Windows10 verplaatst zelf iconen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aadv
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20-08-2023
Een beetje sullige vraag, maar onderhand voor mij zeer irritant, dus hulp gevraagd.
Regelmatig verplaatst Windows10 zelf de iconen op de desktop. De iconen worden verplaatst naar de linkerzijde van het scherm en door elkaar gegooid. Het lijkt op automatisch schikken, maar dat is het niet, omdat er groepen iconen min of meer intact blijven, kortom een zootje.
Geen enkele logica in de acties, of openstaande progs in wat voor volgorde dan ook gesloten of geopend. Uitlijnen op raster aan-uit helpt niets. Desktop ini's verbergen of verwijderen hebben ook geen invloed.
Lenovo Yoga 2, res: 1920x1080, Beeldschaling behouden staat aan.
Iemand enig idee?

Vast bedankt voor het meedenken.
Aad

Beste antwoord (via aadv op 13-09-2016 22:04)

• buzzbuzz68
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15-08 14:39
Een snelle google gaf mij ook nog dit:

"Go to: Settings/ Personalization/Themes. Under related settings select “Desktop Icon settings” Uncheck “Allow Themes to change desktop icons” Worked for me."

Zelf nog niet geprobeerd, maar wie weet.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Dit komt me bekend voor. Het gebeurd bij mij wel eens nadat de computer een crash had (een kleine -bijna onmerkbare crash- of een wat grotere).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutjes
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-08 13:34
Beste Aad,

Hier hetzelfde gehad in het begin toen Windows 10 net op de markt was.
Het bleek toen dat dit probleem gerelateerd was aan de antivirus NOD32.

Het probleem deed zich ineens voor na enkele Windows updates.
Echter na een nieuwe update van Windows een week later was het probleem toen verholpen en sindsdien niet meer gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Mijn desktop heeft dit nooit, mijn HTPC heeft het regelmatig. Ik vind het ook vervelend. Als iemand een oplossing heeft. :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2020 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2020 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:08
Ik ken dit van het wisselen tussen schermen of als de TV uit staat maar nog wel verbonden is. Hij propt dan alle icoontjes op een 1024x768 desktop en laat ze staan als je weer een grotere monitor aansluit.

while (! ( succeed = try ()));

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzbuzz68
Ik heb het ook en gebruik X-Mouse. Handig om een dubbelklik onder het scrollwieltje te zetten, maar nog meer om de layout van de desktop te saven en dus later weer te kunnen restoren. Een klein gratis tooltje zonder reclame-shit en echt een aanrader.
Ook hier dus geen oplossing voor het probleem maar wel een manier om er beter mee te kunnen leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:22

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Klinkt in mijn ogen ook alsof er van resolutie gewisseld wordt, waardoor de incoontjes dichter bij elkaar komen te staan.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• buzzbuzz68
Een snelle google gaf mij ook nog dit:

"Go to: Settings/ Personalization/Themes. Under related settings select “Desktop Icon settings” Uncheck “Allow Themes to change desktop icons” Worked for me."

Zelf nog niet geprobeerd, maar wie weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aadv
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20-08-2023
Dank iedereen voor het meedenken.
Ik heb de optie van buzzbuzz68 ingesteld en intensief van alles uitgeprobeerd. Tot nu toe is het probleem niet meer voorgekomen.
Ook de tip van Space (Desktop Restore) heb ik opgevolgd, maar dus tot nu toe niet nodig gehad.
Nogmaals iedereen bedankt, daar zijn die forums voor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rens-br schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 15:04:
Klinkt in mijn ogen ook alsof er van resolutie gewisseld wordt, waardoor de incoontjes dichter bij elkaar komen te staan.
Dit gebeurt bij mij ook na een update van de AMD software :)
Ik sleep ze gewoon weer naar de vaste plaats en klaar .
Pagina: 1