Toon posts:

zwarte schermen - hardwarefout?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal!

Ik heb een vraag: ik heb 1,5 maand geleden een nieuwe laptop gekocht (HP Pavilion 15-au029nd: http://store.hp.com/Nethe...d=X3N50EA&opt=ABH&sel=NTB).

Nu deed deze het volgens mij prima tot een BIOS-update die vastliep tijdens de update en pas na 2x wilde installeren. Sindsdien heb ik last van zwarte schermen voordat het opstartproces begint, ca zo'n 1-2 keer per week. Ook had ik een keer en wit scherm, vlak na het opstarten (en vlak voor normaal het inlogscherm komt).

Ik heb gebeld met de HP Store en zij wilde me eerst een nieuwe laptop aanbieden, maar de man van de technische dienst wilde eerst een andere optie proberen, namelijk het resetten van de BIOS. Daarvoor kon ik namelijk de BIOS niet eens in! Nu lijkt zijn oplossing redelijk te helpen (tot nu toe geen zwarte schermen, maar ik blijf angstig), maar ik ben erg bang dat er ergens een procesorfout in deze laptop zit die me later nog parten gaat spelen.

Is dat een reele angst? Kan ik mijn laptop beter omruilen voor een nieuwe wegens hardwareproblemen of is er niets aan de hand en was dit een installatiefoutje?

Ik hoor het graag van de experts ;)
Groetjes,

Joyce

Alle reacties

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Draai de verschillende stresstests (vooral geheugen en processor) om de hardware onder stress te testen. Laat deze natuurlijk een lange tijd lopen (een nachtje, bijvoorbeeld), zodat je zeker bent dat de hardware ok is. Faalt ie, kun je de laptop omruilen.

Nou ja! Check dan gelijk ff mijn V&A! 🛒
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:24
hij dient naar behoren te werken. skip het testen en omruilen die handel

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Cardinal schreef op maandag 12 september 2016 @ 01:39:
hij dient naar behoren te werken. skip het testen en omruilen die handel
Maar hij werkt nu toch weer naar behoren?

Nou ja! Check dan gelijk ff mijn V&A! 🛒
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron