Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Game PC €1100,-

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil er op gaan gamen. Ik game op een 60hz 1080P scherm, ik ben voorlopig niet van plan om dit te upgraden.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zit nu rond de €1100,-. Ik wil hier niet meer bovenuit gaan.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het gaat mij erom dat de PC future proof is. Ik wil er de komende jaren van genieten zonder te hoeven upgraden.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel en Nvidia hebben wel zeker mijn voorkeur.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Alle onderdelen in de PC moeten goed met elkaar overweg kunnen.

Ga je overklokken?
Ik ben tevreden met de standaard performance. Ik ga niet overklokken.

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb rondgekeken en wat onderzoek gedaan en ben op de volgende build uitgekomen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 201,50€ 201,50
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 86,90€ 86,90
1MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G€ 498,50€ 498,50
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 48,95€ 48,95
1NZXT S340 Zwart€ 70,95€ 70,95
1Cooler Master Hyper 212 EVO€ 28,44€ 28,44
1Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/8€ 42,63€ 42,63
1Corsair CX450M€ 52,95€ 52,95
1Samsung 750 EVO (retail) 250GB€ 69,90€ 69,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.100,72

Ik heb het volgende ingevuld om het aantal Watt te berekenen voor mijn PC: http://outervision.com/b/ZlJRgZ
Ik vind het aan de lage kant, denken jullie dat dit klopt of niet?

Is het moederbord en de cpu cooler goed of zijn er betere opties voor die prijs?
Is 8GB ram weinig voor gamen deze dagen, kan ik beter voor 16GB ram gaan?
Is de upgrade van de i5-6500 naar i5-6600 de €30,- waard?

Ik ben niet ervaren met het bouwen van PC's. Dus zou ik graag feedback krijgen op deze build. Mooie veranderingen, suggesties, alles is welkom!

• McFastFood
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-11 22:05
Als GPU zou ik de pricewatch: EVGA GeForce GTX 1070 FTW GAMING ACX 3.0 8GB adviseren vanwege:

MSI videokaarten zijn altijd populair vanwege het strakke design en de TwinFrozr koeler die bekend staat om goede koeling met een behoorlijk lage geluidsproductie. Deze koeler is al heel lang doorontwikkeld en presteert dus zeer goed. MSI is dus ook een zeer goede keuze.

De Evga (non FTW variant) is bij HWI getest en produceerde onder load slechts 33db aan geluid. De kaart is dus echt fluisterstil.

Verder kan je bij EVGA de kaart registeren zodat je 3 jaar garantie hebt. Eventueel kan je voor iets van 25 dollar binnen 90 dagen 2 jaar extra garantie bijkopen.

Als de kaart kapot gaat vragen ze je om de kaart zonder tussenkomst van de webshop naar EVGA zelf te sturen voor een snellere afhandeling. Hierbij kan je eventueel een Advanced RMA aanvragen waarbij je eerst een nieuwe kaart krijgt toegestuurd en daarna pas de kapotte opstuurt. Zo zit je niet lang zonder videokaart :)

Verwijderd

Topicstarter
De MSI kaart maakt 36,6 db aan geluid. Ik denk dat je dit geluid niet eens kan onderscheiden zo klein het verschil is. De case is windowed dus gaat mijn voorkeur ook wel uit naar design. De performance is ongeveer hetzelfde. Ik denk dat ik dan beter gewoon voor de MSI kaart kan gaan toch?

• aetios
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11-07 17:09
Ik denk dat je het wattage van je PC zwaar overschat, 360-400 W is in veel gevallen de max die hij zal trekken. Ik zou voor de zekerheid rond de 500-550 gaan zitten, dan heeft je PSU wat ademruimte.
Paar andere puntjes:
-Als je je PC futureproof wilt maken, zou ik zeker voor minstens 16GB ddr4 gaan.
-Je gaat niet overklokken. In principe is dan de stock koeler voldoende. Nu is deze natuurlijk wel oerlelijk, maar gets the job done.

Verwijderd

Het maximale verbruik van het systeem is eerder rond de 275 watt.

• Murgunstrumm
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 26-11-2023
Ik zou dit geschreven kunnen hebben, dus ik volg dit topic.

