Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Electra problemen?

Pagina: 1
Acties:

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 25-11 21:56
Beste mede-tweakers,

Ik zit al een tijdje met een raar probleem. Als ik lekker achter de PC zit springt soms het beeld 1 seconden op zwart en daarna gaat alles weer even prima. het gebeurd zowel bij het surfen als het gamen op verschillende computers in mijn huis welke ook weer via verschillende wandcontactdozen zijn aangesloten. Nu kon ik het probleem reproduceren door bijvoorbeeld het badkamer licht aan / uit te schakelen. Daarbij sprong meestal het beeld dan 1 seconden op zwart. Tijdens het gamen merk ik op dat moment ook voor 3 a 4 seconden meestal een flinke FPS drop. Het probleem gebeurd ook soms als ik helemaal niks doe, net als of de buren er ook invloed op hebben met een lichtschakelaar wat volgens mij technisch niet mogelijk zo mogen zijn.

Dit probleem was aan het begin nog niet aanwezig maar meer een issue van de laatste maanden. Ik had recent nog maar eens een multimeter verschillende wandcontactdozen gestoken en vervolgens weer met de badkamer schakelaar lopen schakelen. De spanning bleef stabiel op 231 volt. Het gaat hier tevens om een wat oudere woning (uit de jaren 60 geloof ik) zonder aarde.

Iemand een idee wat hier gaande kan zijn?

//edit
De PC met nVidia kaart krijg een dikke FPS drop bij dit probleem en de andere PC draait op AMD R7 chipje en deze toont dan rare rode / groene pixels over het scherm voor 2 seconden. Ongeveer zoiets:
Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/10safiq.jpg

PC 1:
- PSU: Corsair HX850W
- CPU: i7 2600k
- RAM: 16GB
- GPU: GTX 570

PC 2:
- PSU: BeQuiet TFX POWER 2 300W Gold
- CPU: AMD A8 7600
- RAM: 8GB
- GPU: Intergrated AMD R7

Monitor:
- LG TM2792S
- LG PA1000T

[ Voor 17% gewijzigd door Sir_Hendro op 12-09-2016 14:58 ]

GTA VI - All aboard the hype train!!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online
Ik denk niet dat dit in AZ opgelost gaat worden. ;) Ik hou het even op OH, aangezien het misschien een overgevoelige voeding o.i.d. is.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:56
Sir_Hendro schreef op maandag 12 september 2016 @ 14:19:
Dit probleem was aan het begin nog niet aanwezig maar meer een issue van de laatste maanden. Ik had recent nog maar eens een multimeter verschillende wandcontactdozen gestoken en vervolgens weer met de badkamer schakelaar lopen schakelen. De spanning bleef stabiel op 231 volt. Het gaat hier tevens om een wat oudere woning (uit de jaren 60 geloof ik) zonder aarde.
Aangezien het te reproduceren is met je lichtschakelaar klinkt het als storing op je lijn waar je PC niet tegen kan. Zo'n storing ga je niet met een multimeter meten omdat het om korte pieken gaat en je multimeter het gemiddelde pakt van de spanning. Kan het zijn dat de nul in je meterkast niet goed contact maakt oid ? Het lijkt er nl. op dat je spanning wel heel snel en makkelijk aan de haal gaat. Dat wat je noemt gebeurt als je een stofzuiger of iets anders met een fatsoenlijke motor er in kan nog gebeuren, maar niet bij een lampje.

[removed]

• Sir_Hendro
Ik heb wel wat spullen die veel stroom kunnen vreten zoals een stofzuiger, oven of bijvoorbeeld mijn luchtontvochtiger. Echter veroorzaken deze geen problemen. Het gebeurd alleen als ik in de badkamer het licht aan of uit doe (90% kans dat het gebeurd). Ik weet trouwens niet helemaal zeker of het probleem ook gebeurd als ik alles via de LG TM2792S aansluit, bij de LG PA1000 gebeurd het in ieder geval wel. Het zou opzich niet alleen bij de beamer mogen liggen gezien dat de nVidia PC op dat moment ook heel kort FPS drops krijgt en de AMD PC dus rare rode / groene pixels over het beeld vertoont (tijdens gamen, niet in Windows zelf).

De AMD PC is tevens een portable PC die ik vaak meesleep. Het probleem doet zich alleen bij mij thuis voor. In de vorige woning had de intel / nVidia (PC 1 uit de TS) ook geen problemen. Het is pas echt sinds enkele maanden in mijn nieuwe woning.

[ Voor 16% gewijzigd door Sir_Hendro op 12-09-2016 15:07 ]

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Ik denk dat je het defect, in de verkeerde hoek zoekt. Dit heeft meer weg van een defect T-CON board of een defect GPU chip. Heeft het probleem op warme dagen afgespeeld, en speelt dit nu nog steeds?

Edit : Frame drops zijn dan echter niet in lijn met mijn suggesties.

