Kapotte videokaart iMac 2010

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rule
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-08 11:24
Beste tweakers,

Ik heb laatst een tweedehands (late 2009) iMac gekocht. Deze heeft het twee maanden goed gedaan tot de videokaart er mee ophield.

Mijn vraag is eigenlijk, kan iemand mij advies geven of het het waard is hier een nieuwe videokaart in te stoppen, en waar ik deze kan halen? Mijn vermoeden is dat dit erg duur is omdat hier een speciale kaart voor nodig is. Of dat ik deze ergens door kan verkopen voor de reserve onderdelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Denk dat je echt wat specifieker moet zijn. Is het nou een 2009 (titel) of 2010 (topicstart) iMac? Met wat voor videokaart?

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik een late 2009 iMac als primaire computer en het ding begint behoorlijk langzaam te worden.

YouTube op 1080p gaat niet vloeiend en de lagers v/d ventilatoren zijn versleten, wat een hoop lawaai geeft. Ze zijn al eens vervangen en nu moet dat dus weer.

Ik ben best wel klaar met dit ding. Als ik TS was zou ik 'm zsm verkopen voor onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:51

nelizmastr

Goed wies kapot

Rule schreef op zondag 11 september 2016 @ 12:34:
Beste tweakers,

Ik heb laatst een tweedehands (late 2009) iMac gekocht. Deze heeft het twee maanden goed gedaan tot de videokaart er mee ophield.

Mijn vraag is eigenlijk, kan iemand mij advies geven of het het waard is hier een nieuwe videokaart in te stoppen, en waar ik deze kan halen? Mijn vermoeden is dat dit erg duur is omdat hier een speciale kaart voor nodig is. Of dat ik deze ergens door kan verkopen voor de reserve onderdelen?
Hier op de V&A zetten en geen geld meer in steken. Beter ga je kijken voor een 2012 of later model.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rule
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-08 11:24
Bedankt voor de snelle reacties! Het is een late 2009 i5 2.66GHz, mijn fout in de topic titel.

Er staan nog best wel wat prive documenten op en deze moeten er eerst af voordat ik hem kan verkopen. De videokaart die erin zit weet ik niet precies, behalve dat het een 512mb kaart is. Als ik goed zoek op internet kan ik online nog kaarten vinden tussen de 200 en 300 dollar maar ik twijfel of dat een optie is. Wellicht dat iemand anders er inderdaad meer mee kan. Thanks