Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Vraag

• Mark22
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18-09 23:27
Ik heb een tijdje geleden al eens een topic aangemaakt, maar ik zag op internet dat er allemaal nieuwe midrange smartphones aankwamen *O* en dus heb ik besloten om toch maar te wachten. Mijn huidige toestel houdt het niet lang meer vol na 2.5 jaar :N . Dus langer dan een maand kan ik eigenlijk niet wachten

Ik zoek een?
Toestel met de volgende eisen:
-5.0-5.5 inch full-HD. QHD mag ook als de accuduur maar goed blijft.
-32GB opslag. 16GB mag ook als ie aan alle andere eisen voldoet.
-SD-slot bij 16&32GB
-3GB RAM
-Accu die met mijn gebruik een dag door kan komen.
-Qua afmeting ongeveer 142x72x7mm. Maximaal 153x76x9mm
-Moet Android 7.0 krijgen/hebben, Android 8 zou ook heel fijn zijn d:)b
-Maximaal €350, ik kijk ook bij €400 want er zou zomaar eens een korting kunnen zijn :)
-Toekomstbestendig, dus dingen als 800Mhz band, NFC, 5Ghz wifi, fast-charging en vingerafdrukscanner zijn zeer welkom, vooral dat laatste :Y

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Vooral social media en internetten, maar ook simpele spelletjes (speel ik niet veel, alleen als ik me verveel). Verder af en toe foto's/filmpjes maken.

Wat heb je zelf al gevonden?
Huawei P9 Lite:
+CPU, prijs, accu
-Camera, 16GB, plastic achterkant

OnePlus 3:
+Hardware, accu, camera, scherm, software
-Grootte, prijs

Huawei Nova:
+Goede all-rounder
-CPU & GPU, prijs

ZUK Z2:
+Goede hardware, accu, prijs
-Importeren (maar kan via EU), geen volledige 4G ondersteuning

Lenovo P2:
+Prijs/kwaliteit, accu
-Pas in november te koop, dus het is nog even wachten op accessoires en reviews

Honor 8:
+Goede hardware, design, camera, accu
-Prijs

Xiaomi Redmi Note 4
+Hardware, prijs (over accu en camera moet ik nog even opzoeken)
-Importeren (maar kan bij iBuygou via EU), geen volledige 4G ondersteuning

LeTV Leeco Le Pro 3
+Hele goede hardware, volledige 4G
-Nog niet te koop, dus ook bij deze is het nog even wachten op reviews en accessoires, niet echt een bekend merk bij mij

[ Voor 92% gewijzigd door Mark22 op 09-10-2016 15:55 ]

Alle reacties

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:33

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Waarom gewoon geen Nexus 5x?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Mark22
Die wilde ik eerder dus al nemen, echter is deze ook aan de grote kant (al helemaal met bookcase), is de accu niet geweldig (volgens vele reviews dan) en heeft ie 2GB RAM waardoor hij niet echt futureproof is lijkt mij. Alhoewel is de camera, software en de prijs wel weer goed...

• kelly.hipolito
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-09 23:27
Mark22 schreef op zondag 11 september 2016 @ 20:08:
Welke vragen heb je hier nog over?
ik ben van plan om een KPN prepaid te nemen: https://www.kpn.com/prepa...:t=banner:f1=videooverlay. Maar kan dit wel met een Xiaomi Redmi 3s? Anders lijkt mij dat toestel ook wel interessant namelijk.
De Redmi 3S werkt hier naar behoren met een KPN kaartje.
Echter de Redmi 3S past niet in jouw plaatje, als ik jouw "Toestel met de volgende eisen" bekijk.

Voorts moet je met een Redmi 3S aan de slag gaan met unlocken en ROM's flashen,
daar de Redmi S3 standaard komt in de Chinese uitvoering. Of met een beetje pech met een ROM vol rommel.

