Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

All-round 15inch laptop als desktopvervanger

Pagina: 1
Acties:

• Freekje57
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09-12-2024
Hoi allemaal!

Momenteel gebruik ik een desktop voor het maken van presentaties en artikelen voor mijn werk. Daarnaast game ik er ook veel op (Bijvoorbeeld Diablo 3, Path of Exile, soms wat Heroes of the Storm, wat GTA V en Fallout 4) . Ik bouwde hem ongeveer 2jr geleden met 256gb SSD, 1 TB HDD, MSI z87-g45 moederbord met i5-4670k processor, 8 gb ram en een GTX 780 videokaart.

Aangezien ik echter minder game dan voorheen, en we wat ruimte willen maken in de woonkamer, ga ik mijn desktop wegdoen en wil ik weer terug naar een laptop. Ik had eerder een 17 inch HP pavillion, maar was niet heel gelukkig met de bouwkwaliteit, toetsenbord veerde wat veel in en het scherm voelde weinig stevig aan. Verder wil ik nu een iets kleiner formaat: Ongeveer 15 Inch.

Mijn budget is max. 1000 euro, alleen bij een echt goede reden kan hier evt vanaf geweken worden.

Ik zal de laptop ook af en toe wel meenemen, maar niet heel vaak. Het gewicht maakt niet heel veel uit, de accuduur ook niet.

Qua merk heb ik met name mijn oog laten vallen op ASUS en HP. Lenovo heeft ook wat goede modellen, maar op één of andere manier vind ik die allemaal heel lelijk. Als ik hem meeneem naar mijn werk wil ik wel dat hij een klein beetje zakelijk/representatief oogt, dus een typisch gaming-uiterlijk moet het zoiezo niet zijn.

In het kort waar ik ongeveer aan denk qua specs: 15 Inch, 1920:1080 IPS scherm, i7-6700HQ, GTX 950 of 960m, 8gb ram, in ieder geval een SSD, evt met een HDD

Als ik dat zelf invul in de pricewatch, kom ik bijvoorbeeld op deze modellen:

Asus vivobook: Qua uiterlijk bevalt deze me het best! Momenteel 999,- , helaas alleen een SSHD waar ik niet al te beste dingen over lees. Zou ik in deze laptop zelf nog een SSD bij kunnen plaatsen, of past dat niet? (ik kan daar weinig over vinden)

Lenovo Ideapad of deze variant : Deze voldoen aardig aan mijn wensen, maar ik vind ze zo foei-lelijk... ;(

HP Pavillion: Ook deze voldoet aardig aan mijn wensen, maar gezien ik eerder een pavillion heb gehad en wat twijfelde over de bouwkwaliteit, wil ik deze eerst een in een winkel gaan proberen.

Medion Erazer: Ook deze voldoet aan mijn wensen, maar twijfel wat over het merk, en ook hier vind ik de bouwkwaliteit wat twijfelachtig (deze heb ik wel al een in winkel kort geprobeerd.)

Kortom, best wat keus, maar kom er niet helemaal uit. Het liefst zou ik voor een ASUS gaan, de vivobooks spreken me erg aan. Deze lijken met mijn wensen echter net niet in mijn budget te passen momenteel. Verder twijfel ik of ik niet nog wat langer moet wachten, zodat de nieuwe videokaarten er misschien voor gezorgd hebben dat deze wat goedkoper worden.

Als jullie ideeën of tips hebben: ik hoor het graag! Dank alvast!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23-11 18:01

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Heb je al bij zakelijke laptops gekeken?
(de meeste zakelijke laptops staan niet op Pricewatch, Dell ook niet)
Wat je nu toont zijn eigenlijk consumentenlaptops, behalve de Vivobook die best neutraal is . :+

[ Voor 13% gewijzigd door MedionAkoya op 10-09-2016 21:16 ]

Trein?

• koen2702
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-11 21:27
Ik heb een aantal kleine tips voor je adhv mijn eigen ervaringen:

- Let op met SSHD's (hier boven ook genoemd). De SSHD in mijn desktop is prima, maar bij laptops lijkt daar nogal verschil in te zitten.
- Koop een laptop die makkelijk open te maken is. Als er in de toekomst een RAM stick of een HDD defect gaat, dan kan je hem zelf vervangen.
- Overweeg om een laptop te kopen met een HDD en een SSD er in. Ligt dat boven je budget, kijk dan of je er een met een SSD kunt vinden en een extra HDD slot, zodat je in de toekomst nog kunt upgraden.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt ;)

Verwijderd

Heb vandaag de MSI GP62 2QD-408BE , besteld (€799).
15" Full HD scherm.
Intel Core i5, 8Gb geheugen, 128Gb SSD en 1000GB hd (7200 rpm).
NVIDIA GeForce GT 940Md grafische kaart.
Geheugen en opslag uit te breiden.
Ben benieuwd, ontvang hem vanavond.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2016 16:35 ]

Verwijderd

Ben benieuwd! Let us know

Verwijderd

Gisteravond laat de MSI G62 2QD... ontvangen.
Dit is een gaming laptop, alhoewel ik nooit games speel op PC. :)
Eerste indruk heel positief.
Zeer snel. Apps starten vlug op.
Mooi scherp scherm.
Zeker zijn geld waard.
Pagina: 1