Toon posts:

STACK [TransIP] - Automatisch inloggen (Windows 10)

Pagina: 1
Acties:

• TweakTweet
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 17-01 21:51
Hallo,

Ik heb op https://www.transip.nl/vr...erkschijf-toevoegen-mijn/ gelezen dat je je STACK (als netwerkschijf in verkenner) automatisch kan laten inloggen bij het starten van je computer maar ze zijn hier, naar mijn mening, niet erg duidelijk over.
Is er hier iemand die mij duidelijk kan uitleggen wat ik moet doen?

Moet ik de onderstaande tekst in een kladblok bestand zetten en die [LogIn].bat noemen?
C:\WINDOWS\system32\net use Z: "https://tweaktweet.stackstorage.com/remote.php/webdav/" /User:<tweaktweet> <tweaktweet>
(De gebruikersnaam en wachtwoord zijn even fictief.)

En moet ik deze dan in mijn documenten zetten met een snelkoppeling naar de map "opstarten"?
Ik denk dat ik iets fout doe aangezien hij niet automatisch inlogt.

Hopelijk kan iemand mij hier helpen met het juiste bestand samen te stellen zodat ik niet steeds opnieuw hoef in te loggen, alvast bedankt!

• TweakTweet
Niemand? Of staat t niet in het goede topic?

• ytterx
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 08:17
Even heel stom, is het wel een .bat bestand? en niet een .bat.txt bestand?
Werkt het wel als je zelf de .bat uitvoerd?
Staat die op de juist plek?

• Mitssz
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 13:46
Alles in de "opstarten" folder van je eigen profiel zou moeten openen bij opstarten, je kan een TIMOUT in het script proberen te zetten zodat je kan zien of het script daadwerkelijk opstart.

Canon 5D Mark III - 50 1.8 STM - 85 1.8 - 24-105 4L - DJI Mavic Pro

• NielsNL
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 25-01 19:24

NielsNL

DigiCow

Wat je probeert te doen staat hier beschreven: Hoe kan ik mijn STACK als netwerkschijf toevoegen aan mijn OS?.

M'n Oma is een site aan het haken.

• Marco1994
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 15:45
Heb je bij het opslaan van het bestand (bij opslaan als...) gekozen voor text bestand of alle bestanden? Bij de eerste opdie krijg je idd als naam bestand.bat.text en is het dus geen (uitvoerbaar) bat bestand.

• entetex
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 01-01 20:14
Naar wat ik heb gelezen, let wel, gelezen, niet uit eigen ervaring, kun je de folder middels WebDAV mounten als stationsletter. Hierin zou het het zelfde moeten werken als een 'normale' cifs verbinding.
Met andere woorden, als je in het scherm 'Netwerkverbinding maken' een stationsletter toewijst en daarbij je gebruikersgegevens van je STACK daadwerkelijk laat onthouden, dan zou je er ook voor kunnen kiezen om het tweede vinkje 'Opnieuw verbinding maken bij aanmelden' kunnen gebruiken om de verbinding in stand te houden.

Maar daarmee sla ik eigenlijk mijn eerste vraag over: Waarom wil je het überhaupt via een script uitvoeren? Ben je gebonden aan een systeem dat enkel via CLI werkt? Lijkt me niet met Windows 10. Maar dat geheel terzijde.
Net Use heeft nog een optie welke je verder kan helpen:
/persistent:{yes | no}
Dit zou het zelfde effect moeten hebben als het aanvinken in het dialoogvenster. Maar ik weet niet welke fout het script gaat uitgeven op het moment dat je de al bestaande mount weer probeert te overschrijven.

AMD R9 3900X, Asus ROG Crosshair VI Hero, 32GB 3000, Asus RTX2070 S

• Mezz0
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 26-11-2021

Mezz0

ESXi-ZFS-NAS

Ik heb al sinds tijden mn Transip via webdav gekoppeld. Works like a charm

http://esxilab.wordpress.com If all is virtual then what is real?

