Meerdere Webshops onder 1 pagina.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Turbo-Puppy
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Topicstarter
Haha ... grappig, een deel van de editor is al ingevuld. :*)

Mijn vraag

Juist, mijn vraag. Ik heb een aantal Wordpress/Woocommerce webshops, welke ik graag zou samenvoegen onder 1 hoofdpagina. Nou is het niet de bedoeling dat ik 1 shop maak waarin ik alle producten importeer uit verschillende shops, maar juist de 3 shops onderling uit elkaar weet te houden. Ansicht werkt dat prima, ook omdat de shops binnenkort 1 kassa delen. Nou kan ik natuurlijk een bijna leeg thema zoeken en middels iframes gaan werken, maar dat is niet helemaal wat ik zoek.

Mijn idee zou zijn dat ik een statische header heb met daaronder een klein rijtje tabs, in plaats van het navigatiemenu (al zou ik die er ook voor kunnen gebruiken) En middels die tabs dan schakel tussen de verschillende webshops. Daarbij wil ik uitsluitend alle content die zich onder de header bevind weergeven. De webshops zijn al nagenoeg identiek, dus qua looks en feel zou dat goed moeten komen.

Nou is mij dus de vraag, Heeft iemand dat ooit eerder ergens gezien of zo in elkaar gebouwd?
Ansicht zou mijn bestaande thema (topshop) gebruiken mij goed passen, echter laat die niet helemaal toe om hetgeen ik wil te bewerkstellen.

Ok .. toch nog een heel verhaal geworden, omdat ik niet goed uitgelegd krijg wat ik wil, maar resumerend wil ik bestaande website A, B en C onderbrengen in website D, zonder dat je ik het bestaande design echt kwijtraak..

Zijn er wellicht nog pros en cons bij zo'n systeem? Ik voorzie er zelf geen, maar zoals genoemd....ik heb hier totaal geen ervaring mee ook.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ehm.. zou een multi-shop (zoals websa, ifshops, coolblue) niet beter zijn?
Dan moet je wel afstappen van je horror setup en shop software gaan gebruiken.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Topicstarter
Jazeker, maar dit is nu online en maakt geld, een nieuw pakket kopen is ook geen probleem, maar eer dat functioneel online staat zijn we maanden verder, en ik verdien in die tussentijd graag wat geld. Tevens zou ik dan liever een extra bv opstarten en deze alsnog blijven draaien.

Het is dus voor uitsluitend de bestaande shops de vraag of ze onder deze omstandigheden samen te voegen zijn. Een ander pakket doet niet ter zake....al begrijp ik je punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-10 23:48

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

En hoe wil je ze dan 1 kassa laten delen? Je kunt niet zo 123 drie systemen aan elkaar peuteren zonder daar echt serieus wat voor te gaan schrijven. Denk aan de opslag van data, authenticatie, instellingen (btw, verzendkosten), facturen...

Alle drie gescheiden houden is een piece of cake met een iframe.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:28

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Ventieldopje schreef op zondag 11 september 2016 @ 16:36:
En hoe wil je ze dan 1 kassa laten delen? Je kunt niet zo 123 drie systemen aan elkaar peuteren zonder daar echt serieus wat voor te gaan schrijven. Denk aan de opslag van data, authenticatie, instellingen (btw, verzendkosten), facturen...
Dat hangt er denk ik van af hoe het nu geregeld is en wat de wens is. Heeft nu elke shop zijn eigen kassa of wordt er al gebruik gemaakt van een PSP?

Ik gebruik zelf bijvoorbeeld ING Kassa Compleet als PSP waar ik in totaal 5 shops aan toe kan voegen binnen hetzelfde abonnement (Portal) en elke shop zijn eigen instelling kan geven of allemaal dezelfde.

Blijft inderdaad wel het vraagstuk hoe je dit binnen WooCommerce wil gaan regelen, moet het allemaal op dezelfde host draaien?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Topicstarter
Het laten delen van 1 kassa staat aan de basis van dit hele idee. Een tijdje terug heb ik namelijk een demo gehad van een Multi-store plugin, wat het mogelijk maakt om vanuit diverse webshops, 1 shopping cart te hanteren. De plugin heet ook "Multistore" , dat kun je zelf even nazoeken. ;) (daarmee deel je dus naast facturen ook gelijk alle (bestaande) accounts onder de webshops)

Goed, dat zal het probleem dus niet wezen, en is voor een aantal klanten ...eigenlijk de meeste ideaal. Derhalve dat ik er dus werk van wil maken om dat samen te voegen. Ik wil het dus nog 1 stap verder nu door de bestaande webshops ook onder 1 dak beschikbaar te maken zodat je snel kunt switchen tussen de websites zonder 3 tabs open te hebben.