Echter. Voor een laag bedrag en wat inzet inzake unlocken en ROM's heb je voor heel weinig geld een erg leuke telefoon. :)

• moh.moh
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik zie Vivo X7, MI5, ZUK Z2, Z11 mini, maar verder niet echt iets spannends... Wat zie je verder zelf als mogelijkheden? (http://www.kimovil.com/en....1500,f_min_dr+value.3072) Ga er maar vanuit dan de prijzen hier; minimum prijzen zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door moh.moh op 11-09-2016 20:41 ]

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 00:38
Wellicht OnePlus 3? Wel boven je budget maar dan heb je wel een highend toestel voor een midend prijsje. Ik ga hem zelf in iedergeval halen!

• Mark22
Puddi Puddin schreef op zondag 11 september 2016 @ 21:08:
Wellicht OnePlus 3? Wel boven je budget maar dan heb je wel een highend toestel voor een midend prijsje. Ik ga hem zelf in iedergeval halen!
Die is te groot en zal zeker niet comfortabel in mijn broekzak passen, dus helaas :-(
kelly.hipolito schreef op zondag 11 september 2016 @ 20:36:
[...]

De Redmi 3S werkt hier naar behoren met een KPN kaartje.
Echter de Redmi 3S past niet in jouw plaatje, als ik jouw "Toestel met de volgende eisen" bekijk.

Voorts moet je met een Redmi 3S aan de slag gaan met unlocken en ROM's flashen,
daar de Redmi S3 standaard komt in de Chinese uitvoering. Of met een beetje pech met een ROM vol rommel.

Echter. Voor een laag bedrag en wat inzet inzake unlocken en ROM's heb je voor heel weinig geld een erg leuke telefoon. :)
Ik ga liever niet bezig met unlocken en dat soort zaken. Dat is ook de reden waarom ik eigenlijk geen chinaphone wil. Maar ik zag dat bol.com hem te koop had met nederlands en playstore geïnstalleerd als ik het goed las. Maar is dit genoeg om een normaal functionerend toestel in nl te hebben?

[ Voor 56% gewijzigd door Mark22 op 11-09-2016 21:50 ]

• kelly.hipolito
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-09 23:27
Mark22 schreef op zondag 11 september 2016 @ 21:44:
Ik ga liever niet bezig met unlocken en dat soort zaken. Dat is ook de reden waarom ik eigenlijk geen chinaphone wil.

Maar ik zag dat bol.com hem te koop had met nederlands en playstore geïnstalleerd als ik het goed las. Maar is dit genoeg om een normaal functionerend toestel in nl te hebben?
De Redmi S3 met 32 GB aan opslag ruimte staat op Bol.com voor E 229,99,- te koop.
Verkoop gaat via tussenpersoon Lifetronix en niet Bol.com.

Voor $ 134,90,- haal je bij Ali een 'gouden ongeopend exemplaar' Redmi 3S met 32 GB op.

Makkelijk verdiend door Lifetronix.
Mocht Lifetronix leveren 'met nederlands en playstore geïnstalleerd' dan hebben ze het toestel zelf geunlocked en voorzien van de Xiaomi.eu ROM. Daar Xiaomi niet levert in Nederland, dit niet in de standaard Xiaomi ROM zit en community initiatief Xiaomi.eu als enige een Nederlandstalige ROM heeft.

Mocht je ondanks je telefoon eisenpakket alsnog geïnteresseerd zijn.
Dan zou ik vanuit het Tweakers gedachtegoed kiezen voor de Ali optie.
Het bespaart een hoop en met een beetje moeite kun je makkelijk zelf de Xiaomi.eu installeren.

• Mark22
kelly.hipolito schreef op zondag 11 september 2016 @ 22:24:
[...]
Mocht je ondanks je telefoon eisenpakket alsnog geïnteresseerd zijn.
Dan zou ik vanuit het Tweakers gedachtegoed kiezen voor de Ali optie.
Het bespaart een hoop en met een beetje moeite kun je makkelijk zelf de Xiaomi.eu installeren.
Ik denk dat ik het dan liever op een toestel hou waar ik niks speciaals aan hoef te doen, dus iets als de toestellen die ikzelf al genoemd had. Tenzij iemand nog een ander heeft die aan mijn eisen voldoet.

