Anoniem: 814909

Topicstarter
Hallo Mensen.

Ik had een probleem met mn pc en toen wouw ik windows 10 opnieuw instaleeren (heb ik al heel vaak gedaan)
dus ik ga naar de download site om het hulp programma te downloaden:
https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10
dus ik download het en ik kom erachter dat ik geen usb stick in huis heb waar ik het meestal op instaleer
dus ik probeer het maar met een externe hdd van 1tb.
even later is het gedownload en zie ik dat al mn bestanden eraf zijn gehaalt en is de hdd maar 31,9 gb !
alleen windows staat er nog op.

als iemand weet wat ik moet doen of hoe ik hem kan reformateren zou dat heel fijn zijn omdat ik dit probleem niet kan vinden op het internet.

Alvast bedankt.

M.wielinga

ps: de hdd heet WD my passport. product number:WDBBEP0010BSL - 01

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Josefien
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-05 13:28
Is het niet zo dat er een kleine partitie van 31,9GB is aangemaakt op de schijf en je daardoor de rest v/d schijfruimte niet kunt benaderen?

Kijk eens in Schijfbeheer (Configuratiescherm => Systeembeheer => Computerbeheer => Schijfbeheer) of dat het geval is. Zo ja, dan de partitie van 31,9GB verwijderen en een nieuwe aanmaken+formatteren die wèl de hele schijf vult :D

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:20
Wanneer je het hulpprogramma gebruikt staat er dit bij:
Een lege USB of dvd (en dvd-brander) met minimaal 4 GB opslagruimte als je media wilt maken. We raden je aan een lege USB of dvd te gebruiken, omdat al bestaande inhoud wordt verwijderd.
Dus je kan het gebruiken om Windows te installeren en daarna kan je het weer formatteren en je oude data er weer op zetten.

Als er bestanden op stonden die je nu kwijt bent zul je aan de slag moeten gaan met recovery tools....
(en laat dit dan in ieder geval een les zijn dat je je belangrijke data nooit op maar 1 locatie hebt staan)

[ Voor 14% gewijzigd door FoxLenny op 10-09-2016 20:09 ]

Topicstarter
Josefien schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 20:03:
Is het niet zo dat er een kleine partitie van 31,9GB is aangemaakt op de schijf en je daardoor de rest v/d schijfruimte niet kunt benaderen?

Kijk eens in Schijfbeheer (Configuratiescherm => Systeembeheer => Computerbeheer => Schijfbeheer) of dat het geval is. Zo ja, dan de partitie van 31,9GB verwijderen en een nieuwe aanmaken+formatteren die wèl de hele schijf vult :D
http://imgur.com/a/PFPNh wat moet ik nu doen?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-06 15:55

job

Rechtermuisklik en dan kan je de partitie verwijderen. Daarna een nieuwe aanmaken. De data die er opstond ga je er niet mee terugkrijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
ik heb hem al hij staat weet op 931 gb dankuwel voor de mensen die mij hebben geholpen. :D
Pagina: 1