Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sevas
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 29-11-2021
Ben een paar jaar in het bezit van de Redmi 1s.
Prima telefoon, maar ben nu opzoek naar een vervanger (oa doordat het opladen lastig gaat, stekkertje blijft niet goed zitten ten gevolge van slijtage..)

Ben benieuwd wat jullie voorkeur heeft, niet alle specificaties zeggen mij wat..
Wat me wel opvalt en in de praktijk handig lijkt is de grotere accu in de Redmi (4100 vs 3000mAh)
Huidige accu is soms voor het einde van de dag leeg..

Gebruik de telefoon om te surfen en apps te raadplegen.. maar dat doet mi iedereen ;)

Zou de Mi4 sneller zijn?

http://www.pandawill.com/...a-core-white-p117779.html

http://www.pandawill.com/...a-core-white-p105675.html
alvast bedankt!

Groet, Ivo

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-06 08:11

Bio

Het geen direct antwoord op je vraag, maar probeer eens met een tandenstoker de usb-poort schoon te maken. Ik heb ook een 1s, en het is verbazend hoeveel stof je uit je aansluiting kan halen. Daarna is hij weer snappy.

Verder ben ik zelf ook in de markt binnenkort voor een update, maar mij spreekt de mi4c wel heel erg aan door de erg gunstige prijs...

[ Voor 24% gewijzigd door Bio op 12-10-2016 17:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jooncheez
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-06 09:29
De processor van de Mi4C is inderdaad sneller. Echter is de Snapdragon 616/430 in de Redmi 3(S) snel zat.

Volgens mij ondersteunt de Mi4C niet alle 4g banden in Nederland. Van de Redmi 3S bestaat er een ¨international version¨ die wel alle banden ondersteunt: http://www.geekbuying.com/item/International-Version-Xiaomi-Redmi-3S-3GB-32GB-Smartphone---Dark-Gray-372278.html. Deze heeft een Snapdragon 430, die bijna gelijk is aan de 616. Dezelfde cores, iets lager geklokt, maar een nieuwere gpu en 4g modem.

Geekbuying heeft de Redmi 3s op voorraad in Spanje, dus geen import kosten meer betalen en snel binnen.

Tevens heeft de Redmi 3(S) een fingerprint scanner, de Mi4C niet. De Mi4C heeft een usb c port, maar dat lijkt me juist vervelend omdat je de standaard kabels niet meer kan gebruiken. De Redmi 3(S) heeft een veel grotere batterij :) Mijn Redmi Note 3 gaat makkelijk 2 dagen mee.

Voor de rest zijn ze redelijk vergelijkbaar lijkt mij.

[ Voor 38% gewijzigd door jooncheez op 13-10-2016 06:09 ]

[XBO/PSN: BroedersKolk]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kriss0r
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-05 11:54
Vergeet niet dat de Mi4C ook 5GHz WiFi heeft, de Redmi niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 464382

jooncheez schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 17:50:
De processor van de Mi4C is inderdaad sneller. Echter is de Snapdragon 616/430 in de Redmi 3(S) snel zat.

Volgens mij ondersteunt de Mi4C niet alle 4g banden in Nederland. Van de Redmi 3S bestaat er een ¨international version¨ die wel alle banden ondersteunt: http://www.geekbuying.com/item/International-Version-Xiaomi-Redmi-3S-3GB-32GB-Smartphone---Dark-Gray-372278.html. Deze heeft een Snapdragon 430, die bijna gelijk is aan de 616. Dezelfde cores, iets lager geklokt, maar een nieuwere gpu en 4g modem.

Geekbuying heeft de Redmi 3s op voorraad in Spanje, dus geen import kosten meer betalen en snel binnen.

Tevens heeft de Redmi 3(S) een fingerprint scanner, de Mi4C niet. De Mi4C heeft een usb c port, maar dat lijkt me juist vervelend omdat je de standaard kabels niet meer kan gebruiken. De Redmi 3(S) heeft een veel grotere batterij :) Mijn Redmi Note 3 gaat makkelijk 2 dagen mee.

Voor de rest zijn ze redelijk vergelijkbaar lijkt mij.
De Redmi 3(S) heeft maar 2GB RAM vs Mi4c 3GB RAM
Ook is het scherm slechter. Redmi: 720p vs Mi4c 1080p
Het scherm van de Mi4c is ook 2x zo scherp kwa PPI

En zoals hierboven. De Mi4c ondersteunt wel 5Ghz EN zelfs WiFi-AC
Ook heeft de Mi4c Qualcomm Quick charge 2.0 tegenover de Redmi.

Het lijkt me een makkelijke keuze.

Als een vingerafdruk scanner te belangrijk is kan hij kiezen voor het nieuwere broertje van de Mi4c namelijk de Mi4s