Verwijderd

Spijtig dat het formaat beperkt is. De nieuwe Motorola Z Play heeft alles wat je vraagt, maar is 5,5".
De Huawei P9 Lite zou een goede keuze zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2016 07:20 ]

• Puddi Puddin
Mark22 schreef op zondag 11 september 2016 @ 21:44:
[...]
Die is te groot en zal zeker niet comfortabel in mijn broekzak passen, dus helaas :-(
Valt in principe mee. Ik heb zelf de honor 5x die ongeveer dezelfde afmetingen als de oneplus heeft. Het is wennen maar bij mij zit hij prima in de broekzak. Een telefoon zonder 5.5 inch is gigantische moeilijk vandaag!

• Mark22
Puddi Puddin schreef op maandag 12 september 2016 @ 08:01:
[...]

Valt in principe mee. Ik heb zelf de honor 5x die ongeveer dezelfde afmetingen als de oneplus heeft. Het is wennen maar bij mij zit hij prima in de broekzak. Een telefoon zonder 5.5 inch is gigantische moeilijk vandaag!
Ik had hier een rekenmachine liggen en ik heb even gemeten hoe groot die was, om een indruk te krijgen hoe groot 5.5inch ongeveer is. Hij bleek ongeveer 150x80x10mm te zijn. Als ik zit heb ik er geen last van en ik denk dat het met een relatief dunne bookcase het opzich wel zou kunnen. Maar dan blijf ik alsnog met de €399 zitten, wat eigenlijk €50 boven mijn maximale budget is. Tenzij iemand een kortingscode voor mij heeft O-)

De OnePlus 2 is trouwens binnen budget, en voldoet alsnog aan al mijn eisen. Alleen is deze al een jaar oud. Is het dan nog een goed idee om €80 te besparen voor een qua specs minder, maar toch goed toestel te gaan?

[ Voor 76% gewijzigd door Mark22 op 09-10-2016 15:25 ]

• wiemelen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-11 12:10
Ik heb net een BQ Aquaris X5 plus besteld.
Kan je dus nog geen review geven, maar voldoet zo ongeveer aan al je eisen.
Er is ook nog de BQ Aquaris M5 als alternatief.

• Puddi Puddin
Mark22 schreef op maandag 12 september 2016 @ 15:26:
[...]

Ik had hier een rekenmachine liggen en ik heb even gemeten hoe groot die was, om een indruk te krijgen hoe groot 5.5inch ongeveer is. Hij bleek ongeveer 150x80x10mm te zijn. Als ik zit heb ik er geen last van en ik denk dat het met een relatief dunne bookcase het opzich wel zou kunnen. Maar dan blijf ik alsnog met de €399 zitten, wat eigenlijk €50 boven mijn maximale budget is. Tenzij iemand een kortingscode voor mij heeft O-)

De OnePlus 2 is trouwens binnen budget, en voldoet alsnog aan al mijn eisen (behalve grootte natuurlijk, maar ik moet even iets zien te vinden waarmee ik kan weten of een 5.5inch toestel nog wel comfortabel past). Alleen is deze al een jaar oud. Is het dan nog een goed idee om €80 te besparen voor een qua specs minder, maar toch goed toestel te gaan?
Inderdaad. Dan is de Oneplus Two ook geen goede keuze.. Batterij is matig eerder een soort van flop. Ohja en je hebt een invite nodig. Wat je kan doen is door sparen of kijken naar een heel ander toestel. De oneplus 3 is je geld zeker waard... Helemaal voor die prijs. Wat je kan doen is naar de mediamarkt gaan en kijken hoe de Huawei P9 plus in je zak/hand past veel toestellen hebben dezelfde afmeting (op een paar mm na).

