Kan oude schijven niet lezen met windows 10

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• tedjejones
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-09 19:20
Beste forumlezers

Ik heb een pc waarop nog W7 draaide. Deze is stuk en nu wil ik de oude schijven die erin zaten lezen op een andere pc met Windows 10. Echter ze worden niet zichtbaar in de verkenner.
Klopt dit? ik hoor ze wel draaien.
In deze kapotte pc zat ook een SSD. Die wordt wel gezien maar ik krijg de melding dat deze eerst geformatteerd moet worden. Dat wil ik niet, ik wil eerst de data overzetten.
Ik heb ze eerst aangesloten met een USB, en later ingebouwd, allemaal geen resultaat.
Ik heb de W10 geprobeerd op te starten met de W7 SSD, maar dat ging niet, dat had ik al gedacht maar kon het proberen.
Ik heb het idee dat het aan W10 ligt, zijn hier meer ervaringen mee en is er een workaround of een progje dat dit probleem op kan lossen?

Met vriendelijke Groet.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:12

nelizmastr

Goed wies kapot

Open schijfbeheer en kijk daar even of de schijven daar staan. Mogelijk moet je nog een letter toevoegen.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Anders met een Linux Live Cd kijken of je de schijven kan benaderen. Dan kan je ook je data eraf kopiëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noguru
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-08-2019
Als je de schijven niet in schijf beheer ziet, zie je ze in je bios/uefi wel? Zo niet dan gaat een linux cd ook niet helpen.

Hoe is de PC precies 'stuk' gegaan? Een kortsluiting of slechte voeding kan schijven slopen.