Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreatoX
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-05 18:21
Mijn vraag
Voor een openbare ruimte ben ik op zoek naar een oplossing om gasten toegang toegang te verlenen tot het netwerk, afgeschermd van het privé netwerk en met bevestiging van gebruikersvoorwaarden. Eigenlijk hetzelfde als bij bijvoorbeeld de Mc Donalds.

Nu weet ik dat er van die 'betaalde' Hotspot diensten zijn (http://www.hotspotsystem.com/), maar daar zit ik eigenlijk niet op te wachten. De gebruikers mogen vrij gebruik maken van Wifi en er is daarom geen betaling-optie (paypal oid) benodigd. Tevens wil ik daarvan niet afhankelijk zijn.

Daarom hoop ik dat er iets bestaat waarmee dit eenvoudig zelf op te zetten is. Bijvoorbeeld ingebouwd in een Router.
Weet iemand of er een Router bestaat waarmee dit te realiseren is?
Wanneer ik niet onder de Hotspot-dienst uitkom, dan liefst een Router met goed gast-netwerk mogelijkheden.

Relevante software en hardware die ik gebruik
In hetzelfde netwerk is een QNAP NAS aanwezig, TS-221. Wellicht bied deze nog een optie om iets op te zetten. Ik heb hier echter niets over kunnen vinden.

Er is geen PC aanwezig waarop bijvoorbeeld bepaalde software kan draaien.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Nog niets geprobeerd, alleen wat gezocht... het leek me verstandig eerst wat meer advies van jullie te verkrijgen.

Terzijde
Ik ben wel nieuwsgierig welk systeem er bij bijvoorbeeld Mc Donalds wordt gebruikt. Je komt dit wel vaker tegen...
Wie weet dat?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
OpenMesh
Meraki
etc.

Voordeel van OpenMesh is dat de licentiekosten in de koop zijn inbegrepen en dat het echt Plug and Play is. Je hoeft geen portal op te zetten of een server op te tuigen, zij doen dat al voor je. Bij Meraki ook, maar dan heb je wel een licentie nodig. Meraki is over het algemeen 3x zo duur, maar ik vind het slechts 1,5x zo goed als OpenMesh.

[ Voor 129% gewijzigd door Trommelrem op 11-09-2016 15:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MdBruin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-05-2024
Kijk naar een AP welke captive portal ondersteuning heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:16
Eén of meerdere Ubiquiti acces points met een Cloud Key die als controller en hotspot captive portal dienst doet.

[ Voor 3% gewijzigd door andy88 op 11-09-2016 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

AVM heeft deze mogelijkheid in een groot aantal Fritz! boxen zitten, inclusief een standaard "license agreement" (helaas niet aanpasbaar, maar de standaard agreement laat eigenlijk weinig te wensen over).

Private Hotspot on Fritz! Box

[ Voor 93% gewijzigd door Will_M op 11-09-2016 14:20 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blommie01
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-09 22:39
andy88 schreef op zondag 11 september 2016 @ 13:20:
Eén of meerdere Ubiquiti acces points met een Cloud Key die als controller en hotspot captive portal dienst doet.
Heb ik ook draaien en voldoet volledig aan de wensen van TS. Heb de software alleen op een server draaien. Hotspot functie die TS graag wil werkt prima.

Ps. Een router is geen AP. Zijn twee functies die niets met elkaar van doen hebben. Laat staan dat het goed kan werken als het in een apparaat zit. Heb dat nooit begrepen. Als je een losse router i.c.m. AP's neemt ben je veel flexibeler en kun je alles naar wens instellen.

[ Voor 24% gewijzigd door Blommie01 op 11-09-2016 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:18
ubiquiti acces points nemen samen met een edgerouter voor vlan switching en een server of cloud key.

privé netwerk op apart vlan van publieke netwerk zetten en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkroes
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09-09 18:01
De captive portal van pfSense voldoet aan de eisen. Hier kun je zelf volledig de pagina met voorwaarden aanpassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:19

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Captive portal is inderdaad het toverwoord om op te zoeken.
Met een beetje moeite had je hier genoeg topics over kunnen vinden.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.