Ervaringen met Beton Ciré badkamer

Pagina: 1
Acties:

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:02

sapphire

Die-hard pruts0r

Topicstarter
Vrouwlief en ikzelf willen binnenkort de badkamer opknappen. Om budgetaire redenen niet super-deluxe en ga ik een aantal dingen zelf doen.

Tijdens het ideeën opdoen had ik al vroeg eens geopperd on iig twee wanden met kalkverf (+coating) te doen ipv. tegelen. Dit geeft een wat minder badkamer effect en vind ik warmer overkomen.
Laer viel ons oog op beton ciré.

Voor de volledigheid:
Beton Ciré is gewreven, gewaxt beton dat zijn aparte structuur verkrijgt door schuring en wrijving. Het is een zeer flexibel en sterk product, omdat het bestaat uit cement, aangemengd met een hars.
Anders gezegd een variant op stuccen die door de waxlaag water bestendig is en dus goed toepasbaar in badkamers.

Wat voorbeelden via ome google:
Afbeeldingslocatie: http://www.keylbetonstyle.nl/imgsrc/800/600/user/img/beton-cire-28.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.eerstekamerbadkamers.nl/wp-content/uploads/2014/03/Beton-Cire-De-Eerste-Kamer-overzicht-toilet-met-nis-en-bad.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.betonvannu.nl/uploads/1424/galleries/3270/27847-beton-cire-was-tafel-2.png

Er komt wss een keramieken 60x60 tegel (via werk goede contacten met en leverancier dus vandaar :)) op de vloer en de zijkanten van het bad.
De wanden willen we dan beton Ciré in een lichte kleur. De achterwand van onze badkamer is bijna volledig raam dus licht zat overdag.

We hebben al verschillende offertes binnen en een aantal bedrijven geeft hier 10 jaar garantie op.

Ondanks dat horen we naast vele reacties dat mensen het erg mooi vinden ook negatieve reacties. Opzich niet zo boeiend zij het niet dat die mensen zelf ervaring hebben met "stuc-werk" in de badkamer. en het ten zeerste afraden.Bij navran weten ze dan niet of het gewoon stuc-werk is emt een coating of beton ciré, wat lastig is omdat het een groot verschil is.

Zijn hier tweakers die hier ervaring mee hebben in hun badkamer? Zo ja, willen jullie die delen :P

Gabriël AM5

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-05 15:23

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Nee heb ik niet, maar super tof zeg

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cornelison
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:00
Wij hebben een beton cire schouw laten maken. Resultaat is werkelijk prachtig geworden. Mijn advies is wel om het goed te (laten) schuren. Hoe meer tijd er aan het schuren besteed wordt hoe mooier de effecten worden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Rikster
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-05 08:52
Beton cire of Beal is geen enkel probleem in de badkamer mits goed verwerkt. Alle andere betonlook producten is vragen om problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duc848
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 06-05 13:32
Hier ook sinds begin maart de een beton cire badkamer, lichtgrijs. Ik vind het super mooi!

Wel 2 maanden geleden bij het douchegedeelte een soort blaren erop gehad.. was vocht achter gekomen, maar dat is allemaal netjes opgelost door de aannemer, je ziet er nu niks meer van.

als je wilt heb ik wel foto's van mijn Cire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

10 jaar garantie betekent dat er met een coating wordt gewerkt die een levensduur van 10 jaar heeft. Verder is het watervast en dus niet waterdicht. Blijft er een plasje staan dan slaat het daar na verloop van tijd doorheen en dat wil je niet.

u can fool all people some time and fool some people alltime

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomvdG
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 03-05 16:21
Oud topic maar mogelijk dat er nog gereageerd wordt. Eventueel iemand ervaringen met bedrijven die beton cire aanleggen omgeving Rotterdam?

Hoe zijn de ervaringen na een aantal maanden Mbt slijt / krasvastigheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internjet
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-04 21:40
Ik ben ook nog wel benieuwd naar ervaringen...
Ik ben bezig met een nieuwe woonark en wil een industriële en stoere (lees goedkope en onafgewerkte) badkamer.
Je zou zeggen dat één of andere betonlook smeren goedkoper is dan tegels zetten.
Een aparte waterdichte coating vind ik wel een nadeel. Zodra deze slijt of beschadigd is het gedaan..

Dus iemand nog ;) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:58

Yucon

*broem*

Het ziet er mooi uit en volgens mij scheelt het wat betreft doorlooptijd ook best aardig wat ten opzichte van tegelen. Bij het googlen kwam ik laatst tegen een bedrijf tegen dat dit spul aanbood in een variant die zelf waterdicht was, zonder coating dus. De naam was https://www.cemcolori.nl/

ik heb geen enkele relatie ermee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

Laatst deze post voorbij zien komen van @Roy
Wellicht dat Roy zijn ervaringen hier wil delen?

