Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _PieterZ
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 25-08 09:46
Bij het opstarten van mijn pfsense installatie dmv een usb stick krijg ik direct de volgende error:
Can't load kernel.

De usb installatie werkt wel op een ander moederbord, daar ligt het dus niet aan. Het moederbord welk ik gebruik is de Jetway J7F4K1G5D.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:40

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik zou haast zeggen dat het aan de USB controller ligt. Standaard opstarten werkt wel, maar dan het OS vinden en laden is een ander verhaal. Heb je al gekeken of de chipset e.d. wel volledig ondersteund wordt door pfSense?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In 2008 werkte het vast wel :) De VIA EDEN heb ik jaren gehad met deze chipset en Linux. Ik heb nu een Gigabyte Brix (NUC) met Core i3 . Deze VIA is wel een 32 bits CPU, i686 compatible. Toch niet toevallig een 64 bits ding aan het laden ?

https://forum.pfsense.org...c=11031.msg61248#msg61248

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2016 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _PieterZ
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 25-08 09:46
Bedankt voor de antwoorden!
Ja volgens de bron van rotvogel en meerdere bronnen op Google zou pfSense dit moederbord gewoon moeten ondersteunen, in die tijd. Zou het kunnen helpen om een verouderde versie van pfSense te plaatsen op een usb stick welke wel werkt? (verre van ideaal echter)

Nog even gecheckt, en ja heb de 32 bit versie erop staan: pfSense-CE-memstick-2.3.2-RELEASE-i386.