LPG nippel vast aan pomptoevoer..

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janzjanz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-08 15:50
Ik heb een LPG verloop nippel op mijn auto

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2w31heo.jpg

als ik deze met het smalle deel vastdraai op de auto zelf en daarna (met de andere kant van de schroef) de Belgische gaspomptoevoer eropdraai, krijg ik hem na het tanken niet meer los.

De nippel draait dan met het schroefdraad wel uit de auto, maar niet uit de toevoer. Daar blijft hij muurvast zitten en kan alleen met een waterpomp tang losgedraaid worden. Hoe verhelp ik dit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Misschien is de schroefdraad beschadigd. Of de schroefdraad voor de vulslang wijkt iets af van de norm (goedkope nippel)

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18:05
Ik heb er in het buitenland ook wel eens last van dat de nippel blijft hangen (maar dan aan de kant van de auto), dus er is standaard een tang in de auto voor dit soort gevallen, toch maar enkele keren per jaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

kendo schreef op zondag 11 september 2016 @ 14:05:
Misschien is de schroefdraad beschadigd. Of de schroefdraad voor de vulslang wijkt iets af van de norm (goedkope nippel)
Vermoed een van deze 2 als oorzaak. Verder iets minder strak vast draaien aan de pomp kant. en als hij vast zit een tik met de hamer zou misschien kunnen helpen.

Temperatuur verschil laat m klemmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElMacaroni
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20:49

ElMacaroni

Laat de zon maar komen!

Ligt aan de pomp. Bij 1 op de 4 pompen heb ik dat ook.
Waterpomptang bij hand houden en goedkoop blijven tanken ;-)

SE2200+14xSF170S & SE1500M+4xTSM-375

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:02

Daniel36

vernieuwde formule

Met FoxLenny en ElMacaroni: standaard tang en beide nippels (dld en Italië?) in de auto.
gewoon lekker tanken en dan desnoods ff met de tang losdraaien.
Pagina: 1