• McFastFood
Verwijderd schreef op maandag 12 september 2016 @ 15:47:
De MSI kaart maakt 36,6 db aan geluid. Ik denk dat je dit geluid niet eens kan onderscheiden zo klein het verschil is. De case is windowed dus gaat mijn voorkeur ook wel uit naar design. De performance is ongeveer hetzelfde. Ik denk dat ik dan beter gewoon voor de MSI kaart kan gaan toch?
Het is maar waar je voorkeuren naar uitgaan qua support en service heeft EVGA het beter voor elkaar

Verwijderd

Topicstarter
aeTIos schreef op maandag 12 september 2016 @ 16:17:
Ik denk dat je het wattage van je PC zwaar overschat, 360-400 W is in veel gevallen de max die hij zal trekken. Ik zou voor de zekerheid rond de 500-550 gaan zitten, dan heeft je PSU wat ademruimte.
Paar andere puntjes:
-Als je je PC futureproof wilt maken, zou ik zeker voor minstens 16GB ddr4 gaan.
-Je gaat niet overklokken. In principe is dan de stock koeler voldoende. Nu is deze natuurlijk wel oerlelijk, maar gets the job done.
-Oke ik zal kijken, misschien dat ik een upgrade doe in de voeding. Wat zou een goede upgrade zijn in de voeding? Als het niet nodig is doe ik het liever niet aangezien ik eigenlijks geen geld meer over heb.
-Ik heb daar op het moment niet het budget voor, ik denk dat het prima is als ik nu 1 stick 8GB ram ddr4 haal en er later nog 1 bij plaats?
-Ik heb gehoord dat je tegenwoordig bij skylake processors geen stock koeler meer krijgt. Vandaar dat ik er wel zeker een nodig heb denk ik? Is degene die ik nu heb uitgekozen goed?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2016 18:33 ]

• McFastFood
Verwijderd schreef op maandag 12 september 2016 @ 18:30:
[...]

-Oke ik zal kijken, misschien dat ik een upgrade doe in de voeding. Wat zou een goede upgrade zijn in de voeding? Als het niet nodig is doe ik het liever niet aangezien ik eigenlijks geen geld meer over heb.
-Ik heb daar op het moment niet het budget voor, ik denk dat het prima is als ik nu 1 stick 8GB ram ddr4 haal en er later nog 1 bij plaats?
-Ik heb gehoord dat je tegenwoordig bij skylake processors geen stock koeler meer krijgt. Vandaar dat ik er wel zeker een nodig heb denk ik? Is degene die ik nu heb uitgekozen goed?

Is niet nodig de voeding die je gekozen heb zal prima voldoen. Zou niet weten waarom je een zwaardere voeding zou nodig hebben. Met deze voeding kan je 2 1070's in je setup draaien.

Ik heb daar op het moment niet het budget voor, ik denk dat het prima is als ik nu 1 stick 8GB ram ddr4 haal en er later nog 1 bij plaats?

Kan altijd later nog als je nu daarvoor het budget niet hebt is dat geen ramp mocht je er straks achter komen dat je toch meer nodig hebt kun je er altijd 1tje bijsteken

Dat is niet waar die zitten er wel bijgeleverd alleen niet bij de tray versies en sommige k processoren. Die je nu hebt gekozen zit wel een boxed koeler bij alleen die kan onder load soms wat gehorig zijn daarom zou je eventueel een aftermarket koeler kunnen nemen dit kan altijd eventueel ook nog later mocht je niet tevreden zijn met de geluidsproductie van de boxed koeler.

Eventueel zou je ook nog een pricewatch: Intel Core i5-6400 Boxed kunnen pakken scheelt weer een paar euries

Verwijderd

In plaats van 1x8GB kun je dan beter 2x4GB nemen zodat je het geheugen in dual channel kunt draaien. De extra bandbreedte die je hierdoor krijgt kan bij een dergelijke build zeker mee helpen aan betere prestaties. Aangezien het moederbord toch 4 sloten heeft is dit geen probleem, en kun je later alsnog 2x4GB bij zetten.

• aetios
Verwijderd schreef op maandag 12 september 2016 @ 18:30:
[...]

