Hallo Tweakers,
Ik heb onze server op de zaak vervangen door een HP DL380 G9 server.
Hierop heb ik VMWARE VPSHERE 6 geïnstalleerd ( VMware vSphere Essentials Kit )
In totaal 4 schijven 1 x TB in RAID 5 dus +- 3TB aan opslag waarvan op dit moment 1TB in gebruik
Daarnaast heb ik om te kunnen backuppen een Synology NAS RS815+ gekocht en geïnstalleerd met 3 x 4TB schijven in RAID5 dus 8TB netto opslag.
Ook heb ik 2 x 4TB externe HDD gekocht voor het maken van een offsite backup.
Als backup software heb ik Veeam Backup & Replication v9 standard aangeschaft.
Ondertussen de host ingericht met 5 VM's (4 x Server 2012 R2 standard + 1 x unix variant (VMBG van Mitel).
Op 1 VM heb ik VEAAM geïnstalleerd en geconfigureerd.
Op de Synology heb ik een shared folder aangemaakt, en deze in VEAAM toegevoegd onder backup repositories toegevoegd (CIFS).
Vervolgens een backup taak aangemaakt en dit werkt zeer goed en snel (echt een mooi product!)
Ook restoren werkt goed!
Nu zit ik alleen met het dillema hoe de off-site backup te regelen.
Optie 1: Ik sluit de 4TB USB schijf aan op de Synology en creeer in VEAAM een backup copy job en ga fysiek de schijven meenemen naar huis
Optie 2: Ik sluit de 4TB USB schijf aan op de Synology en backup dmv de Hyper Backup tool van de Synology
Optie 3: Ik sluit de 4TB USB schijf aan op de Synology DS214+ welke ik thuis heb staan en ga VEAAM inrichten om hier naar toe te backuppen
Optie 4: Ik sluit de 4TB USB schijf aan op de Synology DS214+ welke ik thuis heb staan en ga op de Synologies iets instellen (hyper backup
) Om naar mij thuis te backuppen.
Beperkende factor is de zakelijke verbinding (30Mbit).
Hebben jullie nog tips of tricks voor mij
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Ik heb onze server op de zaak vervangen door een HP DL380 G9 server.
Hierop heb ik VMWARE VPSHERE 6 geïnstalleerd ( VMware vSphere Essentials Kit )
In totaal 4 schijven 1 x TB in RAID 5 dus +- 3TB aan opslag waarvan op dit moment 1TB in gebruik
Daarnaast heb ik om te kunnen backuppen een Synology NAS RS815+ gekocht en geïnstalleerd met 3 x 4TB schijven in RAID5 dus 8TB netto opslag.
Ook heb ik 2 x 4TB externe HDD gekocht voor het maken van een offsite backup.
Als backup software heb ik Veeam Backup & Replication v9 standard aangeschaft.
Ondertussen de host ingericht met 5 VM's (4 x Server 2012 R2 standard + 1 x unix variant (VMBG van Mitel).
Op 1 VM heb ik VEAAM geïnstalleerd en geconfigureerd.
Op de Synology heb ik een shared folder aangemaakt, en deze in VEAAM toegevoegd onder backup repositories toegevoegd (CIFS).
Vervolgens een backup taak aangemaakt en dit werkt zeer goed en snel (echt een mooi product!)
Ook restoren werkt goed!
Nu zit ik alleen met het dillema hoe de off-site backup te regelen.
Optie 1: Ik sluit de 4TB USB schijf aan op de Synology en creeer in VEAAM een backup copy job en ga fysiek de schijven meenemen naar huis
Optie 2: Ik sluit de 4TB USB schijf aan op de Synology en backup dmv de Hyper Backup tool van de Synology
Optie 3: Ik sluit de 4TB USB schijf aan op de Synology DS214+ welke ik thuis heb staan en ga VEAAM inrichten om hier naar toe te backuppen
Optie 4: Ik sluit de 4TB USB schijf aan op de Synology DS214+ welke ik thuis heb staan en ga op de Synologies iets instellen (hyper backup
Beperkende factor is de zakelijke verbinding (30Mbit).
Hebben jullie nog tips of tricks voor mij