Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

MacBook Air of toch een alternatief

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Jeroen.88
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 28-09-2016
Mijn Samsung laptop 13" van 3,5 jaar heeft het begeven en ik ben opzoek naar iets nieuws.
...
Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Voor mijn werk gebruik vooral office en programma's als Photoshop. In mijn vrije tijd game ik af en toe, maar dat hoeft niet met de allerbeste graphics. Het zijn vooral games als. Bijvoorbeeld Football Manager, Cilvizatiom en City Skylines. Daarnaast gebruik ik de laptop ook voor series en films.

Ook wil ik graag een sdd omdat ik snel wil kunnen opstarten.

Wat mag je laptop gaaqn kosten?
Mijn budget ligt op ongeveer €1.000,-.
Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Omdat ik vaak onderweg ben en naar het buitenland ga, lijkt mij 13.3/14 inch het handigst. Mocht het echt zoveel beter zijn dan is 15,6" ook mogelijk, al heeft het niet mijn voorkeur.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
De nieuwe MacBook Air van 13" (2016) vind ik interessant omdat ik er van iedereen in mijn omgeving goede verhalen over hoor en ook een lange batterijduur heeft. Daarnaast heb ik ook een IPhone en IPad, dus het kan ook handig zijn. Via de Pricewatch heb ik ook deze gevonden:

pricewatch: HP Envy 13-d125nd

pricewatch: Asus ZenBook UX310UA-FC062T

pricewatch: Lenovo Ideapad 710S-13ISK 80SW006AMH

Ik hoor graag jullie advies, of wellicht betere opties.

[ Voor 11% gewijzigd door Jeroen.88 op 11-09-2016 13:57 ]

Alle reacties

• m0h4life
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-11 20:36
wellicht vind je deze ook wel interessant:
pricewatch: Lenovo Yoga 710-14ISK 80TY005CMH

Ik heb deze afgelopen week ontvangen en ik moet zeggen dat ik er tot nu toe nog zeer tevreden mee ben, met een prijs van €899,- is het de goedkoopste uit jouw selectie maar kwa specificaties toch een van de betere.
Het toetsenbord typt fijn, toetsen hebben relatief veel travel voor een laptop. Enig nadeel is dat de rechter shift op een rare plaats zit, maar dat is gewenning.

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Jeroen.88 schreef op zondag 11 september 2016 @ 13:48:
Voor mijn werk gebruik vooral office en programma's als Photoshop. In mijn vrije tijd game ik af en toe, maar dat hoeft niet met de allerbeste graphics. Het zijn vooral games als. Bijvoorbeeld Football Manager, Cilvizatiom en City Skylines. Daarnaast gebruik ik de laptop ook voor series en films.
Let op dat al je software dan ook beschikbaar moet zijn voor OS X en je licentie moet ook werken voor die versie van de software. Dat is niet altijd vanzelfsprekend.

Een nadeel van de MacBook Air is dat deze erg weinig rekenkracht heeft. Alles wordt opgeofferd voor batterijduur en om de boel zo koel mogelijk te laten draaien.

Om een beetje fijn een game te draaien heb je toch echt een videokaart nodig. Ingebouwde graphics zijn simpelweg niet voldoende.

Deze HP Elitebook 840 G2 voldoet misschien aan je wensen: pricewatch: HP EliteBook 840 G2 J8R94EA

Deze heeft een Full HD scherm, Core i5-5300U, 8GB RAM en een Radeon R7 M260X als videokaart. Opslag is een 256Gb SSD. De laptop is 14 inch formaat.

De bouwkwaliteit van de Elitebook serie is goed, dat is ook fijn als je de laptop veel meeneemt als deze daar tegen kan.

Never mind, de PW zat er flink naast met prijs van die laptop.

Toch blijft een beetje stevigheid wel fijn bij het slepen: pricewatch: Dell Latitude E5470-XMT2V

Of: pricewatch: HP ProBook 640 G2 T9X02ET

Met de wensen voor formaat en je budget zal je het toch moeten doen met de geïntegreerde graphics.

[ Voor 15% gewijzigd door CMD-Snake op 11-09-2016 16:09 ]

• Jeroen.88
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 28-09-2016
Dankjulliewel voor de tips. Ik ga er goed over nadenken. De Yoga vind ik ook een goede optie, lees alleen dat de Yoga en Lenovo nog al eens storingen heeft. Heb jij daar ook last van Stefspee? En hoe is de accuduur?

Ik weet inderdaad dat ik voor grote games een andere kaart nodig heb, maar voor de laagste standen moeten deze het wel kunnen uithouden. Op een Mac kun je toch ook een versie voor Windows zetten?

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:20
Op een Mac kan je inderdaad Windows installeren echter verlies je door de slechte kwaliteit drivers die Apple mee levert een paar uur batterijtijd.

Helaas heeft de MBA een zeer slecht TN scherm waarmee je eigenlijk niet fatsoenlijk kan photoshoppen. Wil je dat, kies dan voor de Macbook 12" of de Macbook Pro, die beide uitgerust zijn met veel betere schermen.

Zou toch nog eens verder kijken, bijvoorbeeld pricewatch: Lenovo Yoga Tab 3 Pro 80HE01B0NX of pricewatch: Asus Zenbook UX305FA-FB009H of pricewatch: HP Envy 13-d021nd

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• m0h4life
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-11 20:36
Jeroen.88 schreef op zondag 11 september 2016 @ 17:29:
Dankjulliewel voor de tips. Ik ga er goed over nadenken. De Yoga vind ik ook een goede optie, lees alleen dat de Yoga en Lenovo nog al eens storingen heeft. Heb jij daar ook last van Stefspee? En hoe is de accuduur?
Ik heb mijn laptop nog niet lang genoeg om daar een goed oordeel over te kunnen geven, tot nu toe heb ik echter nergens last van gehad.
De accuduur, met ongeveer 6 uur op één lading, vind ik toch best goed, vooral als daarvan zeker wel een uur of twee bestaat uit het installeren van allerlei programma's. Nu is ook dit natuurlijk nog niet voldoende getest omdat ik 'm nog maar zo kort in bezit heb.

Verder zijn er een groot aantal lenovo's aanwezig in mijn klas, daarvan hebben slechts twee problemen. Beide zijn overigens wel door eigen schuld.

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-11 21:40
Zelf eigenlijk meestal alleen macbooks gehad en als laptop toch wel een van de beste oplossingen. Wel via het werk een Lenovo gehad was weinig soeps (was een duurdere versie 1400+) maar toch mijn oude 1000 euro macbook was stukken beter in gebruik als mobile device.

CPU is meestal minder per euro dan een windoze machine maar goed dat krijg je terug in kwaliteit en lange accu duur. en als je veel onderweg ben heeft je laptop veel te lijden dus een beetje stevigheid is belangrijk Zou wel gaan voor macbook 13" en niet de air maar goed zie zijn ook weer een stukje duurder. Je heb er wel lang lol van de macbooks die ik thuis heb gaan 4+ jaar mee. En schuiven dan door naar de kids om nog een rondje mee te gaan. Als perse voor windows gaat ga dan voor de HP envy dezelfde kwaliteit bijna alleen de accu duur weet ik niet precies.
Pagina: 1