Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Xiaomi Wifi router 3, heeft goed bereik, maar geen internet

Pagina: 1
Acties:

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:13
Beste,

Ik heb een redelijk oude Experiabox Thompson modem/router van KPN.
Deze heeft in 3 kamers van mijn huis zeer slecht bereik (1 tot 2 streepjes, maar internet is rete traag).
Omdat ik veel positieve dingen heb gehoord over de Xiaomi Mi Wifi Router 3 (vooral om zijn bereik) heb ik deze aangeschaft.

Installatie was een makkie.
Experiabox LAN poort 3 gekoppeld aan de Xiaomi en paar seconden later de wachtwoord ingesteld en alles deed het. Overal in huis 3 streepjes internet!
Ondanks de 3 streepjes doet het internet NOG slechter dan onder de Experiabox. Hij geeft wel 3 streepjes aan, maar een pagina laden duurt eeuwen en vaak lukt het niet. Dit is precies in de 3 kamers waar slecht bereik was!
Van de apparaten heb ik natuurlijk eerst de oude connectie verwijdert en de Xiaomi als enige netwerk aan staan.

Doe ik iets verkeerd? Moet ik een andere LAN poort kiezen? Moet ik de wifi van de Experiabox uit zetten (liever niet).
Of is de Xiaomi gewoon geen toevoeging op de Experiabox?
In het verleden heb ik wel eens een Wifi repeater gekocht van Sitecom. Dit werkte wel iets beter, maar ik vond het nogal omslachtig en het resultaat was niet veel beter.

Ik hoef geen dure router/oplossing, want de 3 kamers zijn toevallig logeerkamers, maar hopelijk doe ik iets fout en kan het makkelijk recht gezet worden.

kx22

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:51
Staat je Xiaomi als router of access point? Zie [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point voor hoe je router als access point in te stellen. Je wilt maar een apparaat als router om conflicten te vermijden. Kijk ook eens of de signalen van de Experiabox en Xiaomi elkaar niet overlappen.

Of om mijn laatste vraag te herformuleren. Kun je een screenshot posten van INSSIDer of andere tool met alle signalen die in de lucht zijn bij jou..

[ Voor 19% gewijzigd door EricJH op 12-09-2016 01:55 ]

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:13
Ik denk dat de Xiaomi ook zijn router functie gebruikt. Heb alleen de stappen doorlopen van password en netwerknaam aanmaken.
Helaas kan ik in het systeem niet de channel zien van de Xiaomi. Mijn Experiabox gebruikt kanaal 1. Deze heb ik toen handmatig ingesteld.