• Jammie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-12-2025

Jammie

Da's pas lekker!

Topicstarter
In mijn jaren-50 woning wil ik tv en internet goed regelen. Ik heb 1 tv op de begane grond, 2 tv's op 1ste en 2de verdieping en een kantoor op de 1ste verdieping. Provider komt binnen via een standaard coax opbouwbox. Daarop heeft Ziggo een UPC woonkamersplitter MCP-03 geplaatst. Ik heb liever de volgende situatie:

Afbeeldingslocatie: https://i293.photobucket.com/albums/mm59/paulodielli/aansluitschema_2016_zps182wfkr8.jpg

Is dit de goede configuratie of heb ik wat over het hoofd gezien?

• Shocked
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:06
Ik heb ook een dergelijke opstelling. Ik heb het hele huis opnieuw bekabeld en voorzien van coax + utp cat6).

Ik heb 2 puntjes:
- ik gebruik voor de versterker Hirschmann hm41 die retourgeschikt is. Ik weet niet of het exemplaar van jouw nu geschikt is, maar die optie (retourgeschikt) zou ik wel checken.

- mijn systeem is - heel luxe - doorgemeten door een kennis die UPC-monteur is. Kompleet met aankomst dB op de coax. Belangrijkste verschil die gemaakt is: ik split voor de antennneversterker het signaal en 1 signaal gaat naar de router en het andere naar de antenneversterker. Het signaal voor internet aftappen van de antenneversterker werd sterk afgeraden, liever het zo zuiver mogelijk houden.

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

• Jammie

Jammie

Da's pas lekker!

Topicstarter
Beste Shocked,

De Tratec-versterker is retourgeschikt, dus dat zou geen probleem moeten zijn.

Over het splitten van het signaal: ik heb nog een goede ETU-01. Moet ik die tussen de AOP-opbouwdoos en de Tratec-versterker plaatsen? De ETU-01 is echter niet retourgeschikt. Welke splitter is het meest geschikt?

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
De KOSWI/KOKWI connectors zijn er ook in een push-on uitvoering (KOSWI4/KOKWI4). Makkelijker te monteren en een iets betere afscherming.

• Jammie

Jammie

Da's pas lekker!

Topicstarter
Thanks hcQd, wist ik nog niet.

Blijft mijn vraag over de splitter/signaalverdeler. Ik kan geen alternatief voor de ETU-01 vinden.

• Shocked
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:06
Jammie schreef op maandag 12 september 2016 @ 11:31:
Moet ik die tussen de AOP-opbouwdoos en de Tratec-versterker plaatsen? De ETU-01 is echter niet retourgeschikt. Welke splitter is het meest geschikt?
Ja, je split na de AOP: 1 signaal naar de router en 1 signaal naar de antenneversterker.
Ik weet niet welke splitter ik er tussen heb: vanavond kan ik wel een foto voor je maken.

KOSWI4/KOKWI4 : heb/had ik ook. Het zou heel handig moeten zijn. Op de 1 of andere manier zetten ze zich niet echt lekker vast en gingen los zitten. Het kan aan mij liggen hoor, maar ik was de storing zat en heb waar kon goede (3 dubbel afgeschermde) kant-en-klare coax kabels gelegd vanaf een contactdoos en niet meer zelf gemaakt. Op andere punten een "gewone" Hirschmann connector eraan geschroefd.
Het is even een aandachtspuntje mocht je signaalstoring krijgen, hou dan de connectoren in je achterhoofd.

Over dat coax: ik heb 3-dubbel afgeschermd ivm storing 4G netwerk. In flats komt dat voor, maar ook als mijn buurman gaat bellen heb ik dat al meegemaakt.
Voor de zekerheid zou je dus Hirschmann KOKA 9 TS kunnen pakken ipv de (verouderde geloof ik) KOKA 799.
Voor het prijsverschil hoef je het niet te laten. Voorbeeld:
http://www.kabeloutlet.co...ax-kabel-met-nl-kabelkeur

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

• Jammie

Jammie

Da's pas lekker!

Topicstarter
Hey Shocked,

Zou fijn zijn als je idd een foto van die splitter kunt maken. Dank ook voor de tip over KOKA 9 TS.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-01 01:08

job

Jouw voorstel (de afbeelding) kan prima.
Dit is hoe Ziggo het zelf ook adviseert: https://www.ziggo.nl/pdf/...105-signaalversterker.pdf
Dus je modem op de onversterkte aansluiting, en de tv's op de anderen.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-01 23:49

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ik heb precies dezelfde versterker en ik heb mijn modem gewoon achter de versterker hangen.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Jammie

Jammie

Da's pas lekker!

Topicstarter
Dus uiteindelijk is het aansluiten van het modem op poort 1 (0 dB) van de Tratec-versterker geen probleem?
Pagina: 1