Staples - Prijs verschil via tweakers redirect

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:39
Ik weet niet helemaal of het toegestaan is voor de winkels in de Pricewatch maar ik vond het toch erg vreemd.

Als ik de toner opzoek die ik moet hebben voor mijn printer pricewatch: Samsung CLT-Y504S Geel - Toner dan staat Staples netjes op de tweede plek.
Via de link is de prijs van de toner inderdaad ook netjes de geadverteerde prijs
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/BiTAIMO.png
Als ik echter dan via de Staples site de rest van de toners voor deze printer wil bestellen zijn die in eens 17 euro per toner duurder.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/71my6vu.png

Uiteindelijk heb ik alle toners via de pricewatch geopend en in de winkelmand gedaan om de Tweakers prijs te krijgen.

Zijn hier regels voor?

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Beste antwoord (via Tijntje op 12-09-2016 12:55)

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:22

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
De prijs die je in de Pricewatch ziet moet gelijk wezen aan de prijs die je betaald als je vanuit de Pricewatch doorklikt, maar hoeft niet gelijk te zijn aan hun reguliere prijs. Ze hopen op deze manier natuurlijk dat je 1 product goedkoop besteld en de rest duur, maar wat jij nu gedaan hebt mag natuurlijk ook. :)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:22

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
De prijs die je in de Pricewatch ziet moet gelijk wezen aan de prijs die je betaald als je vanuit de Pricewatch doorklikt, maar hoeft niet gelijk te zijn aan hun reguliere prijs. Ze hopen op deze manier natuurlijk dat je 1 product goedkoop besteld en de rest duur, maar wat jij nu gedaan hebt mag natuurlijk ook. :)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a.boogerd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17:39
Als je de andere kleuren ook via Tweakers opzoek en op de link naar Staples klikt krijg je ze ook voor € 60,50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:39
Dank voor je snelle antwoord, had ik inderdaad ook wel verwacht maar vond het wat vreemd vandaar de vraag.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kanvua
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14-09 11:42
Dit is een oud topic wat ik toevallig tegen kwam. Voor de volgende keer kan je op de website het "normale" artikelnummer opzoeken. Als je op de staples website zoekt op het artikelnummer en "WW-" vervangt door "OL-" krijg je de "concurrerende" online prijs (de prijs die je bijvoorbeeld vanuit tweakers krijgt). M.a.w. ga naar de website, pak een willekeurige toner, kopieer het artikelnummer, plak het in de zoekbalk op de website, vervang "WW-" met "OL-" en profit.

Op de eerste screenshot zie je ook dat het Product# "OL-1640334" is. Wanneer je dezelfde toner direct bij staples zou hebben gezocht zou de toner duurder zijn en als artikelnummer: "WW-1640334" hebben.

Ik vind het een belachelijk beleid: voor 60% van de artikelen 2 verschillende prijzen hanteren. |:( Dit geldt overigens ook voor in de winkel. ALTIJD even in de winkel de OL prijs op de website opzoeken, de winkel hanteert bijna altijd een hogere prijs. Dit scheelt al snel een paar tientjes bij toners en cartridges. O-) Dit prijsverschil wordt in de winkel meestal wel gecompenseerd.