Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

14” Thin & Light met goede accuduur

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Vnze
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Ik ben voor mijn vriendin op zoek naar een nieuwe laptop. De BBG van augustus heeft geen uitsluitsel gegeven. De basislaptop is te groot en de thin & light heeft te weinig ram (en een te klein scherm al probeer ik mijn vriendin te overtuigen dat 13.3" niet veel kleiner is dan 14").

Wat ga je met je laptop doen?
De laptop is voor de studies van mijn vriendin. Ze is studente preventiemanagement dus er zullen voornamelijk lichtere tools gebruikt worden. (Office, internet, Skype). Héél af en toe een spelletje misschien maar dat zullen nooit zware games zijn en er zijn andere laptops/desktops voorhanden als deze laptop dat niet zou kunnen.

Wat is je budget?
We houden de kosten liefst rond de 600 Euro maar een merkbaar betere laptop mag tot 900 Euro gaan als absolute max.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
De laptop moet dagelijks mee naar de universiteit in een rugzak en zal veel zonder lader gebruikt worden. We kijken dus naar een laptop van 14” (13.3” is te klein) met een goede accu van liefst < 1.8 kilo.

Heb je nog bepaalde merkvoorkeuren
Zowel mijn vriendin als ik hebben slechte ervaring met HP maar die dateert wel al uit +/- 2009. Ikzelf ben dan weer een fan van Dell. Maar echt eisen hebben we niet qua merk.

Heb je nog andere eisen of voorkeuren?
Eisen:
  • 1920x1080p of beter
  • goed toetsenbord en track pad
  • 8GB ram en SSD of beter nog de mogelijkheid om ram en hdd zelf te vervangen ongeacht wat er bij verkoop aanwezig is
  • De laptop blijft liefst goed koel. i7 prestaties zijn niet nodig en zelfs een minpunt als de laptop niet op de schoot te gebruiken is.
  • Het moet minstens een "een beetje mooie" laptop zijn. Een veel betere beschrijving kreeg ik van mijn vriendin ook niet maar ik weet wel dat ze een macbook air mooi noemt en een glossy plastic Acer in de MM vond ze maar niets. Een Lenovo Yoga 500 voldeed esthetisch gezien wel dus héél hoog liggen de eisen hier gelukkig niet :) .
Voorkeuren:
  • IPS panel met mate finish
  • verlicht toetsenbord
Extra informatie
We wonen in België en hier komen voornamelijk AZERTY toetsenborden voor. Mijn vriendin is echter opgegroeid met QWERTY dus beiden zijn acceptabel.

Als ik op deze zoektermen filter in de pricewatch komen er vooral varianten van de Lenovo Yoga 500’s naar boven maar deze laptops hebben blijkbaar geen geweldig scherm en ook de accu laat te wensen over.

Laptopcentral.nl heeft een leuke Lenovo T460s te koop maar dat zijn ex-demo modellen. Dit soort laptop lijkt me wel ideaal ook al valt het buiten het initiële budget. Het lijkt me immers dat zo’n laptop veel langer zou moeten meegaan omdat het een business level toestel is?

Beste antwoord (via Vnze op 05-10-2016 11:16)

• LukasW
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 29-01 09:12
14" Schermen vind je inderdaad voornamelijk bij zakelijke laptops.

De HP probook 440 G3 was vaak via de HP store met studentenkorting voor goede prijzen te krijgen, maar het lijkt erop dat deze wordt uitgefaseerd. In de pricewatch is hij nog wel bij één winkel te krijgen: pricewatch: HP ProBook 440 G3 P5R62EA Standaard zit er weinig ram en opslag in, maar dat zou wel uitbreidbaar moeten zijn. Ook het scherm van de meeste zakelijke HP laptops in dit segment is matig, met slechte kijkhoeken en een niet al te hoge helderheid.

Verder zou een Lenovo Thinkpad L460 (te configureren via de site van lenovo zelf) voor zo'n 800-900€ mogelijk moeten zijn. De thinkpads hebben over het algemeen een erg goed toetsenbord en een stevige behuizing. De maximale helderheid van het scherm is alleen niet zo hoog, maar wel voldoende voor gebruik binnenshuis.

Dell heeft nog de latitude e5470, maar deze is met Full HD scherm eigenlijk niet binnen budget te krijgen: pricewatch: Dell Latitude E5470-XMT2V Deze versie heeft dan wel een FHD scherm, maar eer je het werkgeheugen hebt geüpgrade en een SSD hebt geplaatst zit je alweer over de €1000.

Van de consumpentenlaptops met 14" scherm lijkt deze nog wel redelijk veel waar te bieden voor het geld: pricewatch: Lenovo Yoga 710-14ISK 80TY005CMH Echter zit je hiermee direct aan de bovenkant van je gestelde budget.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• LukasW
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 29-01 09:12

De HP probook 440 G3 was vaak via de HP store met studentenkorting voor goede prijzen te krijgen, maar het lijkt erop dat deze wordt uitgefaseerd. In de pricewatch is hij nog wel bij één winkel te krijgen: pricewatch: HP ProBook 440 G3 P5R62EA Standaard zit er weinig ram en opslag in, maar dat zou wel uitbreidbaar moeten zijn. Ook het scherm van de meeste zakelijke HP laptops in dit segment is matig, met slechte kijkhoeken en een niet al te hoge helderheid.

Verder zou een Lenovo Thinkpad L460 (te configureren via de site van lenovo zelf) voor zo'n 800-900€ mogelijk moeten zijn. De thinkpads hebben over het algemeen een erg goed toetsenbord en een stevige behuizing. De maximale helderheid van het scherm is alleen niet zo hoog, maar wel voldoende voor gebruik binnenshuis.

Dell heeft nog de latitude e5470, maar deze is met Full HD scherm eigenlijk niet binnen budget te krijgen: pricewatch: Dell Latitude E5470-XMT2V Deze versie heeft dan wel een FHD scherm, maar eer je het werkgeheugen hebt geüpgrade en een SSD hebt geplaatst zit je alweer over de €1000.

Van de consumpentenlaptops met 14" scherm lijkt deze nog wel redelijk veel waar te bieden voor het geld: pricewatch: Lenovo Yoga 710-14ISK 80TY005CMH Echter zit je hiermee direct aan de bovenkant van je gestelde budget.

• Vnze
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
LukasW schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 19:11:
Beter laat dan nooit maar héél erg bedankt voor je uitgebreide reactie LukasW. We hebben besloten om in de Thinkpad richting te kijken mede dankzij jouw argumentatie over de behuizing en het toetsenbord. Bedankt.