Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Bank laptop < €750

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat ga je met je laptop doen?
De laptop hoofdzakelijk gebruikt worden op de bank, voor zaken die mobiel niet kunnen of prettig werken. Denk aan internetbankieren, excel, word, surfen en serie/film kijken. OS windows, versie maakt niet uit.
Vanwege een NAS is opslag niet zo belangrijk. Een optische drive, is dat tegenwoordig nog nuttig/handig/nodig? Via NAS, USB kan het een en ander uitgewisseld worden. Zullen geen games op komen.

Wat is je budget?
Budget van €750, kan €150 hoger wanneer dit een laptop oplevert die langer meegaat. Naast een iPhone 6 is er ook een gamingdesktop aanwezig. Dus gebruik is zeer beperkt en prijs dus liever lager dan hoger.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Zelden tot nooit (<12x per jaar).

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Geen medion/lenovo/peaq. Slecht gevoel bij. Is subjectief! Dus mocht je zeggen, joh die medion is wel goed, vergelijkbaar én €200 goedkoper... dan ben ik om.

Ingesteld
€400-€825
Geen medion/lenovo/peaq.
Qwerty
15.6 inch
1920*1080
SSD
5Ghz ondersteuning
Numeriek toetsenbord

Dit geeft mij 22 resultaten... en nu?

CPU zie ik i3, i5 en i7 - bij cpuboss zijn ze allemaal erg vergelijkbaar.
GPU maakt weinig uit denk ik zo.
LCD-paneel IPS heeft de voorkeur (is mooier toch?), maar paneel is bij veel niet ingevoerd. Is IPS 't waard?
Welke CPU architectuur geniet de voorkeur? Is Skylake goed of beter een broadwell pakken?
Tweede scherm kunnen aansluiten zou top zijn!

Met bovenstaande vragen beantwoord komt er vast maar een handje vol laptops uit en dan is denk ik van een winkel kiezen en niet zozeer de laptop (oa coolblue, afuture, yorcom, alternate staan positief te boek voor mij).

Hartelijk dank aan degene die hier zijn of haar tijd voor mij aan wilt spenderen!!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Persoonlijk zou ik wel een lenovo nemen, zakelijk hebben we er daar stapels van en die zijn prima. Acer aspire-serie zou ik verre van blijven, al scheelt het wel als je je laptop op z'n plek laat staan dus als je een erg goede deal vindt, misschien.

Zelf ben ik een hp envy fan en zou uit je lijstje die nemen, maar er is weinig mis met de rest van de laptops op je lijstje. Je zult zelf keuzes moeten maken: touchscreen, dvd brander, verlicht toetsenbord, dat soort zaken wenselijk? Lichtgewicht fijn of maakt dat niet uit?

Kun je niet eens naar de mediamarkt ofzo en daar naar de laptops gaan kijken? Zie je ze in het echie staan, misschien vind je het design van toshiba wel minder, of sommige schermen te glimmend, ik noem maar wat.

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:08

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Wil je perse een 15 inch?
Voor op de bank zou je ook kunnen kijken naar een light&thin 13 inch. ook met 1080p en al je overige eisen. Laptops zijn stukje lichter en makkelijker hanteerbaar naar mijn mening

Asus Zenbook bijvoorbeeld (deze heeft wel een minder sterke processor. Maar i.c.m. de ssd merk je daar weinig van voor de taken die jij wil uitvoeren er mee)

of een

Lenovo Yoga 14 inch

[ Voor 12% gewijzigd door Chrosser op 12-09-2016 11:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
@ dragon2, zijn die aspire's dan zo fragiel? Voor 569 een i5 lijkt mij een prima deal. Maar ik ben een leek :P

Kan je me vertellen waarom je HP envy fan bent? Heb niks voor/tegen HP in ieder geval.
Touchscreen niet, dvd is denk ik niet nodig, verlicht kan handig zijn, niet over nagedacht. Verschil tussen 1.96 of 2.4kg vind ik verwaarloosbaar.