[ Voor 15% gewijzigd door Lip op 12-09-2016 15:09 ]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• Sir_Hendro
Het probleem loopt denk ik nu bijna een jaar. Ik had wel gelezen dat goedkope HDMI kabels wel een makkelijk electrical interference kunnen oppakken met 1 seconden zwart beeld tot resultaat want ik gebruik ook een goedkope 10 meter HDMI kabel van de Action naar de beamer. Maar dat verklaard niet de FPS drops op de nVidia of de rode en groene pixels op de AMD PC. Bij de nVidia PC zou het nog kunnen zijn dat hij de verbinding naar de beamer opnieuw initialiseert waardoor het beeld even schokt maar dat gedoe met de AMD kan ik niet helemaal verklaren omdat die dus rare pixels laat zien ipv FPS drops.

Als ik mij goed herinner kreeg ik op de nVidia PC zelfs 1x de melding "nVidia driver has stopped working" direct na een black screen event (paar maanden terug).

[ Voor 12% gewijzigd door Sir_Hendro op 12-09-2016 15:29 ]

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-11 01:06

TommyGun

Stik er maar in!

Ik had ook iets dergelijks met een TL-lamp die stoorde op PC en TV; wat heb je hangen in de badkamer?

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Sir_Hendro
In de gehele woning hangen spotjes. In de woonkamer zijn het LED spots (merk Philips en OSRAM) en in de badkamer volgens mij ook, maar dat weet ik niet zeker (kan ik vanavond wel even nakijken).

//edit:
Nope, toch gewone spotjes in de badkamer. Alleen LED in de woonkamer dus.

[ Voor 28% gewijzigd door Sir_Hendro op 12-09-2016 20:40 ]

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:56
Defecte schakelaar in de badkamer misschien ? Als daar iets niet goed meer mee is kan ie gaan vonken en dat kan wel problemen met electra geven.

[removed]

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Sir_Hendro schreef op maandag 12 september 2016 @ 14:19:
Beste mede-tweakers,

Ik zit al een tijdje met een raar probleem. Als ik lekker achter de PC zit springt soms het beeld 1 seconden op zwart en daarna gaat alles weer even prima. het gebeurd zowel bij het surfen als het gamen op verschillende computers in mijn huis welke ook weer via verschillende wandcontactdozen zijn aangesloten. Nu kon ik het probleem reproduceren door bijvoorbeeld het badkamer licht aan / uit te schakelen. Daarbij sprong meestal het beeld dan 1 seconden op zwart. Tijdens het gamen merk ik op dat moment ook voor 3 a 4 seconden meestal een flinke FPS drop. Het probleem gebeurd ook soms als ik helemaal niks doe, net als of de buren er ook invloed op hebben met een lichtschakelaar wat volgens mij technisch niet mogelijk zo mogen zijn.

(...)

Iemand een idee wat hier gaande kan zijn?

//edit
De PC met nVidia kaart krijg een dikke FPS drop bij dit probleem en de andere PC draait op AMD R7 chipje en deze toont dan rare rode / groene pixels over het scherm voor 2 seconden. Ongeveer zoiets:
[afbeelding]

PC 1:
- PSU: Corsair HX850W
- CPU: i7 2600k
- RAM: 16GB
- GPU: GTX 570

PC 2:
- PSU: BeQuiet TFX POWER 2 300W Gold
- CPU: AMD A8 7600
- RAM: 8GB
- GPU: Intergrated AMD R7

Monitor:
- LG TM2792S
- LG PA1000T
Zijn de PC's op dezelfde schakel groep aangesloten, en wat gebeurd als je je pc op een andere groep aansluit in een andere ruimte? Is dan nog steeds reproduceerbaar?

Als je met de licht schakelaar het kan reproduceren, en dat problemen oplevert op je pc. Zou ik je schakelkast laten nakijken door een professional.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• Sir_Hendro
Ik heb een studio appartementje dus testen in een andere ruimte gaat niet. Op andere locaties buiten mijn woning geen problemen. Misschien maar als lapmiddel wat surge protectors erbij halen.

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-11 18:26
Sir_Hendro schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 08:38:
Ik heb een studio appartementje dus testen in een andere ruimte gaat niet. Op andere locaties buiten mijn woning geen problemen. Misschien maar als lapmiddel wat surge protectors erbij halen.
Je hebt maar 1 groep voor het hele appartement? In de TS stel je geen randaarde te hebben dus misschien is het gebruiken van een andere groep met minder netvervuilers een optie.

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Sir_Hendro schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 08:38:
Alleen een surge protector gaat niet helpen denk ik, misschien een heel uitgebreid EMI filter.

Maar het lijkt mij slimmer om het waarschijnlijke probleem aan te pakken en dat lijkt mij dan de transformator voor de spots, zijn 12V spots neem ik aan.

Heb je trouwens de fps drop gemeten of zou het ook nog kunnen zijn dat het alleen de monitor is die flipt.

[ Voor 8% gewijzigd door -The_Mask- op 13-09-2016 09:35 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Pagina: 1