Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:35
Ik heb een Dell Latitude E7450 laptop met Windows 10. Vanwege de FullHD resolutie wordt aanbevolen om de DPI op 150% te zetten, zodat iconen/tekst niet te klein zijn.

Een aantal applicaties zijn dan best wazig, zelfs na gebruiken van WindowsDPI fix

Ik heb regelmatig dat na het aanmelden dit percentage niet op 150 maar op 175% staat. Afmelden en opnieuw aanmelden werkt dan weer (tijdelijk).

Is er een mogelijkheid om dit percentage vast te zetten? Kan iemand aangeven waarom dit verandert?
Bestaat er een oplossing dat alle applicaties scherp zijn? Of betekent dit scaling op 100% en tekst-/icoongrootte in de geavanceerde instellingen aanpassen?

Ik stoor me hier dermate aan dat ik overweeg om weer ouderwets Windows 7 te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
loeberce schreef op maandag 12 september 2016 @ 11:57:
Een aantal applicaties zijn dan best wazig, zelfs na gebruiken van WindowsDPI fix
Sommige applicaties kunnen niet goed mee schalen in de DPI van Windows. Het beste kan je die in compatibiliteitsmodus zetten. Je kan op het tabje daarvan de scaling uitschakelen voor die applicatie.
Ik heb regelmatig dat na het aanmelden dit percentage niet op 150 maar op 175% staat. Afmelden en opnieuw aanmelden werkt dan weer (tijdelijk).

Is er een mogelijkheid om dit percentage vast te zetten? Kan iemand aangeven waarom dit verandert?
Bestaat er een oplossing dat alle applicaties scherp zijn? Of betekent dit scaling op 100% en tekst-/icoongrootte in de geavanceerde instellingen aanpassen?
Nog nooit meegemaakt. Windows 10 bepaald de goede scaling, maar op mijn laptop is dat 125% vanwege de full HD resolutie op een 15,6 inch scherm. De externe schermen (23 inch, full HD) worden op 100% gezet door Windows. Nooit problemen mee.

Misschien eens kijken of je wel de laatste drivers hebt voor je videokaart?
Ik stoor me hier dermate aan dat ik overweeg om weer ouderwets Windows 7 te installeren.
Een Latitude 7450 is heel nieuw, vermoedelijk zal het een hele kluif zijn om dat museumstuk dat Windows 7 heet te installeren. Daarnaast zal een flink deel van je hardware minder goed gebruikt worden, puur omdat 7 er niet mee kan omgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
Bedankt voor de tips. Ik zal deze week de drivers eens updaten. Krijg nl ook een melding over Intel WiDi die ik niet kan plaatsen en die er mogelijk verband mee houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je de anniversary update al geïnstalleerd? Daarmee zijn bij mij de DPI-problemen opgelost. Daarvoor gebruikte ik deze DPI fix:

code:
1
2
3
REG ADD "HKCU\Control Panel\Desktop" /v DpiScalingVer /t REG_DWORD /d 0x00001018 /f
REG ADD "HKCU\Control Panel\Desktop" /v Win8DpiScaling /t REG_DWORD /d 0x00000001 /f
REG ADD "HKCU\Control Panel\Desktop" /v LogPixels /t REG_DWORD /d 0x00000078 /f

Is dat dezelfde code als die jij gebruikt? Deze registerwaarden verdwijnen na elke reboot dus had ik het in een script staan dat na inloggen automatisch draaide.

Sommige applicaties doen helaas nog helemaal niet aan scaling. Google Chrome is een bekende. De interface daarvan is veel te klein op mijn 12,5 inch scherm. Photoshop is een ander goed voorbeeld.

Bij mij is de aanbevolen setting overigens 125%. Dat is op een 12,5 inch full hd scherm. Hogere percentages leveren veel te grote tekst op.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2016 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:51

nelizmastr

Goed wies kapot

CMD-Snake schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 06:42:

Een Latitude 7450 is heel nieuw, vermoedelijk zal het een hele kluif zijn om dat museumstuk dat Windows 7 heet te installeren. Daarnaast zal een flink deel van je hardware minder goed gebruikt worden, puur omdat 7 er niet mee kan omgaan.
Dell leverde ze nieuw met 7 Pro, dus dat is geen bezwaar. Broadwell en Windows 7 geeft geen problemen.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie net dat deze laptop een Intel HD 5500 gpu heeft, bijna dezelfde (5300) als mijn Asus Transformer. Dan zou ik zeker de nieuwste drivers eens proberen. En nogmaals, zorg dat je de anniversary update draait als dat nog niet het geval is. Bij mij werkt het dan prima.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2016 12:33 ]

• loeberce
Updaten van de drivers heeft helaas niets opgelost. Als ik regelmatig inlog dan staat de schaalfactor op 175% (terwijl ik 150% als standaard en voorkeursschaal heb) en moet ik opnieuw inloggen. Er schijnt een script te zijn wat dit oplost.

Windows is trouwens helemaal up-to-date, inclusief de anniversary update.
Pagina: 1