Ik zou je koeler eraf halen en direct voor 16GB gaan. Ik heb een vergelijkbaar systeem als jij en ik zit toch redelijk vaak net over/tegen de 8GB aan tijdens gamen. Het klopt dat de stock koeler wat rumoerig is soms maar als je 'n koptelefoon op hebt hoor je dat toch niet.
Je PSU is momenteel 450W, ik denk dat je daar wel goed mee zit. Heb zelf een 550W, maar mijn GPU slurpt wat meer.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 12 september 2016 @ 18:59:
In plaats van 1x8GB kun je dan beter 2x4GB nemen zodat je het geheugen in dual channel kunt draaien. De extra bandbreedte die je hierdoor krijgt kan bij een dergelijke build zeker mee helpen aan betere prestaties. Aangezien het moederbord toch 4 sloten heeft is dit geen probleem, en kun je later alsnog 2x4GB bij zetten.
Ik weet niet of dit handig is aangezien je dan later op 4x 4GB uitkomt. Ik denk dat 2x 8GB wel beter werkt toch?

Verwijderd

Topicstarter
aeTIos schreef op maandag 12 september 2016 @ 20:57:
[...]

Ik zou je koeler eraf halen en direct voor 16GB gaan. Ik heb een vergelijkbaar systeem als jij en ik zit toch redelijk vaak net over/tegen de 8GB aan tijdens gamen. Het klopt dat de stock koeler wat rumoerig is soms maar als je 'n koptelefoon op hebt hoor je dat toch niet.
Je PSU is momenteel 450W, ik denk dat je daar wel goed mee zit. Heb zelf een 550W, maar mijn GPU slurpt wat meer.
Ik hoor dat stockkoelers altijd van slechte kwaliteit zijn. Mijn pc zou dan veel te warm worden denk ik?

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 09:19:
[...]

Ik weet niet of dit handig is aangezien je dan later op 4x 4GB uitkomt. Ik denk dat 2x 8GB wel beter werkt toch?
Dat maakt niet uit. Tenzij je later naar 32GB wilt natuurlijk, maar zo'n beetje iedere game heeft nu al genoeg aan 8GB. Tegen de tijd dat meer dan 16GB nodig is is je systeem toch al verouderd.
Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 09:20:
[...]

Ik hoor dat stockkoelers altijd van slechte kwaliteit zijn. Mijn pc zou dan veel te warm worden denk ik?
Dat is niet zo, wel koelen ze meestal wat minder en zijn over het algemeen wat luider. Maar de koeling is gewoon voldoende en op een 65 watt CPU als de i5 6500 valt het geluid ook best mee. Mocht je er niet tevreden bij zijn kun je deze later altijd nog vervangen.

• aetios
Zoals JVRadeon zegt is er geen enkel probleem met de stock koelers. Ik heb dus een 6600 en hij wordt zo'n 60C tijdens gamen, maar dat is stabiel. Natuurlijk staat niets je in de weg een aftermarket cooler te nemen, maar hiermee kun je toch een leuk bedragje besparen :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 09:24:
[...]

Dat maakt niet uit. Tenzij je later naar 32GB wilt natuurlijk, maar zo'n beetje iedere game heeft nu al genoeg aan 8GB. Tegen de tijd dat meer dan 16GB nodig is is je systeem toch al verouderd.

[...]

Dat is niet zo, wel koelen ze meestal wat minder en zijn over het algemeen wat luider. Maar de koeling is gewoon voldoende en op een 65 watt CPU als de i5 6500 valt het geluid ook best mee. Mocht je er niet tevreden bij zijn kun je deze later altijd nog vervangen.
Ik ben van plan 16 GB ram van kingston te kopen.
Ik zie dat er 2133Mhz en 2666Mhz is.
Zie je het verschil hier in en is het de 10 euro meer echt waard?

Verwijderd

Topicstarter
aeTIos schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 10:12:
Zoals JVRadeon zegt is er geen enkel probleem met de stock koelers. Ik heb dus een 6600 en hij wordt zo'n 60C tijdens gamen, maar dat is stabiel. Natuurlijk staat niets je in de weg een aftermarket cooler te nemen, maar hiermee kun je toch een leuk bedragje besparen :)
Mooi om te horen! Ik bespaar dan graag mijn geld en hou het op een stock koeler. Ik ben wel van plan 16GB aan ram te kopen van kingston. Is er veel verschil tussen 2133 Mhz en 2666 Mhz? Er zit namelijk 10 euro verschil in. Als het verschil best goed te zien is wil ik die 10 euro extra er wel in investeren natuurlijk.