• TweakTweet
entetex schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 00:33:
Naar wat ik heb gelezen, let wel, gelezen, niet uit eigen ervaring, kun je de folder middels WebDAV mounten als stationsletter. Hierin zou het het zelfde moeten werken als een 'normale' cifs verbinding.
Met andere woorden, als je in het scherm 'Netwerkverbinding maken' een stationsletter toewijst en daarbij je gebruikersgegevens van je STACK daadwerkelijk laat onthouden, dan zou je er ook voor kunnen kiezen om het tweede vinkje 'Opnieuw verbinding maken bij aanmelden' kunnen gebruiken om de verbinding in stand te houden.

Maar daarmee sla ik eigenlijk mijn eerste vraag over: Waarom wil je het überhaupt via een script uitvoeren? Ben je gebonden aan een systeem dat enkel via CLI werkt? Lijkt me niet met Windows 10. Maar dat geheel terzijde.
Net Use heeft nog een optie welke je verder kan helpen:
/persistent:{yes | no}
Dit zou het zelfde effect moeten hebben als het aanvinken in het dialoogvenster. Maar ik weet niet welke fout het script gaat uitgeven op het moment dat je de al bestaande mount weer probeert te overschrijven.
Ik druk bij Netwerkverbinding inderdaad op "opnieuw inloggen bij aanmelden"(ofzo) maar als ik mijn computer aanzet en inlog moet ik alsnog de schijf aanklikken en 2x op OKE klikken (inloggegevens onthoudt hij wel) en dan pas logt ie in en kan ik m gebruiken.
Mezz0 schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 12:58:
Ik heb al sinds tijden mn Transip via webdav gekoppeld. Works like a charm
En bij jou logt alles automatisch in, zonder ergens op te hoeven klikken?

[Voor 8% gewijzigd door TweakTweet op 13-09-2016 17:46]

• Mezz0
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 26-11-2021

Mezz0

ESXi-ZFS-NAS

als ik mn verkenner open is de schijf niet meteen geconnect maar als ik hem open logt hij automatisch in en opent de webdav schijf. Zoals je hierboven beschrijft. Het grootste probleem wat ik zie is dat je verkenner sneller is dan je netwerk (bij mij iig wel)

http://esxilab.wordpress.com If all is virtual then what is real?

• TweakTweet
Mezz0 schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 19:27:
als ik mn verkenner open is de schijf niet meteen geconnect maar als ik hem open logt hij automatisch in en opent de webdav schijf. Zoals je hierboven beschrijft. Het grootste probleem wat ik zie is dat je verkenner sneller is dan je netwerk (bij mij iig wel)
Hoelang ik ook wacht, ik moet elke keer in het inlogscherm 2x op OKE klikken

• Steeldunes
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 08:18
Denk dat je daarvoor heel goed hier terecht kan:
[Cloud storage] "Stack" van TransIP

Saying "um" is the human equivalent of buffering...

• entetex
Wat je wellicht ook nog zou kunnen proberen, is om bij Net Use alle bestaande verbindingen te verwijderen. Daarna ook alle credentials verwijderen die in Windows staan opgeslagen die hierbij horen ( Control Panel > Credential Manager ). Soms gaat Windows wat onvoorspelbaar om met dit soort gecachte gegevens, en de enige manier om hem weer de goede kant op te schoppen is door opnieuw te beginnen.

• TweakTweet
entetex schreef op woensdag 14 september 2016 @ 15:40:
Wat je wellicht ook nog zou kunnen proberen, is om bij Net Use alle bestaande verbindingen te verwijderen. Daarna ook alle credentials verwijderen die in Windows staan opgeslagen die hierbij horen ( Control Panel > Credential Manager ). Soms gaat Windows wat onvoorspelbaar om met dit soort gecachte gegevens, en de enige manier om hem weer de goede kant op te schoppen is door opnieuw te beginnen.
Ook geprobeerd zonder succes, ik krijg nog steeds het inlogscherm als ik er op klik.

