Mag ik in Taakbeheer -broncontrole Wuaserv deactiveren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hobbyist-pc
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-08 13:05
Mijn vraag
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
.Windows 7 ..

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
.
In taakbeheer heb ik die Wuaserv ( update windows ) al eens gedeactiveerd ..en de proccessor gaat direkt naar 2 a 3 % . ipv nu 100%

Kan dat bij deactiveren (stoppen ) problemen geven of bij opstarten .Ben er bang voor dit zonder jullie advies dit te doen .

Met dank

Beste antwoord (via hobbyist-pc op 11-09-2016 14:02)

• noguru
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-08-2019
Ja dat de service weer opgestart wordt na een reboot is normaal. Je windows update werkt niet goed, uitschakelen is geen goede oplossing nog afgezien van het feit dat het niet permanent werkt. (want de service is wel definitief uit te schakelen)

Heb je de laatste rollup update gedownload en geïnstalleerd die Nielson heeft gelinkt? Dat zou het moeten oplossen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02:06

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Dit heeft niets met PMG te maken natuurlijk, maar met een brakke Windows installatie of andere software problemen. En waarom ga je niet gewoon door in je andere topic?

Maar heb je nu al eens een malware/virus scan gedraaid die mogelijk Windows Update blokkeert? Of Windows zelf even opnieuw geïnstalleerd?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Controleer je PC eens met software als Malware Bytes Anti Malware en Spybot: Search & Destroy.
Windows opnieuw installeren zou ik als uiterste redmiddel gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:55

br00ky

Moderator Harde Waren
Schopje naar WOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

En als je nou gewoon eens alle updates installeert? Over het algemeen vreet dit ding vooral geheugen als er updates binnen geharkt worden, en als dat er nogal veel zijn, kan je systeem daar wel even druk mee bezig zijn. Ik zou zeggen, installeer het eens en kijk dan hoe het er voor staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Laatst online: 23:21
Er van uitgaande dat je al wel Windows 7 met SP1 hebt draaien kun je ook de de laatste rollup update los downloaden en installeren:

https://support.microsoft.com/nl-nl/kb/3179573

Daarna eventueel nog nieuwe updates via WU installeren, maar dat zou een stuk vlotter moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hobbyist-pc
Beste,

Bedankt , alles gaat goed processor gaat naar 2 % maar wanneer ik terug opstart gaat alles goed maar bij de opstart wordt deze terug actief , moet dan deze Wuauserv telkens terug stoppen , is dit normaal
Dank

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• noguru
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-08-2019
Ja dat de service weer opgestart wordt na een reboot is normaal. Je windows update werkt niet goed, uitschakelen is geen goede oplossing nog afgezien van het feit dat het niet permanent werkt. (want de service is wel definitief uit te schakelen)

Heb je de laatste rollup update gedownload en geïnstalleerd die Nielson heeft gelinkt? Dat zou het moeten oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hobbyist-pc
Beste, ik begrijp echt niet de link van Nielson om dat vervelende "zoeken naar updates stop te zetten ,100 % processor .

Wie kan mij dat eens met eigen woorden uitleggen , want zomaar met commando's werken dat is echt niet mijn ding . Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Laatst online: 23:21
Het probleem wat je ondervindt komt omdat er inmiddels zoveel updates voor Windows 7 dat de ingebouwde windows update client over z'n nek gaat. Je kunt deze bijwerken met een nieuwere variant door deze met de hand bij te werken:

https://support.microsoft.com/nl-nl/kb/3102810

Daarna zou je WU weer moeten werken. Als alterantief kun je het eerder genoemde rollup pakket installeren, welke alle belangrijke updates bevat vanaf SP1 tot en met (in dit geval) Augustus.
Pagina: 1