• aetios
Om eerlijk te zijn, ik kom er net achter dat mijn 2133MHz ram altijd al op 1066MHz draait en ik heb er niks van gemerkt :') Ik zou je tientje besparen. Behalve als andere mensen zeggen dat 2666MHz echt verschil maakt, maar ik betwijfel het. Je HDD is in de meeste gevallen toch een beperkende factor.

Verwijderd

Topicstarter
Weten jullie toevallig of er koelpasta geleverd word bij de boxed processor?

• McFastFood
Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 10:54:
Weten jullie toevallig of er koelpasta geleverd word bij de boxed processor?
Zit standaard al op de processorkoeler.
Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 10:24:
[...]

Ik ben van plan 16 GB ram van kingston te kopen.
Ik zie dat er 2133Mhz en 2666Mhz is.
Zie je het verschil hier in en is het de 10 euro meer echt waard?
Een b150 chipset ondersteunt niet sneller dan 2133 mhz dus sneller kopen is verwaarloosbaar. Mocht je sneller kopen heb je kans op problemen en het word toch terug geklokt naar 2133 mhz
aeTIos schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 10:32:
Om eerlijk te zijn, ik kom er net achter dat mijn 2133MHz ram altijd al op 1066MHz draait en ik heb er niks van gemerkt :') Ik zou je tientje besparen. Behalve als andere mensen zeggen dat 2666MHz echt verschil maakt, maar ik betwijfel het. Je HDD is in de meeste gevallen toch een beperkende factor.
Hoe kom je daarbij? dan heb je het waarschijnlijk verkeerd ingesteld in je bios.

[ Voor 10% gewijzigd door McFastFood op 13-09-2016 10:57 ]

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-11 17:49

RvL

aeTIos schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 10:32:
Double Data Rate, oftewel DDR. Oftewel, de baseclock van je geheugen is slechts de helft van wat er 'geadverteerd' wordt. Het verschil is alleen dat er in tegenstelling tot non-DDR geheugen per klokpuls op 2 momenten (opgaande en neergaande flank van de puls) gegevens verwerkt kunnen worden, wat effectief neerkomt op de baseclock*2.

Non-DDR geheugen kan maar op 1 moment (opgaande flank) gegevens verwerken waardoor het effectief dus de helft minder gegevens kan verwerken per klokpuls.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Verwijderd

Topicstarter
Heel erg bedankt voor alle feedback, dat waardeer ik echt :)

Ik kom nu uit op deze build:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 202,95€ 202,95
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 86,90€ 86,90
1MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G€ 503,51€ 503,51
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 47,-€ 47,-
1NZXT S340 Zwart€ 69,48€ 69,48
1Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16€ 77,90€ 77,90
1Corsair CX450M€ 52,95€ 52,95
1Samsung 750 EVO (retail) 250GB€ 69,90€ 69,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.110,59

Staan de SSD's van samsung goed bekend of kan ik beter voor zoiets als kingston gaan?
Is deze case ook fijn of is het echt geen makkelijke case om in te bouwen?

Nog opmerkingen over deze build? Ik hoor het graag!

• aetios
NZXT cases staan als zeer goed bekend. Ik heb geen opmerkingen meer. Knock yourself out en have fun! :)

• Brandonvds
  • Laatst online: 30-11 00:23
De s340 is een zeer mooie behuizing, met het aparte gedelte voor de voeding, veel ruimte aan de achterkant en de uitsparing voor de 24-pins mobo stekker is deze case ook heel fijn om je kabels allemaal netjes weg te werken.
Ik heb hem zelf ook gehad en inbouwen was dan ook erg gemakkelijk

Verwijderd

Topicstarter
Is de SSD prima? Ik denk dat ik vanavond dan maar is ga bestellen 😋

• aetios
SSD kan je eigenlijk niet verkeerd mee gaan. Ik zeg kopen.

• McFastFood
Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 16:25:
Is de SSD prima? Ik denk dat ik vanavond dan maar is ga bestellen 😋
De ssd's van Samsung staan uitstekend bekend. Je lijstje is good to go en bestellen maar :)

Verwijderd

Topicstarter
Top jongens, ik heb het besteld! Super dankbaar voor jullie hulp :D
Pagina: 1