Ter verduidelijking:

Maar als ik dat lees op de website van TransIp ( https://www.transip.nl/vr...erkschijf-toevoegen-mijn/) lijkt het ook niet de bedoeling dat hij automatisch inlogt maar dat je dat met een .bat bestand wel zou kunnen doen.
Alleen vraag ik mij dus af of dit het goede .bat bestand is.
C:\WINDOWS\system32\net use Z: "https://tweaktweet.stackstorage.com/remote.php/webdav/" /User:<tweaktweet> <tweaktweet>
Wat ik wil bereiken is dat ik mijn laptop aanzet en meteen op een document kan klikken wat als snelkoppeling op mijn bureaublad staat en dat opent. Nu moet ik steeds eerst naar verkenner, op de Stack"map" klikken en laten inloggen.

• entetex
Ik heb het toch maar even op me genomen om te kijken of ik zelf een scriptje kan schrijven. Ik ben begonnen in PowerShell, sinds je zelf ook gebruik maakt van Windows 10.
code:
1
2
3
4
5
6
$WebDAVShare = "\\stack.tamriel.nl@SSL\remote.php\webdav\"
$User = "gebruikersnaam"
$PWord = ConvertTo-SecureString -String "W@chtwoord" -AsPlainText -Force
$Credential = New-Object -TypeName "System.Management.Automation.PSCredential" -ArgumentList $User, $PWord
(Invoke-WebRequest https://stack.tamriel.nl/remote.php/webdav/ -Credential $Credential -Method Options).Headers.DAV
New-PSDrive -Name "S" -PSProvider FileSystem -Root $WebDAVShare -Credential $Credential -Description "TransIP Stack"

Indien er helemaal geen -credential wordt meegegeven binnen het New-PSDrive commando, dan wordt de drive vreemd genoeg gewoon verbonden. Maar dan kun je er natuurlijk niets mee. Op het moment dat je wel -credential gebruikt, krijg je de volgende fout:

New-PSDrive : The operation being requested was not performed because the user has not been authenticated
At line:6 char:1

Dit komt voor bij zowel de vooraf ingegeven credentials, als via het lege statement, wanneer je het via een dialoogvenster moet invullen.

Ik ga nog even verder op zoek naar een oplossing hoe dit wel gaat werken.

edit:

Ik heb het voor de grap even uitgeprobeerd met Net Use, sinds PowerShell's New-PSDrive blijkbaar niet goed samenwerkt met de combinatie van credentials en WebDAV.

Er zit wel een beetje een twist aan het gebruik van Net Use. Het probleem is namelijk dat je het via een UNC moet inladen. Dit had ik persoonlijk niet helemaal verwacht, sinds je het namelijk via dat dialoogvenster wel gewoon kunt invoeren op die manier. Ik heb het via deze regel voor elkaar gekregen:

code:
1
Net Use S: \\stack.tamriel.nl@SSL\remote.php\webdav\ /User:entetex W@chtwoord /persistent:no

Na Net Use krijg je als eerste de drive letter waar je hem aan wil koppelen. Ik gebruik hier S: omdat dat de eerste letter is van STACK, maar dat is natuurlijk helemaal aan jezelf. Hierna komt de te koppelen locatie. Dit moet in het zogenaamde UNC formaat. Aangezien het een SSL verbinding is, maar je nu geen https mag intypen, doe je dit door @SSL te schrijven achter het tld. Niet vergeten om het hele WebDAV adres er achter te zetten, anders werkt het niet. De credentials geef je op via /User gevolgd door je gebruikersnaam en wachtwoord. En als laatste zet je er /persistent:no achter om er voor te zorgen dat het adres niet meer geladen is als de computer opnieuw is opgestart.

Achter deze code zit natuurlijk een nadelen aan: Je slaat je wachtwoord onveilig op in een script. Maar afgezien daarvan kun je dit script wel gebruiken in je usecase. Als het goed is zou het hiermee moeten werken als je het opstart.
Je zou zelfs een .bat kunnen maken met een link die dat andere bestandje opstart nadat de eerste regel is voltooid. Maar dan zou je er van uit moeten gaan dat het bestand dat je in je STACK probeert te bewerken niet meer wordt gesloten voor je de computer afsluit, want anders gaat ie steigeren als hij het pad niet opnieuw kan mounten.

