Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansMean
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 31-07 12:31
Hallo medetweakers,

Bij mijn onderzoek tav de aanschaf van een MSI gtx1070 gaming 8gb loop ik tegen enkele vragen op waarbij uiteenlopende antwoorden op internet te vinden zijn.

Allereerst wat algemene informatie.
Ik game op 1080p waarbij ik zoveel mogelijk de 144hz van mijn monitor probeer te benutten. Om die reden denk ik dat een 1070 een goede keus zou zijn die vervolgens ook futureproof is.

- Krijg ik te maken met een grote bottleneck tav CPU < GPU? (i5 4570)
- Voldoet mijn PSU (520 bronze van seasonic) bij de aanschaf van een MSI gtx1070 gaming 8gb. Voldoet de PSU nog steeds wanneer ik hier nog een SSD op aansluit en mijn geheugen uitbreid naar 16gb?
- Wat is jullie ervaring mbt doorzakken van de kaart? Heb ik een ondersteuningsbeugel nodig?

Alvast bedankt! oOo

grt,
Hans

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4570 Boxed€ 202,51€ 202,51
1MSI B85-G41 PC Mate€ 68,-€ 68,-
1MSI GeForce GTX 770 2GB Gaming€ 0,-€ 0,-
1WD Green HDD, 1,5TB€ 0,-€ 0,-
1Fractal Design Define R4 Titanium Grey€ 93,17€ 93,17
1Asus VG248QE Zwart€ 269,-€ 269,-
1Corsair Value Select CMSO8GX3M2C1600C11€ 37,18€ 37,18
1Seasonic S12II-Bronze 520W€ 52,95€ 52,95
1OCZ Vertex 3 120GB€ 123,17€ 123,17
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 845,98

[ Voor 64% gewijzigd door HansMean op 12-09-2016 11:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
- Neen, de 5 4570 is gewoon een snelle Haswell i5 met meer dan genoeg power om elke high-end GPU volledig te benutten. Dit zal dan ook geen bottleneck vormen.

- Met een voeding van 520w kan je de 1070 in SLI draaien, hij lacht om een enkele 1070 GTX met een verbruik van ~160w. Je kan er ook 20 SSDs aan hangen en 1000 GB RAM, al wordt dat fysiek/technisch een pittig verhaal.

- Aangezien de GPU een backplate heeft zal het doorzakken minimaal zijn, het is ook niet echt een probleem. Ik zou me hier dan ook geen zorgen over maken, je PCI-E slot is hierop berekend.

Je kan je Inventaris in een topic plakken door onderaan de lijst op 'Genereer RML' te klikken. Je moet dan de volledige code kopieren + plakken in je topic post :)

Voor minder geld kan je trouwens de Evga 1070 FTW halen: pricewatch: EVGA GeForce GTX 1070 FTW GAMING ACX 3.0 8GB
En ja, ik ben groot fan van EVGA :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansMean
Bedankt op alle vlakken!

Om welke reden ben je zo'n fan van EVGA? ikzelf heb niet veel ervaring met het merk. Daarnaast heb ik ook niet echt een goede reden om voor de MSI te gaan, behalve dat mijn ervaring met de gtx770 van MSI gewoon goed was. Ik zou zeggen haal me over! :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
HansMean schreef op maandag 12 september 2016 @ 11:31:
Bedankt op alle vlakken!

Om welke reden ben je zo'n fan van EVGA? ikzelf heb niet veel ervaring met het merk. Daarnaast heb ik ook niet echt een goede reden om voor de MSI te gaan, behalve dat mijn ervaring met de gtx770 van MSI gewoon goed was. Ik zou zeggen haal me over! :D
MSI videokaarten zijn altijd populair vanwege het strakke design en de TwinFrozr koeler die bekend staat om goede koeling met een behoorlijk lage geluidsproductie. Deze koeler is al heel lang doorontwikkeld en presteert dus zeer goed. MSI is dus ook een zeer goede keuze.

De Evga (non FTW variant) is bij HWI getest en produceerde onder load slechts 33db aan geluid. De kaart is dus echt fluisterstil.

Verder kan je bij EVGA de kaart registeren zodat je 3 jaar garantie hebt. Eventueel kan je voor iets van 25 dollar binnen 90 dagen 2 jaar extra garantie bijkopen.

Als de kaart kapot gaat vragen ze je om de kaart zonder tussenkomst van de webshop naar EVGA zelf te sturen voor een snellere afhandeling. Hierbij kan je eventueel een Advanced RMA aanvragen waarbij je eerst een nieuwe kaart krijgt toegestuurd en daarna pas de kapotte opstuurt. Zo zit je niet lang zonder videokaart :)

En denk je nou binnen 90 dagen "verdorie, ik wilde stiekem toch een 1080 GTX kopen!!" dan bieden ze het step-up programma aan. Je stuurt je 1070 op + betaalt het verschil bij en je krijgt de 1080 GTX teruggestuurd. Dit noemen ze het step-up programma.

Ik heb zelf regelmatig gebruikt gemaakt van de EVGA service en het werkt echt voortreffelijk, ben er zeer over te spreken. Ze doen graag een stapje extra voor de klant :)

Edit: De MSI variant heeft als voordeel dat hij in de duurtest een iets stabielere core clock behoudt tov de EVGA kaart. Ik weet alleen niet in hoeverre zich dit laat merken tijdens normaal gebruik.

[ Voor 4% gewijzigd door stin00 op 12-09-2016 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansMean
Klinkt inderdaad overall erg goed. Prijs-kwaliteit lijkt de EVGA dan nu een betere keus. technisch zijn de kaarten haast identiek. Ik ga er nog even over nadenken.
Bedankt voor alle info!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Was EVGA niet ook een van de weinigen waar je met behoudt van garantie andere koelers mag plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
eL_Jay schreef op maandag 12 september 2016 @ 12:16:
Was EVGA niet ook een van de weinigen waar je met behoudt van garantie andere koelers mag plaatsen?
Correct, je mag een andere luchtkoeler of waterblok installeren zonder garantie verlies :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HansMean
Hartelijk dank voor de info, inmiddels trotse bezitter van de EVGA gtx 1070 FTW gaming.

Nu maar eens rustig uitproberen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
HansMean schreef op maandag 12 september 2016 @ 18:14:
Hartelijk dank voor de info, inmiddels trotse bezitter van de EVGA gtx 1070 FTW gaming.

Nu maar eens rustig uitproberen :-)
Kijk eens aan, mooi om te lezen! Wat mij betreft een uitstekende keuze, al was de MSI variant natuurlijk ook goed geweest :) ben benieuwd hoe de kaart bevalt en of hij inderdaad erg stil is tijdens gamen. Vergeet niet de kaart binnenkort bij EVGA te registreren met het serienummer!
Pagina: 1