• Mark22
Puddi Puddin schreef op maandag 12 september 2016 @ 21:00:
[...]

Inderdaad. Dan is de Oneplus Two ook geen goede keuze.. Batterij is matig eerder een soort van flop. Ohja en je hebt een invite nodig. Wat je kan doen is door sparen of kijken naar een heel ander toestel. De oneplus 3 is je geld zeker waard... Helemaal voor die prijs. Wat je kan doen is naar de mediamarkt gaan en kijken hoe de Huawei P9 plus in je zak/hand past veel toestellen hebben dezelfde afmeting (op een paar mm na).
Kun je de toestellen daar gewoon even los in je hand hebben dan? In MM Leeuwarden (dichtstbijzijnde) zit er zo'n beveiligingskabel aan vast waardoor ik m niet echt in m'n broekzak kan doen.

[ Voor 17% gewijzigd door Mark22 op 12-09-2016 21:07 ]

• Puddi Puddin
Mark22 schreef op maandag 12 september 2016 @ 21:02:
[...]

Kun je de toestellen daar gewoon even los in je hand hebben dan? In MM Leeuwarden (dichtstbijzijnde) zit er zo'n beveiligingskabel aan vast waardoor ik m niet echt in m'n broekzak kan doen.
Dan wordt het zeker moeilijk.. Ik ben zelf van mn Honor/Huawei afgestapt. Puur vanwege de software, niet de uiterlijk maar puur hoe slecht de software draaide op m'n 5x.

• Mark22
Puddi Puddin schreef op maandag 12 september 2016 @ 21:09:
[...]

Dan wordt het zeker moeilijk.. Ik ben zelf van mn Honor/Huawei afgestapt. Puur vanwege de software, niet de uiterlijk maar puur hoe slecht de software draaide op m'n 5x.
Software maakt mij niet uit, zolang het maar stabiel draait en het nog voor in ieder geval een jaar updates krijgt. Als ik in de pricewatch mijn eisen invoer kom ik op de OP3 uit (als ik de prijs naar €400 doe). Ook de Honor 8 komt er dan nog bij alleen die is ook €400. Echter is mijn maximum budget echt €350 dus ik zal moeten wachten op een actie. of een toestel nemen die wat minder is qua specs maar wel binnen budget. het is een kwestie van even afwachten denk ik.

[ Voor 9% gewijzigd door Mark22 op 12-09-2016 21:16 ]

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
General Mobile GM 5 Plus zit volgens mij ook aardig in de eisen.

• Mark22
sambalbaj schreef op maandag 12 september 2016 @ 21:16:
General Mobile GM 5 Plus zit volgens mij ook aardig in de eisen.
Ziet er opzich wel interessant uit. Maar wel wat aan de brede kant en ik kan niet zoveel accessoires vinden, maar wel 1 om in de gaten te houden.

• Mark22
Ik heb even gekeken en ik heb m'n eisen en gevonden toestellen wat aangepast, het leek me een beetje onnodig om een heel nieuw topic aan te maken dus ik gebruik deze weer :)

Maar ik vroeg me af; Ik zie dat de ZUK Z2: http://www.gearbest.com/cell-phones/pp_364275.html niet de 800Mhz band ondersteund. Ik gebruik momenteel 3G op m'n oude toestel en ik vind dat snel genoeg, maar werkt 3G (van KPN) wel gewoon of mist de band daarvoor ook op de Z2? Anders lijkt ~€275 (incl. importkosten etc.) een hele goede prijs. (ik zit nu op internet op te zoeken hoe 3G werkt, maar ik vraag het alvast even).

En anders deze misschien: https://ibuygou.com/p-xia...gb-ram-64gb-rom-8548.html
Of deze: http://www.banggood.com/L...ign=12&utm_content=219346

[ Voor 33% gewijzigd door Mark22 op 09-10-2016 15:34 ]

Pagina: 1