Ik veronderstel dat je je bestand niet in een keer kunt inladen omdat Windows pas gaat authenticeren met de host van het pad op het moment dat er voor het eerst vanuit Windows zelf iets wordt opgevraagd. Ik heb dit probleem ook wel eens ervaren vanaf een gewone SMB share. Ik had daar een KeePass database op opgeslagen en kon deze niet eerder openen tot nadat ik de Mount had geopend in Explorer.

Hoop dat dit je heeft geholpen, anders kijken we nog even verder.

[Voor 50% gewijzigd door entetex op 15-09-2016 01:17. Reden: Extra info omtrent Net Use]

• TweakTweet
entetex schreef op woensdag 14 september 2016 @ 23:27:
Ik heb het toch maar even op me genomen om te kijken of ik zelf een scriptje kan schrijven. Ik ben begonnen in PowerShell, sinds je zelf ook gebruik maakt van Windows 10.
code:
1
2
3
4
5
6
$WebDAVShare = "\\stack.tamriel.nl@SSL\remote.php\webdav\"
$User = "gebruikersnaam"
$PWord = ConvertTo-SecureString -String "W@chtwoord" -AsPlainText -Force
$Credential = New-Object -TypeName "System.Management.Automation.PSCredential" -ArgumentList $User, $PWord
(Invoke-WebRequest https://stack.tamriel.nl/remote.php/webdav/ -Credential $Credential -Method Options).Headers.DAV
New-PSDrive -Name "S" -PSProvider FileSystem -Root $WebDAVShare -Credential $Credential -Description "TransIP Stack"

Indien er helemaal geen -credential wordt meegegeven binnen het New-PSDrive commando, dan wordt de drive vreemd genoeg gewoon verbonden. Maar dan kun je er natuurlijk niets mee. Op het moment dat je wel -credential gebruikt, krijg je de volgende fout:

New-PSDrive : The operation being requested was not performed because the user has not been authenticated
At line:6 char:1

Dit komt voor bij zowel de vooraf ingegeven credentials, als via het lege statement, wanneer je het via een dialoogvenster moet invullen.

Ik ga nog even verder op zoek naar een oplossing hoe dit wel gaat werken.

edit:

Ik heb het voor de grap even uitgeprobeerd met Net Use, sinds PowerShell's New-PSDrive blijkbaar niet goed samenwerkt met de combinatie van credentials en WebDAV.

Er zit wel een beetje een twist aan het gebruik van Net Use. Het probleem is namelijk dat je het via een UNC moet inladen. Dit had ik persoonlijk niet helemaal verwacht, sinds je het namelijk via dat dialoogvenster wel gewoon kunt invoeren op die manier. Ik heb het via deze regel voor elkaar gekregen:

code:
1
Net Use S: \\stack.tamriel.nl@SSL\remote.php\webdav\ /User:entetex W@chtwoord /persistent:no

Na Net Use krijg je als eerste de drive letter waar je hem aan wil koppelen. Ik gebruik hier S: omdat dat de eerste letter is van STACK, maar dat is natuurlijk helemaal aan jezelf. Hierna komt de te koppelen locatie. Dit moet in het zogenaamde UNC formaat. Aangezien het een SSL verbinding is, maar je nu geen https mag intypen, doe je dit door @SSL te schrijven achter het tld. Niet vergeten om het hele WebDAV adres er achter te zetten, anders werkt het niet. De credentials geef je op via /User gevolgd door je gebruikersnaam en wachtwoord. En als laatste zet je er /persistent:no achter om er voor te zorgen dat het adres niet meer geladen is als de computer opnieuw is opgestart.

Achter deze code zit natuurlijk een nadelen aan: Je slaat je wachtwoord onveilig op in een script. Maar afgezien daarvan kun je dit script wel gebruiken in je usecase. Als het goed is zou het hiermee moeten werken als je het opstart.
Je zou zelfs een .bat kunnen maken met een link die dat andere bestandje opstart nadat de eerste regel is voltooid. Maar dan zou je er van uit moeten gaan dat het bestand dat je in je STACK probeert te bewerken niet meer wordt gesloten voor je de computer afsluit, want anders gaat ie steigeren als hij het pad niet opnieuw kan mounten.