@ Chrosser, ja 15 inch is wel echt de wens. 17 gehad en dat is nu te lomp, 13 in actie gezien en dat is 'em net niet er is namelijk geen numeriek toetsenbord en die zal veel actie zien vanwege excel.
Die Yoga is wel echt gaaf trouwens!!

Ik ga nog wat verder rond snoepen, heb nog wat onbeantwoorde vragen.

• biglia
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-11 23:23
IPS is veel waard. De kijkhoeken zijn veel beter, zeker op de bank als je niet altijd even recht voor je scherm zit. Verder moet je nadenken of je een mat of glanzend scherm wil.

Zelf heb ik ook de Envy, maar niet die uitvoering in je overzichtje, maar wel met een i5 processor.

Verwijderd

Acer en HP is rommel (weet ik door ervaring, beide zijn 2 jaar mee gegaan). Heb even een Lenovo gehad, maar deze omgeruild voor een Asus. Top apparaat! Ik heb er nu 3 jaar een met 17 inch en i3 processor en heeft echt al uren gedraaid. Niet kapot te krijgen. Alleen nieuwe accu maar dat hoort erbij. NB: 17 inch is zalig, ook op de bank.

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Met HP heb ik al jaren goede ervaringen. Zowel op werk als prive. Mijn huidige HP is een envy 17", top ding. Op werk hebben we diverse pavillions en probooks gehad, geen issues (naast lomp gedrag van enkele medewerkers) behalve 1 pavillion die te warm werd (op zich is dat wel een bekend issue bij hp). Pavillions zijn geen business laptops natuurlijk dus 1 stuks uitval is niet vreemd. De pro books nooit iets mee gehad volgens mij.

Mijn eigen eerste HP pavillion 17" staat bij m'n vader, kwam van XP af kan helaas niet naar win 10 ivm grafische chip. Maar doet het dus nog steeds. Zelf nog 2 stuks oude 18" HP pavillion laptops staan, 1 wordt nu alleen wat te warm (c2d en de eerste c2q zo ongeveer, beide komen van vista af en draaien nu win 10).
Enige issue dat ik met HP had was dat de gpu van een HP Pavilion tx2500 'smolt' een paar maanden nadat ik hem verkocht had, die nvidia serie was brak dus niet alleen een probleem bij HP. Mijn eerdere tx1000 had die chip niet dus geen probleem. Dat ware gave laptopjes trouwens, hun tijd ver vooruit en best lijkend op de 12" acer switch die nu voor m'n neus staat :)

Acer aspire staan historisch gezien niet bekend om goede bouwkwaliteiten nee. Acer travelmates zijn/waren de goede laptops, vergelijkbare bouwkwaliteit als ibm thinkpads enzo. Mijn eigen aspire bijvoorbeeld is 3x teruggeweest in de eerste 3 maanden wegens flex in de behuizing dat bij vervoer backlight issues gaf plus firewire en usb poorten die letterlijk uit elkaar vielen enzo.

Verwijderd

Zelf goede ervaringen met HP. Asus vind ik ook een goed merk. Nog een tijd acer gehad maar dat was huilen met de pet op.

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:52
Ik heb zelf een HP Envy 15inch, erg tevreden over. Asus is over het algemeen ook erg degelijk. De Lenovo's zijn ook erg aantrekkelijk, dus zou hier wel naar kijken.
Ik zou trouwens ook in de pricewatch het filter op de SSD's uitzetten. Een HDD-->SSD conversie kun je prima zelf doen. Misschien filter je nu wel een ontzettend goeie laptop weg omdat die toevallig een HDD heeft i.p.v. een SSD.

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:30

WCA

Alle merken hebben zo hun sterke en minder sterke modellen. Ik zou niet erg kijken naar 'dit merk is slecht' of 'dit merk is goed'. Gewoon kijken naar de kwaliteit van individuele modellen.

lenovo heeft bijvoorbeeld een keisterke zakelijke lijn (thinkpad), maar hun lager geprijsde consumentenspul valt wat tegen. In de high end doen ze het dan weer redelijk goed.

Asus is overall prima spul voor een goeie prijs, maar er zitten ook een paar echt rotte modellen tussen.

Share and Enjoy!

Pagina: 1