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• secret17
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-05 09:42
NB: Naast beton-ciré zijn er nog een aantal andere stucwerk-soorten die op beton-cire lijken qua uiterlijk maar weer net wat andere eigenschappen hebben, zoals tadelakt, micro-cement e.d. Ik ben geen expert maar al deze soorten worden geschikt ge-acht voor de badkamer. Ik zou zeggen: laat je goed informeren door de stucadoor en probeer te achterhalen of hij ook ervaring heeft met dat type product.

There can be only fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-05 20:59
internjet schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 23:57:
Je zou zeggen dat één of andere betonlook smeren goedkoper is dan tegels zetten.
Nee, tegels erop zetten kan je achter elkaar doorgaan en dan is het klaar. Je komt nog een dagje terug voor de voegen en het kan worden opgeleverd.

Betonciré (en vergelijkbare stucmortels) moet je meerdere dagen voor terugkomen en je moet steeds wachten in verband met heel precieze droog-/verwerkingstijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 24-04 11:23
Ik zou op termijn ook graag mijn badkamer renoveren en de douche of andere muren (zelf) bekleden met een soort van beton ciré. Hier in in België wordt er veel gebruik gemaakt van Mortex...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-05 20:59
Beal Mortex... zelfde laken een pak. Wel mooi spul inderdaad. Dit moet je overigens niet via Werkspot uitvragen, want daar zitten alleen prijsvechter-stukadoors. De echt goede hebben het allemaal zo druk dat ze Werkspot nu niet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lollercopter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 06-05 16:01
Ik heb zelf betonciree in mijn badkamer gedaan en WC beneden 3 jaar geleden. Goed te doen, ik had geen enkele ervaring met stuccen. In de badkamer was het een lichte kleur, die is een stuk minder mooi geworden dan de donkere kleur beneden in de WC. Door de donkere kleur zie je het "relief" veel mooier, bij een lichte kleur is dat nauwelijks te zien. Het belangrijkste en moeilijkste is zoals zovaak: de ondergrond moet goed geprepareerd zijn (dus glad en strak gestuct en waterdicht afgewerkt in de randen).

Ik heb min of meer deze werkwijze gevolgd: https://www.betoncirecent...-ondergronden-beton-cire/

Stappen plan in mijn geval:
- groene GIBO blokken afsmeren met cementgebonden stuclaag (om de randjes weg te krijgen en een goed vlakke ondergrond te hebben !)
- Let op ! Kimband in de hoeken en naden t.b.v. waterdichting tussen vloer en wand !

Ik had kant en klare beton cire in emmers, dat is gewoon kwestie van met een spatel op de muur aanbrengen. Proberen steeds dezelfde beweging te maken zodat je geen rare patronen krijgt.
- 2 x beton ciree aanbrengen op de muur (uit mijn hoofd) met de spatel
- Opschuren (om de korrelige randjes weg te halen en de muur mooi glad te maken
- 2 componenten sealer aanbrengen met roller (die maakt de boel nog extra waterdicht)

Ik had als leek vooral moeite met een "buiten hoek" zoals de rand van een badkuip ombouw.

Verder moet ik zeggen dat spul was echt briljant, zelfs in de hoeken scheurde het niet, ik heb daar niet eens hoeven afkitten. Dat spul is echt ijzersterk maar toch flexibel.
De rest van dat nieuwbouw huis scheurde de normale stuc echt aan alle kanten ! Heb er 1.5 jaar gewoond en het zag en bleef er top uit zien. Hoe het er nu uitziet ? geen idee ik heb dat huis verkocht.

[ Voor 3% gewijzigd door Lollercopter op 13-07-2018 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23:46
Lollercopter schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 13:59:
Ik heb zelf betonciree in mijn badkamer gedaan en WC beneden 3 jaar geleden.
Heb je hier nog foto's van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ziecko
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 05-05 21:42
Wij hebben de badkamer (inclusief het natte deel) in de beton Cire (Beal Mortex). Zit er nu 1,5 jaar op en ziet er nog uit als nieuw! Zelfs nog geen onderhoud aan gehad.
Bezuinig niet op de stukadoor. Onze buren hebben het zelfde product maar met een slechte stukadoor, hier is het nu niet goed meer. Indien je wil kan ik je een adres geven van een hele goede (DM maar :-)) Is wel redelijk prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roepjeroepje
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 31-01-2022
Beste Ziecko,
ik heb wel belangstelling voor jouw stukadoor, kun je mij zijn gegevens doorgeven?
alvast bedankt,
Leontine

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DePaul
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-05 18:59
@ziecko @roepjeroepje
In een dergelijk geval moet je iemand taggen, dan wordt ie getriggerd :)

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

Pagina: 1