Ik veronderstel dat je je bestand niet in een keer kunt inladen omdat Windows pas gaat authenticeren met de host van het pad op het moment dat er voor het eerst vanuit Windows zelf iets wordt opgevraagd. Ik heb dit probleem ook wel eens ervaren vanaf een gewone SMB share. Ik had daar een KeePass database op opgeslagen en kon deze niet eerder openen tot nadat ik de Mount had geopend in Explorer.

Hoop dat dit je heeft geholpen, anders kijken we nog even verder.
Enorm bedankt voor je tijd en hulp. Als ik het goed begrijp moet ik dat laatste code in Powershell typen? (heb ik gedaan en als ik op enter klik logt hij inderdaad in op mijn Stack :) )
Maar dan begrijp ik nog niet helemaal hoe ik dit automatisch kan laten doen of een snelkoppeling kan aanmaken waar ik met één klik op de knop dit kan laten uitvoeren.
(naar mijn idee moet ik nu steeds Powershell opstarten, de script invoeren en op enter klikken...)

Sorry maar ik ben niet geheel thuis in het gebruik van dit soort scripts en codes... |:(

• entetex
De onderste Net Use code kun je gewoon in een .bat bestand zetten en die kun je dan automagisch starten door het in het opstarten mapje te zetten (gemakkelijk te vinden door shell:startup in te vullen via Run of explorer.

• TweakTweet
entetex schreef op donderdag 15 september 2016 @ 12:30:
De onderste Net Use code kun je gewoon in een .bat bestand zetten en die kun je dan automagisch starten door het in het opstarten mapje te zetten (gemakkelijk te vinden door shell:startup in te vullen via Run of explorer.
Bedankt, het is uiteindelijk gelukt! :)
Hier mag een slotje op!

• Oculus
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 21-01 09:53

Oculus

Live is always good.

KNIP

[Voor 99% gewijzigd door Oculus op 01-02-2017 16:21]

Everything you say, can and will be used against you.

• stilofanatic
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 21-01 17:18
hoi,

ik wilde hier even op inhaken.
ikheb sinds kort ook stack.

wat ik al heb gedaan:
een auto.bat gemaakt met tekst van site ipstack, op schijf geplaats en een snelkoppeling naar dit bestand geplaats in de opstart map van windows.
echter lukt het tot op heden nog niet.

wie kan me precies zeggen wat ik een het bestand meot zetten en waar en hoe of wat?

• PageFault
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 21-01 12:47
Ik zou de WebDAV beschrijving volgen onder de veel eerder genoemde link:

https://www.transip.nl/kn...n-mijn-besturingssysteem/

Scroll effies naar onder naar 'Windows 8 / 10'

• sven123ab
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 02-08-2021
ik krijg het niet voor elkaar iemand een duidelijk stappen plan loop telkens vast erg irritant elke keer inloggen :P

• Poljert
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 18-12-2021
Ik heb een soort gelijk batch bestand, weliswaar voor een andere verbinding. Maar, in dat bestand staat eerst het wachtwoord, en dan pas de gebruiker.

Dus als ik dat 'vertaal' naar jouw situatie dan word het:

net_use_Z:_https://tweaktweet.stackstorage.com/remote.php/webdav/_WACHTWOORD_/User:GEBRUIKERSNAAM

Voor de duidelijkheid heb ik de spaties even vervangen door een underscore.

Ook het "C:\WINDOWS\system32\" heb ik er niet voor staan (volgens mij ook overbodig). Ook geen aanhalingstekens overigens, maar wellicht zijn die wel nodig. Even proberen.

Ik zal zo zelf even Windows een slinger geven en proberen.

Heb je 2FA aanstaan? Dan werkt het sowieso niet.

EDIT: ooh, ik zie inmiddels dat het al is gelukt. Beetje te snel door topic gegaan. Sorry.

[Voor 6% gewijzigd door Poljert op 29-12-2018 14:22]

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee