Ondervloer met geluidsreductie specificatie

Pagina: 1
Acties:

• Jestar076
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23-02-2021
De tijd is aangebroken om de vleugels uit te slaan en samen te gaan wonen.

1 november krijgen we de sleutel en mogen we gaan klussen. Het is op de eerste verdieping met onder ons een huisartsen praktijk.

Nu moet de vloer aan een geluidsreductie voldoen van 20db.

Heeft hier iemand ervaring mee?
De ondervloeren die ik zie zijn 19db, en bij de verpakkingen staan vaak 2 db niveaus...

Car Care Producten Leverancier van o.a. Krystal Kleen Detail, Bouncer's, Klin Korea & Madcow

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:43
De delta Lw en delta Llin worden aangegeven. De exacte verschillen kan ik je niet aangeven. Voor mij te technisch en niet interessant. Maar de partij van wie je de sleutels krijgt zal je moeten kunnen aangeven volgens welk van de 2 de geluidsreductie dient te voldoen. Maar gezien de waarde van 20 dB zal dit haast wel delta Lw moeten zijn.

Is vaak wel wat duurder, maar bij doorsnee bouwmarkten ook wel te vinden. Bijv. één van de eerste google hits:
https://www.praxis.nl/ver...silence-10m%C2%B2/5531775

Je vind voor duurder ook nog wel meer, maar ik zou niet nodeloos te hoog gaan zitten. Bij doorgaans gebruik zul je het namelijk niet nodig hebben. Een huisartsenpraktijk is over het algemeen namelijk open op tijden dat je als jonge bewoner vaak van huis bent. Zeker indien jullie eventueel tweeverdieners zijn.

• Jestar076
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23-02-2021
Precies, wij komen pas thuis als de praktijk dicht is.

Bedankt voor de info, ik zag door de ondervloeren de db's niet meer :o

Car Care Producten Leverancier van o.a. Krystal Kleen Detail, Bouncer's, Klin Korea & Madcow