Toon posts:

Migratie Windows NT 4.0 naar Windows 2000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie kan mij een link geven over de migratie van een Windows NT 4 Server naar Windows 2000 Server (het liefst ook met SQL 7).

• The End
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

The End

!Beginning

Verwijderd

Topicstarter
sverzijl Dat is de eerste pagina waarop ik altijd kijk. En als je goed kijkt naar de resultaten zie je dat het alleen maar boeken en/of cd die je online kan kopen. Nergens is gewoon een online handleiding te vinden.
Op donderdag 28 juni 2001 09:13 schreef The End het volgende:
Wat wil je precies weten?
Wat voor problemen je tegen kan komen en wat de makkelijkste manier is. Voordat we een server gaan migreren naar Windows 2000 wil ik wel eerst wat informatie er over te weten te komen

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Gewoon erover heen installeren >:)

Maar bied MS geen support dan ofzo ?

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:02
Op donderdag 28 juni 2001 09:19 schreef Crush het volgende:
sverzijl Dat is de eerste pagina waarop ik altijd kijk. En als je goed kijkt naar de resultaten zie je dat het alleen maar boeken en/of cd die je online kan kopen. Nergens is gewoon een online handleiding te vinden.
[..]
Beetje beter kijken mag ook wel hoor . Staan genoeg bruikbare links tussen. Bijv. http://windows2000resources.com/deploy.htm

S.

• The End
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

The End

!Beginning

Op donderdag 28 juni 2001 09:24 schreef PolarBear het volgende:
Gewoon erover heen installeren >:)

Maar bied MS geen support dan ofzo ?
Eroverheen installeren is niet zo'n goed idee... Vooral als je een groot netwerk hebt en het niet down wil laten gaan...

Support van MS kost geld.

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Zal toch waarschijnlijk niet echt anders kunnen als je hem up wil graden. Mijn methode is die kast open te schroeven, ghost maken van de hele harde schijf als backup, en dan win2ksvr eroverheen om up te graden.

winnt32.exe /checkupgradeonly

zoekt naar compatibiliteitsproblemen. En oh ja, eerst virusscanner deinstalleren, na installatie opnieuw installeren.

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 28 juni 2001 09:32 schreef sverzijl het volgende:

[..]

Beetje beter kijken mag ook wel hoor . Staan genoeg bruikbare links tussen. Bijv. http://windows2000resources.com/deploy.htm

S.
Dit is een verdomd goede link :)

Verwijderd

Topicstarter
Maar weet iemand ook hoe het zit met SQL7 (met zijn databases)? Of is de enige mogelijkheid het backuppen van de databases en SQL 7 opnieuw te installeren ...

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:02
Zou ik zowieso doen, via backup+restore.
Heb je dat proces ook meteen getest onder win2k en dat kan nooit kwaad.

S.

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Wat is er met die databases? die blijven toch gewoon werken... Bij mij wel tenminste. Of wil je per se een clean install? Ja dan moet je SQL7 opnieuw installeren en de oude .mdf files attachen.

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Verwijderd

Op donderdag 28 juni 2001 09:39 schreef Crush het volgende:

[..]

Dit is een verdomd goede link :)
Is dat het Domain Migration Cookbook toevallig?
Pagina: 1