GSync Monitor of GTX 1080

Pagina: 1
Acties:

• Ghost81
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-02 18:39
Ik zoek een?
Upgrade voor mijn huidige systeem.

Ik twijfel tussen:
1) Asus ROG Swift PG279Q Zwart
2) MSI GeForce GTX 1080 GAMING X 8G + Dell Ultrasharp UP2516D Zilver, Zwart

De GSync monitor zorgt voor een vloeiende game ervaring, ook bij lagere FPS. Het is een goede IPS monitor, maar ik vrees wel een beetje voor de backlight bleeding en IPS glow. Ik zou deze monitor als een investering in de toekomst zien. Dus voor de komende 10-12 jaar ofzo. Hij zou dan ook zijn meerwaarde hebben bij toekomstige videokaarten. Ik zou dan later ook nog eens investeren in een nieuwe (NVidia) videokaart.

De tweede optie bied voor nu direct een stabiele 60 FPS op dezelfde resolutie en ook IPS, maar wel op 25 inch in plaats van 27 inch. Je hebt dan wel de input-lag en stuttering in meer of mindere mate. Op langere termijn bij nieuwe games wordt die 60 FPS niet meer gehaald en zit je weer met tearing, stuttering, etc.

Een tussenoptie zou nog kunnen zijn een GTX 1070 met een monitor van rond de 500 euro.

De QHD resolutie (2560x1440) bied naast gaming bij mij ook nog z'n voordelen bij scripting / programmeren en office werkzaamheden (word, excel, powerpoint, outlook). De monitor wordt echt allround gebruikt (kantoor, internetten, gamen, foto's, etc.).
Een nieuwe monitor met 1920x1080 vind ik in welke vorm (GSync / IPS / etc.) geen optie. Dan houd ik het gewoon bij m'n huidige monitor.

Wat is je budget?
1000 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren voor merk. Alternatieve voorstellen zijn ook welkom. Doel is beter beeld (ook voor office, programmeren e.d.) en vloeiender gamen (evt. op langere termijn).

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Op dit moment heb ik een i5 3570 @ 4 GHz met 16 GB ram, 1 TB SSD en een NVidia GTX 670. Het scherm is een 7 jaar oud Full HD 21.5 inch TN scherm. Een standaard dingetje zeg maar (Samsung P2250).

Kortom, de GSync monitor zou een diepteinvestering zijn voor de komende 3 videokaarten (4 jaar per stuk), terwijl het alternatief direct (meer) plezier geeft, maar voor 4 jaar ofzo. Tenminste de GTX 1080. De Dell monitor blijft natuurlijk langer "goed". Wellicht dat GSync "het gewoon niet waard is?" of wel....

Verwijderd

Ghost81 schreef op maandag 12 september 2016 @ 16:20:
Een tussenoptie zou nog kunnen zijn een GTX 1070 met een monitor van rond de 500 euro.
Deze, Gsync heeft in de huidige desktop vorm toch geen toekomst, de toekomst ligt bij adaptive-sync wat gebaseerd is op eDP's variable refreshrate mogelijkheden, iets wat mobile G-sync ook al gebruikt. Kan in principe gewoon hetzelfde, maar kost niet 100/200 euro meer doordat er geen extra scaler nodig is.

G-sync in de huidige desktop vorm zou ik dus totaal niet een investering noemen voor de toekomst.

• Ghost81
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-02 18:39
Hmm. OK. Ben nog wel benieuwd naar andere reacties, maar in het geval van de tussenoptie, welke monitor zou je dan aanraden (max 500 euro)?

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:35
Ik geloof dat er van die asus ook een freesync versie bestaat. Met dat scherm moet je wel hopen dat NVidia de.ogen opendoet en freesync gaat ondersteunen ipv hun gsync. Of je schaft een Amd-kaartje aan (normaal zouden de highend gpu's van amd dit kwartaal nog moeten verschijnen)

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier