Heeft mijn maat geprobeerd mij te hacken?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinowor
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 19-03-2024
Ik werd vanochtend wakker en ik zag een melding op mijn Macbook en iPhone dat mijn Apple ID op een nieuwe iPhone werd gebruikt en ik kreeg een verificatiecode van de "sleutelhanger".

Toen ik op mijn telefoon ging kijken zag ik allemaal foto's van mijn maat ineens en toen ik op WhatsApp keek zag ik dat hij rond 4 uur 's nachts nog bezig was en om 5 uur 's nachts had ik die verificatiecode gekregen.

Ik wil het niet geloven, maar hij heeft mij gewoon geprobeerd te hacken of niet?

Beste antwoord (via Zinowor op 15-09-2016 18:51)

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:27

bonzz.netninja

Niente baffi

Omdat hij alles wat in zijn macos/ios stond is gaan syncen met icloud en dat vervolgens weer naar jouw telefoon is gesynct?

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

Vraag het hem :) weten wij veel. Wat je beschrijft klopt iig niet lijkt mij, maar of je ' maat' (wat is een maat?) dat was. Misschien was er bij hem ook iets niet pluis

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinowor
Hij heeft het toegegeven, maar nu vraag ik me af waarom zijn photo's en contacten op mijn telefoon staan...

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

Omdat hij alles wat in zijn macos/ios stond is gaan syncen met icloud en dat vervolgens weer naar jouw telefoon is gesynct?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:45
Zinowor schreef op zondag 11 september 2016 @ 11:45:
Hij heeft het toegegeven, maar nu vraag ik me af waarom zijn photo's en contacten op mijn telefoon staan...
misschien een stomme vraag, maar waarom heeft hij je geprobeerd te hacken?

dan is het ook niet echt een vriend te noemen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Aggressor schreef op zondag 11 september 2016 @ 11:50:
[...]

misschien een stomme vraag, maar waarom heeft hij je geprobeerd te hacken?

dan is het ook niet echt een vriend te noemen?
Practical joke misschien?

En laten we het woord "hacken" achterwege laten. Waarschijnlijk waren er gewoon duidelijke vingerafdrukken te zien voor de code, of was de iPhone niet eens beveiligd...

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21-09 20:57

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Klaag je maat maar aan voor computerhuisvredebreuk. Hij heeft het toegegeven en er staan foto's van hem op je account.
En verander je wachtwoord als het nog kan.

Edit: sorry, bardi-1

[ Voor 33% gewijzigd door MedionAkoya op 11-09-2016 19:51 ]

Trein?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien inlog gegevens gedeeld om een gekochte App te downloaden. En heeft hij het later ook geprobeerd maar verkeerd ingevuld bij icloud ipv store.

Hij heeft toegegeven maar heeft hij niet aangegeven waarom en hoe?
Wat was zijn idee doel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08:03
Zoals MedionAkoya zegt; Dit valt onder computervredebruik (niet computerhuisvredebruik, bestaat niet). Ook wel Art. 138ab Sr (Wetboek van Strafrecht).

Je 'maat' kan je, als je hem als 'maat' wilt houden normaal verzoeken alles op te biechten wat hij gedaan heeft. Als je het over een andere boeg wilt gooien kan je hem aanklagen, hij heeft zelf namelijk al toegegeven dat hij het geweest is.

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bardi-1 schreef op zondag 11 september 2016 @ 19:44:
Zoals MedionAkoya zegt; Dit valt onder computervredebruik (niet computerhuisvredebruik, bestaat niet). Ook wel Art. 138ab Sr (Wetboek van Strafrecht).

Je 'maat' kan je, als je hem als 'maat' wilt houden normaal verzoeken alles op te biechten wat hij gedaan heeft. Als je het over een andere boeg wilt gooien kan je hem aanklagen, hij heeft zelf namelijk al toegegeven dat hij het geweest is.
Hij heeft het misschien wel toegegeven, maar als dat mondeling was is dat onmogelijk te bewijzen. Daarbij weet ik niet of TS voor een relatief klein incident als dit iemand voor de rechter wil slepen. Het is hoogstwaarschijnlijk praktischer om die vriend een preek te geven en de wachtwoorden te veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techrvw
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22-09 11:14

Techrvw

https://techrvw.com/ | TikTok

Verwijderd schreef op zondag 11 september 2016 @ 19:58:
[...]

Hij heeft het misschien wel toegegeven, maar als dat mondeling was is dat onmogelijk te bewijzen. Daarbij weet ik niet of TS voor een relatief klein incident als dit iemand voor de rechter wil slepen. Het is hoogstwaarschijnlijk praktischer om die vriend een preek te geven en de wachtwoorden te veranderen.
Ligt eraan of het een klein incident is. Als er gegevens gestolen zijn van de TS die later misbruikt worden is het ineens een veel groter incident. Denk hierbij misschien aan notities met wachtwoorden of codes, privé foto's die niet openbaar horen te zijn of privé e-mails.

Voor nu lijkt het een klein incident, maar het kan grote gevolgen hebben mocht er wat gestolen zijn en later misbruikt worden om TS misschien af te persen of te laten ontslaan bij zijn baas.

https://techrvw.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Waarom gaat iemand z'n eigen privé foto's syncen op het apparaat van een ander?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techrvw
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22-09 11:14

Techrvw

https://techrvw.com/ | TikTok

sambalbaj schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 00:17:
Zodra je inlogt op de iPhone op iCloud en je hebt fotobibliotheek aan dan gebeurt dit automatisch.

https://techrvw.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08:03
sambalbaj schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 00:17:
Als je niet precies weet wat je aan het doen bent, en synchronisatie instellingen niet blokkeert dan gebeurd dit automatisch.

AdGuard Home

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
-

[ Voor 100% gewijzigd door Firefly III op 21-10-2019 09:31 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaffeMaarten
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:16
Ligt er natuurlijk een beetje aan hoe goede vriend het is. In het ene geval kan je aanklachten indienen en het serieus opvatten.

In het andere (grappigere) geval....
Als ie nog ingelogd is met jouw account, op zijn iPhone, is het natuurlijk wel een mooie tegenreactie om via iCloud zijn iPhone op afstand te wissen. Moet je wel meteen daarna je wachtwoord veranderen, want daar lok je wel wat mee uit natuurlijk.
Vind je dat wat te ver gaan, kan je hem (de iPhone) in ieder geval laten piepen en via Find my iPhone in de gaten houden waar hij is.

[ Voor 1% gewijzigd door MaffeMaarten op 13-09-2016 12:07 . Reden: verduidelijking woordje "hem" ]

• Zinowor
bonzz.netninja schreef op zondag 11 september 2016 @ 11:48:
Dit is dus duidelijk wat er gebeurd is.

Wat betreft mijn "maat", eigenlijk gewoon ex-beste vriend, ik ga hem niet aanklagen want ik wil zijn leven niet verpesten en ik heb ook betere dingen te doen.

Ik ben een getrouwde man met dochter, dus ik heb er geen trek in om vijanden te maken. Ik vermoedde al een tijdje dat hij respectloze interesse in mijn vrouw had, maar ik had er nooit last van dus ik wist het niet zeker. Tot nu natuurlijk, want ik zou niet weten waarom hij anders in mijn iCloud probeerde te neuzen. Ik neem aan dat het hem niet om baby foto's ging, anders kon hij ook gewoon langskomen om een foto te maken. :?

Uiteraard walg ik nu van hem en wil ik absoluut niks meer met hem te maken hebben. Van dit type verraad wordt een mens gewoon echt misselijk en los van dat ik boos op hem ben (understatement) vind ik hem nu eigenlijk een eng persoon. Ver vandaan blijven imo.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22-09 22:51
Ik heb het nog niet gelezen in het topic maar het is aan te raden om 2factor authentication aan te zetten :). Voorkomt dit gezeik.

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Pagina: 1