt. Jullie beheren de omgeving, jullie moeten dan de instellingen bepalen. Aan jullie dan de taak om hem daarvan te overtuigen.

Niet persoonlijk bedoeld :)
In werkelijkheid is het ingewikkelder, maar ik ga die vuile was niet buitenhangen in dit subforum.
Pagina: 1