QOBUZ Sublime - B & W Zeppelin Wireless - FLAC 16bit - aptX

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag

Ik heb QOBUZ Sublime op een Dell Portable
(PC met de meest recente experimentele versie van Microsoft Windows 10 die aan gebruikers ter beschikking gesteld wordt).

Ik maak afspeellijsten in QOBUZ Sublime en kies FLAC 16 bits 44.1 kHz audio kwaliteit.

Ik speel die muziek sedert enige tijd vooral af op een nieuwe Bowers & Wilkins Zeppelin Wireless
via een Bluetooth connectie (ik veronderstel dat beide zijden van de connectie aptX ondersteunen -
voor de B&W Zeppelin staat dit in de specificaties).

Ik vind de kwaliteit uitstekend - vind de B&W Zeppelin Wireless een uniek systeem -
maar vraag mij af wat er werkelijk overblijft van de FLAC 16 bits 44.1 kHz als ik via de
Bluetooth aptX connectie luister?

Zou er een verschil in audio kwaliteit zijn als ik de lagere kwaliteit MP3 CBR lossy 320 kbps zou kiezen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Dell Portable Windows 10
B&W Zeppelin Wireless

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Wikipedia: aptX
http://bowersandwilkins.c...d/204/~/choosing-a-format

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-09 12:26

mr.paaJ

generatie cmd+z

AptX is een lossy verzending, kans is best groot dat het lossy versturen van een lossy bestand minder goed klinkt.
Wat je zou kunnen proberen is iets als AirFoil om van Windows via Apple's Airplay te streamen. Dan heb je de volle 44.1Khz/16bit kwaliteit lossless tot je beschikking.
Er is kans dat je het verschil hoort, al blijft het ook met zo'n wireless speaker maar de vraag. Je kunt in de Qobuz app vast kiezen om te streamen met een lagere kwaliteit om te testen (Ik ken alleen Tidal in gebruik en daar kan het). €10 p/m verschil is ook aanzienlijk en misschien meer van toepassing op 'echte' HiFi.

[ Voor 40% gewijzigd door mr.paaJ op 12-09-2016 15:10 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep