Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FramesPerSecond
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 05-09 22:16
Hi Tweakers,

Telkens als ik een wat zwaarder programma laad (Bijvoorbeeld League of Legends, Xsplit, OBS, Overwatch) gaat mijn muis ineens heel traag. Hij zweeft dan langzaam over het scherm heen in plaats van direct ter plaatse zijn zoals gewoonlijk.

Windows 10 64 Bit Pro
SteelSeries Kinzu V3 (Muis zelf)
SteelSeries Engine 3 (Software van de muis, laatste versie)
Laatste drivers van Nvidia

Ik heb dus al geprobeerd alle drivers te updaten en de USB te verplaatsen, maar dat werkte allemaal niet. Iemand anders nog ideeen? Bedankt!

Gr, FPS

Beste antwoord (via FramesPerSecond op 11-09-2016 19:23)

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ontkoppel alle USB apparaten eens en zorg er voor dat er geen hub o.i.d. tussen zit. Kijken of dat uitmaakt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
...misschien is je computer gewoon niet snel genoeg en ligt het niet aan je muis? Maar dat weten we niet als jij alleen maar deelt welke muis je hebt.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FramesPerSecond
Hahn schreef op zondag 11 september 2016 @ 19:05:
...misschien is je computer gewoon niet snel genoeg en ligt het niet aan je muis? Maar dat weten we niet als jij alleen maar deelt welke muis je hebt.
Muis werkt uitstekend, het is alleen in die gevallen waar een zwaar programma wordt geladen.

Processor: i7 4790
GPU: GTX 1070

Programma's worden geladen vanaf een Samsung EVO 840 SSD.

Wat kan ik nog meer delen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Alles wat je maar kan bedenken, bijvoorbeeld heeft het ooit goed gewerkt of is dit altijd al geweest? Welke programma's draaien er nog meer? Wat gebeurt er met je resources als je die zware programma's opstart? Zit je geheugen misschien vol?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FramesPerSecond
Hahn schreef op zondag 11 september 2016 @ 19:08:
Alles wat je maar kan bedenken, bijvoorbeeld heeft het ooit goed gewerkt of is dit altijd al geweest? Welke programma's draaien er nog meer? Wat gebeurt er met je resources als je die zware programma's opstart? Zit je geheugen misschien vol?
Het heeft altijd goed gewerkt, maar sinds kort is het begonnen. Niet na een bepaalde drivers update of iets dergelijks, gewoon random.

Processor komt niet boven de 40% belasting uit bij het opstarten van bijvoorbeeld OBS, ook het geheugen heeft nog zo'n 12GB vrij (16GB totaal).

Wat bedoel je precies met resources?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Processorbelasting, hardeschijfgebruik, geheugengebruik, dat is allemaal resources.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FramesPerSecond
Hahn schreef op zondag 11 september 2016 @ 19:13:
Processorbelasting, hardeschijfgebruik, geheugengebruik, dat is allemaal resources.
Oke, die zijn dus allemaal ruimshoots vrij. Lijkt me dus dat het daar niet aan kan liggen. Nog andere dingen die ik kan proberen? En bedankt voor je hulp btw :)

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Ontkoppel alle USB apparaten eens en zorg er voor dat er geen hub o.i.d. tussen zit. Kijken of dat uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FramesPerSecond
sypie schreef op zondag 11 september 2016 @ 19:19:
Ik kan nu OBS opstarten zonder dat ik lag in m'n muis krijg, thanks! Bij League of Legends doet hij dit nog wel, maar wellicht dat dit niet oplosbaar is? Anyway, ik ben hiermee voldoende geholpen, bedankt allebei :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Waar lag het uiteindelijk aan? USB-hub?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FramesPerSecond
Hahn schreef op zondag 11 september 2016 @ 19:25:
Waar lag het uiteindelijk aan? USB-hub?
Nee, die heb ik namelijk niet. Maar ik merk dat een aantal van de poorten op mijn moederbord (MSI Z97 Gaming 5) niet helemaal lekker lopen. Zo zijn er een aantal waar mijn webcam niet in kan (dan crasht de hele computer) en dus ook een aantal waar mijn muis niet vrolijk van wordt... Tja heel raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Wanneer je nu de laatste versie van de drivers van je moederbord chipset hebt probeer dan eens de een-na laatste versie, wellicht helpt dit ook nog een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FramesPerSecond
sypie schreef op zondag 11 september 2016 @ 22:36:
Wanneer je nu de laatste versie van de drivers van je moederbord chipset hebt probeer dan eens de een-na laatste versie, wellicht helpt dit ook nog een beetje.
Dankje, ik zal het proberen.
Pagina: 1