Mijn vraag
Ik heb QOBUZ Sublime op een Dell Portable
(PC met de meest recente experimentele versie van Microsoft Windows 10 die aan gebruikers ter beschikking gesteld wordt).
Ik maak afspeellijsten in QOBUZ Sublime en kies FLAC 16 bits 44.1 kHz audio kwaliteit.
Ik speel die muziek sedert enige tijd vooral af op een nieuwe Bowers & Wilkins Zeppelin Wireless
via een Bluetooth connectie (ik veronderstel dat beide zijden van de connectie aptX ondersteunen -
voor de B&W Zeppelin staat dit in de specificaties).
Ik vind de kwaliteit uitstekend - vind de B&W Zeppelin Wireless een uniek systeem -
maar vraag mij af wat er werkelijk overblijft van de FLAC 16 bits 44.1 kHz als ik via de
Bluetooth aptX connectie luister?
Zou er een verschil in audio kwaliteit zijn als ik de lagere kwaliteit MP3 CBR lossy 320 kbps zou kiezen?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Dell Portable Windows 10
B&W Zeppelin Wireless
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Wikipedia: aptX
http://bowersandwilkins.c...d/204/~/choosing-a-format
Ik heb QOBUZ Sublime op een Dell Portable
(PC met de meest recente experimentele versie van Microsoft Windows 10 die aan gebruikers ter beschikking gesteld wordt).
Ik maak afspeellijsten in QOBUZ Sublime en kies FLAC 16 bits 44.1 kHz audio kwaliteit.
Ik speel die muziek sedert enige tijd vooral af op een nieuwe Bowers & Wilkins Zeppelin Wireless
via een Bluetooth connectie (ik veronderstel dat beide zijden van de connectie aptX ondersteunen -
voor de B&W Zeppelin staat dit in de specificaties).
Ik vind de kwaliteit uitstekend - vind de B&W Zeppelin Wireless een uniek systeem -
maar vraag mij af wat er werkelijk overblijft van de FLAC 16 bits 44.1 kHz als ik via de
Bluetooth aptX connectie luister?
Zou er een verschil in audio kwaliteit zijn als ik de lagere kwaliteit MP3 CBR lossy 320 kbps zou kiezen?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Dell Portable Windows 10
B&W Zeppelin Wireless
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Wikipedia: aptX
http://bowersandwilkins.c...d/204/~/choosing-a-format