Dat een Iframe zich hiervoor leent is me bekend, en de mogelijkheden met een iframe zijn me ook bekend, maar eigenlijk ben ik hier niet zo wild van, Ondanks alle domeinen netjes voorzien zijn van SSL is het mij tot op heden niet gelukt om ze binnen een iframe op dezelfde website zo te plaatsen dat het padlock in stand blijft. (probleem 1) ten tweede schaalt het met iframes voor geen meter. In een snelle test bleek dat IE al niet meer begreep wat de juiste schaal was, terwijl Chrome doodleuk en eigenwijs de header positie blijft laden. Op mobiele apparaten weet ik het niet, maar ik kan me slecht voorstellen dat het daar veel beter op gaat. Ergo, ik ga dus bergen CSS nodig hebben om dat allemaal te fatsoeneren, en dat is niet helemaal wat ik zoek.

Nou is het niet zo dat ik een kant en klare oplossing zoek, al zou dat mooi zijn, maar ik ben wel benieuwd na de juiste opzet voor dit soort samenvoegingen. Zeer waarschijnlijk heeft de juiste oplossingen ook geen bergen code nodig om fatsoenlijk te functioneren. Alleen is mij de vraag dus welke manier de juiste is.

Het meest ideale zou zijn om 1 statische header te hebben voor een nieuwe pagina, die steeds alleen de content na keuze uit de andere webshops ophaalt, zonder dat daarbij problemen met het certificaat ontstaan...

Overigens hebben de shops nu een eigen betaal portaal inderdaad, en draaien ze op dezelfde host. Althans, eigen domeinen die wel op dezelfde plaats gehost worden, maar dat maakt volgens mij weinig uit toch?

[ Voor 2% gewijzigd door Turbo-Puppy op 11-09-2016 21:06 . Reden: iets vergeten te melden ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Je wilt dus een plugin voor een plugin gaan draaien om vervolgens in een blogging systeem de shop(s) te gaan zitten bijhouden? Wat je inmiddels wil, is vrij specifiek aan het worden en dat zou ik zeker niet laten afhangen van een dergelijk systeem, zet iets solide neer, zodat je die flexibiliteit out of the box hebt ipv dat je afhankelijk bent van meerdere partijen.

Ik zou voor dit specifieke doel eerder nú wat meer tijd spenderen en zorgen dat er een goed systeem komt, die hier native mee overweg kan, in plaats van te bouwen op een plugin voor een plugin...
Dat komt de integriteit van het systeem ook niet ten goede, als je afhankelijk bent van (mogelijk) 3 partijen (en minstens 2) voor bijvoorbeeld security updates e.d. Hier heb je in de toekomst alleen maar profijt van, helemaal als je tegen die tijd over moet naar een nieuw systeem (om wat voor reden dan ook), tegen die tijd is je shop of zijn je shops veel groter dan dat ze nu zijn, dan wordt migreren alleen maar problematischer.

[ Voor 35% gewijzigd door CH4OS op 12-09-2016 21:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hiroj
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-09 14:23
Wat je volgens mij wilt maken met je nieuwe website, is een affiliate marketing portaal. Eigenlijk iets wat coolblue ook doet op hun portaal.

Je zou dan prima met RSS feeds de afbeeldingen, productnamen, adressen etc op kunnen halen en vervolgens tonen op een pagina.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Topicstarter
Inmiddels is er een oplossing gekomen. zo'n acquisitie-achtige opzet met met feeds dat was het ook niet helemaal, met een test waarbij ik alle shops tot 1 gevoegd heb (lees: veel producten) kwam Wordpress snel tot zijn beperkingen. Afgelopen weken dus maar ingezet op Magento. Ik merk dat dit pakket al een stuk makkelijk omgaat met de hoeveelheid producten, en ondanks het een stuk complexer werkt dan Woocommerce ben ik hier toch wel erg tevreden mee. Het is allemaal next level webshop als je van Woocommerce af komt. Vooral de extensies die te koop zijn ben ik erg tevreden over. Allemaal een stuk professioneler en met beter support. Ik heb nu dus alles maar omgezet, en ga verder met 1 webshop waaruit ik ook de Google shopping en marktplaats feeds zal aanleveren, en die andere 2 ga ik zachtjes aan uitzetten.

Kortom, wat ik wilde was ansicht wel mogelijk....maar dan werd het wel een gedrocht van een webshop onder Wordpress.

In ieder geval bedankt voor het meedenken! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ard1998
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 09-06 19:59
Misschien een beetje laat, maar misschien kan je wat met deze link http://serverfault.com/qu...address-and-many-websites
Pagina: 1